شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی

۲۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قسمت‌های مرتبط با نقش لابی صهیونیستی در انتخابات ۲۰۱۶ م آمریکا

دریافت   مدت زمان: 7 دقیقه 23 ثانیه 

 

مصاحبه صوتی با آقای رائفی پور در موضوع لابی‌های صهیونیستی در آمریکا قسمت اول

دریافت

 

مصاحبه صوتی با آقای رائفی پور در موضوع لابی‌های صهیونیستی در آمریکا قسمت دوم

دریافت

...................................................

مطالب مرتبط:

مستند و کلیپ‌هایی مرتبط با اقدامات خانواده یهودی راکفلر‌ها در آمریکا، ایران و جهان

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

توضیحات دکتر محمود کریمی بیرانوند در مورد سهم دولت و نهادهای مختلف در اقتصاد ایران...

دریافت   مدت زمان: 3 دقیقه 40 ثانیه 

 

تصویر واقعی نقش دولت و سپاه در اقتصاد و تصویری که امثال صادق زیبا کلام سعی در القاء آن به مردم دارند.

دریافت   مدت زمان: 1 دقیقه 55 ثانیه

 

مقایسه بودجه نظامی ایران با سایر کشورها

دریافت   مدت زمان: 1 دقیقه 21 ثانیه

 

توصیه‌های هاشمی برای کاهش دادن بودجه نظامی ایران و استناد به محدود نمودن بودجه نظامی کشورهایی چون آلمان یا ژاپن و...!

دریافت  مدت زمان: 1 دقیقه

 

با توجه به بودجه بسیار اندک نظامی ایران، به نظر شما ایران به عنوان چندمین قدرت نظامی جهان شناخته می‌شود؟

دریافت  مدت زمان: 3 دقیقه 31 ثانیه 

 

مقایسه هزینه‌های ایران و آمریکا در عراق و سوریه و دست‌آوردهای هرکدام...

دریافت  مدت زمان: 1 دقیقه 53 ثانیه 

 

تصور مردم نسبت به هزینه‌های نظامی ایران در عراق و سوریه و محاسبه میزان آن نسبت به هر نفر در ماه

دریافت  مدت زمان: 4 دقیقه 24 ثانیه

✅ چیزی که در این کلیپ مشاهده می‌کنید تصور بخش زیادی از مردم ما است.

✅در این کلیپ مبلغی که به ادعای ترامپ ایران در سوریه و عراق به ازای هر ایرانی در ماه خرج کرده است را متذکر می‌شود.
البته مبلغ واقعی که توسط مسئولان ایرانی گفته شده است کم‌تر از یک سوم این مبلغ است.

بهتر است این مبلغ را با بودجه‌ای که در زمینه‌های مختلف برای هر ایرانی به صورت ماهیانه هزینه می‌شود مقایسه کنید، مثلا بر اساس آمار واقعی قریب به ۱۸ برابر و بر اساس آمار ترامپ قریب به ۶ برابر هزینه دفاعی ایران در سوریه و عراق فقط برای رفاه اجتماعی هر ایرانی هزینه می‌شود.

✅ بهتر است این آمار ترامپ را مقایسه کنید با آمار دیگر او که هزینه‌های آمریکا در عراق به تنهایی ۷ تریلیون دلار بوده است، یعنی آمریکا ۳۵۰ برابر مجموع هزینه‌های ایران در عراق و سوریه فقط در عراق هزینه کرده است و البته امروز آمریکایی‌ها با حقارت از سوریه و عراق خارج شده‌اند و این ایران است که بر پایه قدرت معنوی اسلام در این دو کشور حضور استراتژیک دارد.

✅ شاید برایتان جالب‌تر شود اگر بدانید ایران به ازای هر یک "ریال" هزینه‌ای که در سوریه و عراق انجام داده است، امتیازات بزرگ اقتصادی همچون امتیاز بهره برداری از فلان معدن یا بندر در سوریه را از این کشورها گرفته است.

📌 و حال مقایسه کنید، جو رسانه‌ای که در اذهان مردم ایجاد می‌شود، چقدر از واقعیت فاصله دارد.

 

اعتراف دشمنان به قدرت نظامی ایران

دریافت  مدت زمان: 1 دقیقه 37 ثانیه

...........................................................

مطالب مرتبط:

🔴 قدرت عجیب لیزری سپاه پاسداران!!

♦️سایت کریستین ساینس وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ، اخیرا اعتراف کرده که پبشرفته ترین ماهواره جاسوسی امریکا که بر فراز کشور ایران جاسوسی میکرده، در ارتفاع 15 کیلومتری از جو زمین مورد حمله سلاح لیزری هوا فضای سپاه قرار گرفته و از بین رفته.
♦️این سایت در ادمه میگوید که بهت و حیرت امریکایی‌ها از این اقدام به حدی بوده که تا حالا اینقدر مستأصل نشده بودند.
♦️طبق قوانین علمی این حمله توسط لیزر جامد صورت گرفته و این تکنولوژی قادر خواهد بود که هر موشک بالستیک اتمی و غیر اتمی را با هر سرعتی در خارج از جو زمین منهدم کند.

برخی منابعی که این مطلب در آنها ذکر شده است.

http://www.laserpointersafety.com

http://en.humanrights-iran.ir

................................................................................

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

 

بسم لله الرحمن الرحیم

شناخت دشمن از نگاه آخرالزمانی

وقتی صحبت از این می‌شود که امروز دشمن کیست؟ برخی می‌گویند اهل سنت دشمنان اصلی ما هستند و یا اگر نمی‌گویند، عملا به گونه‌ای رفتار می‌کنند که این مطلب از آن فهمیده می‌شود، مثلا برنامه‌های مختلفی راه می‌اندازند و شروع به لعن و نفرت پراکنی علنی نسبت به مقدسات اهل سنت و افروختن آتش دشمنی‌ها می‌کنند.

یک راه شناخت دشمن که شیعیان تکفیری گریزی از پاسخ به آن ندارند، بررسی آیات و روایات مربوط به آخرالزمان است. چرا که هرچه زمان می‌گذرد صحنه نبرد آخرالزمانی جدی‌تر می‌گردد و ما باید مختصات رفتاری خود را با این فضا هماهنگ نماییم.

آیات مورد بررسی

آیات 4 الی 8 ابتدای سوره «الاسراء»، از جمله آیاتی هستند که به صراحت به پیش‌گویی‌‌های نبرد آخرالزمان می‌پردازد.

«وَ قَضَیْنا إِلى‏ بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» [۴/الاسراء]

ما در تورات به بنى اسرائیل حکم قطعى کردیم که شما در زمین دو بار فساد خواهید کرد و برترى طلبى و طغیان بزرگى خواهید نمود.

«فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولًا» [۵/الاسراء]

چون وقت مجازات شما بر نخستین فساد و تبهکاریتان رسید، بندگانى که منسوب به ما هستند به سویتان مى‌فرستیم، بندگانى با صلابت و سرسخت که بر سرتان فرود آیند که در میان خانه‌ها به جست وجوى [شما] بپردازند و این وعده‌اى قطعى و انجام شدنى است.

«ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْناکُمْ أَکْثَرَ نَفِیراً» [۶/الاسراء]

پس [از چندى‏] دوباره شما [یهودیان] را بر آنان[مسلمانان] چیره می‌‏کنیم و شما را با اموال و پسران یارى می‌‏دهیم و [تعداد] نفرات شما را بیشتر می‌‏گردانیم.

«إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها»[۷/الاسراء

اگر خوبى کردید، خوبى به خود نموده‌اید و اگر بدى کردید به خود بدى کرده‌اید.

«فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِیراً.» [۸/الاسراء]

چون زمان فساد ایجاد کردن دومین بار فرا رسد [مؤمنین بیایند] تا شما را اندوهگین کنند و در معبد [تان‏] چنان که بار اول داخل شدند، درآیند و بر هر چه دست یافتند یکسره [آن را] نابود کنند.

بررسی ظاهر آیات

ذیل این آیات بین مفسرین و محققین سوالاتی مطرح شده است، از جمله اینکه آیا این فسادها و مجازات‌ها محقق‌شده‌اند یا خیر؟ و مجازات‌کنندگان چه کسانی هستند؟

برخلاف آنچه برخی مدعی شده‌اند، پادشاهان مصر، بابل، یونان، ایران، روم و دیگران که در طول تاریخ بر یهودیان تسلط یافتند، هیچکدام با صفت «عبادا لنا» (بندگان ما) که در این آیات آمده است، سازگارى ندارند خصوصا اینکه از آنچه در ادامه این آیات گفته می‌شود معلوم می‌شود هر دو مجازات یهودیان توسط "یک امت" صورت می‌گیرد و همان امتی که مرتبه اول یهودیان را مجازات می‌کنند در مرتبه دوم نیز همان‌ها هستند که چنین می‌کنند، چون در ادامه آیات گفته می‌شود در مرتبه دوم هم همان‌ها وارد مسجد می‌شوند همانطور که بار اول وارد شده بودند «لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ»

اولین فساد و کیفر در برابر آن، در صدر اسلام، به دست مسلمانان انجام گرفت، چرا که خداوند در صدر اسلام مسلمانان را بر آنان مسلط ساخت و مسلمانان درون خانه‌‏هاى آنها به جست‏وجویشان پرداخته و سپس وارد مسجد الاقصى شدند. 

اگرچه همانطور که قرآن درآیات دیگر در مورد یهودیان می‌گوید: «وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً»[1] فتنه گرى و فسادانگیزى در گذشته و حالِ یهود وجود داشته است، اما با بررسى تاریخ یهود بعد از حضرت موسى (ع) روشن می‌گردد، برترى وعده داده شده آنها «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» به صورت همزمان با فسادانگیزى بار دوم یهود، در هیچ دوره‏‌اى از تاریخ یهود، جز دوره پس از جنگ جهانى دوم تا کنون وجود ندارد. که البته کیفرِ وعده داده شده خداوند نیز در پى آن خواهد آمد.[2]

بررسی روایات مربوط به آیات

در روایتی از امام صادق (علیه السّلام):  ایشان آیه «وَ قَضَیْنا إِلى‏ بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» را ذکر و سپس آیه را چنین تأویل می‌نمایند[3] که فساد اول کشتن على بن ابى طالب (علیه السّلام) است و دیگری نیزه زدن بحسن بن على (علیه السّلام) و برتری جویی و سرکشی بزرگ «و لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» نیز مقصود: کشتن حسین علیه السّلام است.

در ادامه روایت مذکور آمده است: « فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما» یعنى هنگام پیروزى خونخواهان حسین (علیه السّلام) «بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ» آنها مردمى هستند که خدا آنها را پیش از آمدن حضرت قائم علیه السّلام بفرستد پس خونى (و مسئول خونى) از آل محمد بجاى نگذارند جز آنکه او را بکشند «و این وعده‌‏اى است انجام شده» یعنى آمدن حضرت قائم (علیه السّلام) 

و در ادامه روایت آیات به رجعت امام حسین (علیه السلام) و یارانشان در زمان حضرت حجت تأویل برده می‌شود.[۴]

آنچه در این روایت تأویل شده است تشبیه فسادها و برتری جویی امت اسلام به بنی‌اسرائیل است، همچنین در این روایت عوض دو مرتبه مجازات اشاره شده در آیه صرفا به یک مرتبه مجازات و انتقام اشاره شده است، اما اشاره‌ای نشده است که این انتقام از چه کسانی در آخرالزمان گرفته می‌شود و صرفا تذکر داده شده است که آن افراد دشمنان اهل بیت محسوب می‌شوند.

با بررسی دیگر روایات معلوم می‌شود نبرد آخرالزمانی یاران حضرت حجت بر دو محور شیعیان، علی الخصوص شیعیانی از قم و دجال با محوریت یهودیان به عنوان یاران او صورت می‌گیرد. 

در مورد یاران حضرت حجت در این نبرد در روایاتی از امام باقر(علیه السلام) نقل شده است، ایشان آیه « بَعَثْنا عَلَیْکُمْ‏ عِباداً لَنا أُولِی‏ بَأْسٍ‏ شَدِیدٍ» را می‌خواندند و فرمودند: مراد از این آیه حضرت قائم (ع) و یاران اویند که نیرومند و باصلابت هستند[۵] 

همچنین در روایتی وقتى امام صادق (ع) این آیه را قرائت می‌فرمایند، راوی می‌پرسد: «فدایت گردیم آنها چه کسانى هستند؟ امام سه بار می‌فرمایند: به خدا سوگند اهل قم هستند، به خدا سوگند اهل قم هستند، به خدا سوگند اهل قم هستند.»[۶]

در مورد یاران دجال نیز در حدیثى از امام صادق (ع) نقل شده است که پیامبر (ص) فرمودند: «هر کس بر بغض و دشمنى با ما بمیرد، یهودى محشور می‌‏شود!» سؤال شد: چرا یهودى؟ در حالى که آنها مسلمان زاده بوده‌‏اند؟! فرمودند: «چون اگر دجّال خروج کند از سپاهیان او خواهند شد.»[۷] 

این روایت نشان می‌دهد اولا جریان دجّال یک جریان یهودى است، چون پیامبر بین یهودى شدن و همراهى دجّال ملازمه برقرار نموده‌اند و ثانیا اینکه محور دشمنى، دجال بغض و دشمنی با پیامبر و اهل بیت ایشان است.

در حدیثی که شیخ صدوق در کتاب «کمال الدین و تمام النعمة» می‌آورند به نقل از پیامبر گفته می‌شود که اکثر پیروان دجال از یهودیان و زنان و اعراب هستند و دجال و یارانش بر تمام کرانه زمین جز مکه و دو حومه آن در آیند.[۸] همچنین بنا به برخی منابع اهل سنت گزارش‌هایی از نبرد آخر الزمانی مسلمانان و یهود و نابودی یهودیان در این نبرد داده شده است. به طور مثال در روایتی از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله آمده است: «قیامت برپا نمی‌‏شود تا این که مسلمانان با یهود بجنگند و [در این جنگ‏] مسلمانان، یهود را می‌‏کُشند تا جایى که یهودى پشتِ سنگ و درخت، پنهان می‌‏شود و آن سنگ و درخت می‌‏گوید: اى مسلمان، اى بنده خدا! این یهودى در پشت من پنهان است. بیا و او را بکُش.»[۹]

جمع‌بندی

با توجه به آیات ۴-۸ سوره مبارکه اسراء و نیز روایت ذیل آن نبرد آخرالزمانی حق و باطل بین امت اسلام که یاران خاص آن شیعیان و دجال که یاران خاص آن یهودیان هستند صورت می‌گیرد و نقطه دشمنی محبت و بغض اهل بیت عترت(سلام الله علیهم اجمعین) می‌باشد.

کلیپ‌های مرتبط:


دریافت  مدت زمان: 2 دقیقه 47 ثانیه 


ارجاعات:

[1] المائده آیه 64.

[2] ر.ب: کورانی، علی، عصر ظهور، مترجم: مهدی حقی، تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۳۸۷، ذیل عنوان نقش یهودیان در دوران ظهور – نگاهی به تاریخ یهود، صص: ۸۲-۹۹.

[3] از این جهت گفته می‌شود تأویل که ظاهر آیات با این روایت هماهنگی ندارد چرا که اولا روایت پیرامون یهودیان و فساد یهودیان است و ثانیا در آیات از فساد یهودیان و مجازات شدن آنها توسط مومنین و غلبه یافتن مجدد آنها و فسادگری مجدد آنها و مجازات مجدد آنها صحبت شده است اما در روایت به غلبه یافتن مجدد مومنین بر یهودیان که در زمان رجعت امام حسین (علیه السلام) صورت می‌گیرد اشاره می‌کند و به مجازات دومی که در آیات گفته شده است اشاره‌ای نمی‌کند و این بیان حتی اگر توضیح ملاصالح مازندرانی در ذیل این روایت را هم بپذیریم با نص آیات که غلبه و برتری بعد از فساد و مجازات مربوط به یهودیان می‌باشد هماهنگی ندارد.

[۴] کلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق، الکافی (ط - الإسلامیة)، 8جلد، دار الکتب الإسلامیة - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق، ج ‏8 ؛ ص: 206 استفاده شده از ترجمه: کلینى، محمد بن یعقوب - رسولى محلاتى، هاشم، الروضة من الکافی / ترجمه رسولى محلاتى، 2جلد، انتشارات علمیه اسلامیه - تهران، چاپ: اول، 1364 ش ، ج‏2، ص: 4 و عیاشى، محمد بن مسعود، تفسیر العیّاشی، 2جلد، المطبعة العلمیة - تهران، چاپ: اول، 1380 ق ؛ ج‏2 ؛ ص281 و عروسى حویزى عبد على بن جمعه، تفسیر نورالثقلین، چاپ چهارم، قم، انتشارات اسماعیلیان، 1415 ق، ج ۳، ص: ۱۳۸ و و بحرانى، سید هاشم بن سلیمان، البرهان فی تفسیر القرآن، 5جلد، مؤسسه بعثه - قم، چاپ: اول، 1374 ش؛ ج‏ 3؛ ص: 502.

متن حدیث: عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ شَمُّونٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمنِ الْأَصَمِ‏، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْقَاسِمِ الْبَطَلِ‏: عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فِی قَوْلِهِ‏ تَعَالى‏: «وَ قَضَیْنا إِلى‏ بَنِی إِسْرائِیلَ‏ فِی الْکِتابِ‏ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ‏ مَرَّتَیْنِ‏» قَالَ: «قَتْلُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام وَ طَعْنُ الْحَسَنِ علیه السلام. «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» قَالَ: «قَتْلُ الْحُسَیْنِ علیه السلام. «فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما»: فَإِذَا جَاءَ نَصْرُ دَمِ‏ الْحُسَیْنِ علیه السلام‏ «بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ»؛ قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ علیه السلام، فَلَا یَدَعُونَ وِتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوهُ. «وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولًا»: خُرُوجُ الْقَائِمِ علیه السلام. «ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ‏»: خُرُوجُ الْحُسَیْنِ علیه السلام فِی سَبْعِینَ مِنْ أَصْحَابِهِ، عَلَیْهِمُ الْبَیْضُ‏ الْمُذَهَّبُ‏، لِکُلِّ بَیْضَةٍ وَجْهَانِ‏، الْمُؤَدُّونَ إِلَى النَّاسِ أَنَّ هذَا الْحُسَیْنَ قَدْ خَرَجَ حَتّى‏ لَایَشُکَّ الْمُؤْمِنُونَ فِیهِ، وَ أَنَّهُ لَیْسَ بِدَجَّالٍ وَ لَا شَیْطَانٍ، وَ الْحُجَّةُ الْقَائِمُ بَیْنَ أَظْهُرِهِمْ‏، فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَةُ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ أَنَّهُ الْحُسَیْنُ علیه السلام، جَاءَ الْحُجَّةَ الْمَوْتُ، فَیَکُونُ الَّذِی یُغَسِّلُهُ وَ یُکَفِّنُهُ وَ یُحَنِّطُهُ‏ وَ یَلْحَدُهُ‏ فِی حُفْرَتِهِ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍ‏ علیهما السلام، وَ لَا یَلِی الْوَصِیَّ إِلَّا الْوَصِیُ‏.

[۵] عن حمران، عن أبی جعفر (علیه السلام) قال: کان یقرأ: بَعَثْنا عَلَیْکُمْ‏ عِباداً لَنا أُولِی‏ بَأْسٍ‏ شَدِیدٍ ثم قال: «هو القائم و أصحابه اولی بأس شدید». عیاشى، محمد بن مسعود، تفسیر العیّاشی، 2جلد، المطبعة العلمیة - تهران، چاپ: اول، 1380 ق ؛ ج‏2 ؛ ص281 و ج البرهان فی تفسیر القرآن؛ ‏3 ؛ ص505

[۶] وَ رَوَى بَعْضُ أَصْحَابِنَا قَالَ: کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع جَالِساً إِذْ قَرَأَ هَذِهِ الْآیَةَ فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ‏ عِباداً لَنا أُولِی‏ بَأْسٍ‏ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولًا فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوارالجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار (ط - بیروت)، 111جلد، دار إحیاء التراث العربی - بیروت، چاپ: دوم، 1403 ق، ج‏57 ؛ ص216

[۷] عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ صَالِحٍ الْأَسَدِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ مَنْ أَبْغَضَنَا أَهْلَ‏ الْبَیْتِ‏ بَعَثَهُ اللَّهُ یَهُودِیّاً قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ إِنْ شَهِدَ الشَّهَادَتَیْنِ قَالَ نَعَمْ إِنَّمَا احْتَجَبَ بِهَاتَیْنِ الْکَلِمَتَیْنِ عَنْ سَفْکِ دَمِهِ أَوْ یُؤَدِّیَ الْجِزْیَةَ وَ هُوَ صَاغِرٌ ثُمَّ قَالَ مَنْ أَبْغَضَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ بَعَثَهُ اللَّهُ یَهُودِیّاً قِیلَ وَ کَیْفَ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ إِنْ أَدْرَکَ الدَّجَّالَ‏ آمَنَ بِهِ‏. برقى، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، 2جلد، دار الکتب الإسلامیة - قم، چاپ: دوم، 1371 ق ج‏1 ؛ ص90. مشابه همین حدیث در (طوسى، محمد بن الحسن، الأمالی (للطوسی)، 1جلد، دار الثقافة - قم، چاپ: اول، 1414ق، ص: 649.) و در بحار به نقل از امالی شیخ صدوق نیز ذکر شده است: مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوارالجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار (ط - بیروت)، 111جلد، دار إحیاء التراث العربی - بیروت، چاپ: دوم، 1403 ق، ج‏27 ؛ ص218.

[۸] الدَّجَّالَ‏ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ أَخَّرَهُ إِلَى یَوْمِکُمْ هَذَا فَمَهْمَا تَشَابَهَ عَلَیْکُمْ مِنْ أَمْرِهِ فَإِنَّ رَبَّکُمْ لَیْسَ بِأَعْوَرَ إِنَّهُ یَخْرُجُ عَلَى حِمَارٍ عَرْضُ مَا بَیْنَ أُذُنَیْهِ مِیلٌ یَخْرُجُ وَ مَعَهُ جَنَّةٌ وَ نَارٌ وَ جَبَلٌ مِنْ خُبْزٍ وَ نَهْرٌ مِنْ مَاءٍ أَکْثَرُ أَتْبَاعِهِ الْیَهُودُ وَ النِّسَاءُ وَ الْأَعْرَابُ یَدْخُلُ آفَاقَ الْأَرْضِ کُلَّهَا إِلَّا مَکَّةَ وَ لَابَتَیْهَا وَ الْمَدِینَةَ وَ لَابَتَیْهَا. ابن بابویه، محمد بن على، کمال الدین و تمام النعمة، 2جلد، اسلامیه - تهران، چاپ: دوم، 1395ق، ج‏2 ؛ ص:529.

[۹] رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله: لا تَقومُ الساعَةُ حتّى یُقاتِل َ‏المُسلمونَ الیَهودَ، فیَقتُلَهُمُ المُسلمونَ حتّى یَختَبئ الیَهودِیُّ وَراءَ الحَجَرِ والشَّجَرِ، فیقولَ الحَجَرُ والشَّجَرُ: یا مُسلمُ، یا عبدَاللّهِ! هذا یَهودِیٌّ خَلفِی فَتَعال فَاقتُلهُ. کنز العمّال: ج 14 ص 208 ح 38417 و مسند احمد، ج 2، ص 417؛ معجم احادیث الامام المهدى، ج 1، ص 312.

................................................................................

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

گمان نکنیم نبرد "مستضعفین  با جریان سرمایه‌داری فاسد" محدود به ایران است و یا فریب‌های شب انتخاباتی جریان سرمایه‌داری و خریدن آرای عمومی و... فقط در ایران اتفاق افتاده است.

صحنه مبارزه بسیار وسیع‌تر از آن است که گمان برده‌ایم.

بسیاری از همان‌ها که کافر می‌پداریمشان در وسط صحنه نبرد با طاغوت‌ها، پشت‌سر انبیاء پنجه بر روی طاغوت می‌کشند گرچه آنها از ما و ما از آنها، هر دو از هم بی‌خبر باشیم!

مستند "تسخیر" مستندی در نقد سیاست‌های نئولیبرالی اجرا شده در آرژانتین و نبرد طبقه مستضعف برای رسیدن به عدالت، به کارگردانی «نائومی کلاین» و «آوی لوییس»، محصول ۲۰۰۴ می‌باشد.

آرژانتین تا قبل از دهه ۱۹۹۰ کشوری با رشد بالا و در نزدیکی کشورهای به اصطلاح جهان اول به حساب می‌آمد، اما با روی کار آمدن «کارلوس مِنِم» اوضاع این کشور متحول شد. کارلوس مِنِم آرژانتین را بر مبنای سیاست‌های "صندوق بین‌المللی پول" اداره کرد و راهکارهای نئولیبرالی عمده‌ای مانند کوچک‌سازی دولت و خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی را متناسب با الگوی صندوق بین‌المللی پول، در دستور کار قرار داد.

این سیاست‌ها اگرچه مورد تایید واشنگتن بود اما در عمل آرژانتین را به فقر گسترده و بیکاری بی‌سابقه‌ای کشاند و فاجعه‌ای عمیق در این کشور رقم زد.

مستند «تسخیر» (the take)، فیلمی است درباره یکی از پیامدهای این سیاست‌گذاری نئولیبرالی در آرژانتین که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور می‌گذرد.

فیلم به ماجرای مقاومت گروهی سی نفره از کارگران یک کارخانه بزرگ تعطیل‌شده در آرژانتین به نام «زنون» می‌پردازد و تلاش‌های مجدانه آنها و خانواده‌هایشان برای بازپس‌گیری کار و مشارکتی کردن مالکیت کارخانه را نشان می‌دهد.

لینک دانلود مستند

 

قسمتی کوتاه از مستند

دریافت  مدت زمان: 1 دقیقه 24 ثانیه

...........................................................

مطالب مرتبط:

مستند دکترین شوک پیرامون اجرای سیاست‌های اقتصادی لیبرالی آمریکا در کشورهای مختلف دنیا و افزایش فاصله طبقاتی

مستند "نابرابری برای همه" پیرامون نقش سیاست‌های اقتصادی آمریکا در افزایش فاصله طبقاتی در این کشور

مجموعه کلیپ‌هایی پیرامون آمریکا و چرایی دشمنی با آن

................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

«نابرابری برای همه» محصول ۲۰۱۳ و به دنبال توضیح نابرابری‌های موجود در جامعه آمریکا است.

راوی این مستند «رابرت رایش»، استاد دانشگاه هاروارد و وزیر کار دوران کلینتون، است.

این مستند نشان می‌دهد که با توجه به سیاست‌های اقتصادی حاکم بر آمریکا هم‌زمان با کاهش قدرت اتحادیه‌های کارگری، شکاف نابرابری در این کشور بیشتر و بیشتر شده تا جایی که امروز ۴۰۰ ثروتمند آمریکا، ثروتی بیش از کل ۱۵۰ میلیون نفر دهک آخر جامعه دارند. علاوه بر این، جهانی‌شدن و رشد سرمایه جهانی باعث شده تا درآمدهای کارگران و طبقه متوسط کم و سود سرمایه‌داران بیشتر و بیشتر شود و هم‌زمان امکان رشد برای خانواده‌های فقیر و خارج شدن از آن شرایط نیز از بین برود.

این مستند زاویه دیدی اقتصادی دارد اما به تناسب به بحث‌های اجتماعی مرتبط با اقتصاد نیز ورودهایی انجام می‌دهد و در آن تلاش می‌گردد به واکاویی سیاست‌های مختلف اجرا شده در دولت‌های آمریکا و نقش آنها در کاهش و یا افزایش نابرابری در جامعه پرداخته شود.

شاید از جالب توجه‌ترین نکات این مستند مصاحبه‌های مختلفی باشد که با طبقات مختلف اجتماعی آمریکا صورت داده و در آن گزارشی از دغدغه‌های مختلف و توان مالی هر طبقه ارائه می‌شود، گزارش‌هایی که به افراد مختلف کشورهایی دیگر این امکان را می‌دهد توان مالی خود را با خانواده‌های هم‌‌طبقه خود در کشوری چون آمریکا مقایسه نمایند.

لینک دانلود مستند "نابرابری برای همه"

قسمتی کوتاه از مستند

دریافت   مدت زمان: 1 دقیقه 10 ثانیه

...................................................

مطالب مرتبط:

مستند دکترین شوک پیرامون اجرای سیاست‌های اقتصادی لیبرالی آمریکا در کشورهای مختلف دنیا و افزایش فاصله طبقاتی

مجموعه کلیپ‌هایی پیرامون آمریکا و چرایی دشمنی با آن

................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

می‌خواهم یکی از بهترین مستندهایی که تا کنون دیده‌ام را معرفی کنم.

مستندی که با اطلاعات بسیار خود به بهترین شکل ممکن نقاب از چهره آمریکا برمی‌دارد و باید اعتراف کنم تا کنون هیچ مستندی در این زمنیه به این قوت ندیده بودم.

 

مستند "دکترین شوک" برگرفته از کتابی به همین نام نوشته «نائومی کلاین»، از شخصیت‌های برجسته "جنبش ۹۹ درصدی مردم آمریکا" موسوم به "جنبش وال‌استریت" است.

 

در این مستند اجرای سیاست کلی "جریان سرمایه‌دارای پشت صحنه آمریکا" با الگوی اقتصاد لیبرالی "فریدمن" توضیح داده می‌شود، الگویی که مبتنی بر وارد نمودن شوک‌های مختلف اقتصادی، نظامی، سیاسی و خلاصه استفاده از هر نوع شوک برای خارج نمودن سرمایه‌ها از دست توده مردم و جریان دادن آن به سوی قشر محدود ابرسرمایه‌دار است.

 

مستند «دکترین شوک» نشان می‌دهد که چگونه جریان سرمایه‌داری در حالی که همواره شعار آزادی و دموکراسی سر داده‌اند، با استفاده از جنگ و کودتا و توطئه، اهداف خود را در کشورهایی مثل شیلی، برزیل، اروگوئه، آرژانتین و دنبال کرده‌اند.

 

این مستند همچنین مشکلاتی را که سیاست‌های بازار آزاد برای جوامع ایجاد می‌کند نشان می‌دهد.

از جمله این مشکلات می‌توان به عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی، بروز بحران‌ها و بی‌ثباتی‌های اقتصادی و ضعیف شدن هرچه بیشتر اقشار فقیر در کنار حذف حداکثری حمایت‌های اجتماعی اشاره کرد.

👈حوادثی مثل «کودتای یلستین در روسیه پس از فروپاشی جماهیر شوروی»، «حمله انگلستان به جزایر فالکلند در دوره تاچر»، «حملات یازده سپتامبر» و «جنگ عراق»، همگی نمونه‌هایی از شوک‌های ایجاد شده برای اسقرار و مستحکم کردن نظام لیبرالیسم هستند که در این مستند به آنها اشاره می‌شود.

 

📌بعد از دیدن این مستند شاید هیچ ابهامی نسبت به ماهیت عملکردهای ترامپ ویا دولت پرزیدنت روحانی! برای انسان باقی نماند.

لینک دانلود

................................

مطالب مرتبط:

مجموعه کلیپ‌هایی پیرامون آمریکا و چرایی دشمنی با آن

مستند "نابرابری برای همه" پیرامون نقش سیاست‌های اقتصادی آمریکا در افزایش فاصله طبقاتی در این کشور

................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

متأسفانه دشمنان سناریویی برای دو قطبی سازی حوزه طراحی نموده‌اند و کلید آن را با یک دیدار و انتشار تصویر آن زدند. دوستانی که تلاش دارند از فلان شخصیت دفاع کنند باید بدانند که هرچه له یا علیه کسی بیانیه دهند و یا امضاء جمع کنند یا دیدارهایی ترتیب دهند، عملا پازل دشمنان را کامل و به تفرقه و دو قطبی سازی حوزه بیشتر کمک می‌کنند.

وقتی موسی (علیه و علی نبینا و آله السلام) از کوه طور بازگشت و هارون را مؤاخذه نمود که چرا وقتی انحراف را دیدی باز ساکت ماندی هارون پاسخ داد ترسیدم بیایی و بگویی در قوم من تفرقه ایجاد نمودی و موسی قانع شد. گاهی باید بغض و خشم انقلابی خود را علی‌وار فروخورد و در مقابل انحرافات دوستان گمراه ساکت ماند تا امت به چند‌دستگی دچار نشود. باید دقت داشت که چه کسی دشمن است و چه کسی دوست گمراه، در مقابل دوست گمراه نباید جبهه دشمنی گرفت همانطور که در مقابل دشمنان نباید جبهه دوستی گرفت. 

تفرقه و دو دستگی فتنه و کلید پیروزی شیطان است.

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

مستند ۳۸ دقیقه‌ای درباره غرب با تلفیقی از صوت‌های شهید آوینی و تصاویری مرتبط با این صوت‌ها از موسسه روایت فتح می‌باشد.

در این مستند گفتارهایی فلسفی و پیرامون غرب و تمدن اسلامی از شهید آوینی در موضوعاتی چون بشر جدید، تکنولوژی، پیشرفت و توسعه، علم غربی و فرهنگ رسانه‌ای پخش می‌شود.

لینک دانلود

در بخش هایی از این ویدئو بیان می شود:

غربزدگی یک واقعیت تاریخی است که همه جوامع غیر غربی را، از جمله جامعه ایران، تحت تاثیر قرار داده و به یک معنا از جهات تاریخی و فرهنگی جوامع غیر غربی را تسخیر کرده است.

چیزی که الان به نام تمدن غرب وجود دارد یک کل به هم پیوسته و در عین حال بسیار پیچیده است. در عالم جدید آدم، آدمِ دیگری شده است. بشر جدید نظرگاه جدیدی درباره عالم پیدا کرده است. بشر امروز در همه جهات وجودی به نحوی از انتزاع رسیده است.

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

✅ نیروهای "غرب‌گرا و مقهور غرب" نه در کشور ما و بلکه در تمام کشورهای طالب پیشرفت همیشه یک نسخه در جیب خود داشته‌اند: "باید از فرق سر تا ناخن غربی شویم." 

اما باوجود نسخه همیشگی غرب‌گرایان، با توجه به ساختار طبقاتی طراحی شده در نظام استکباری و محدود بودن سرمایه‌ها موجود در دنیا، ملت‌ها هرچقدر به سمت غربی شدن رفتند  با جامعه‌ای دو قطبی‌تر شده مواجه می‌شدند که در آن اکثریت مردم به حداقل‌های زندگی نیز نمی‌رسیدند اما بخشی چند درصدی غالب سرمایه‌ها را به خود اختصاص داده و در رفاه حداکثری زندگی می‌نمودند.👇

اینفوموشن نظام استکباری دنیا

دریافت  مدت زمان: 6 دقیقه 35 ثانیه

مستند «دکترین شوک» پشت پرده اقدامات نظام سرمایه‌داری در کشورهای برزیل، اروگوئه، انگلستان، شیلی، شوروی و...

 

نیروهای غرب‌زده یا همان "دستان استعمارگران غربی" با به انحطاط کشاندن جامعه خود در حرکت دادن فانتزی جامعه به سوی غرب و پس از مواجه شدن با مشکلات عدیده جامعه همچون افزایش اختلاف طبقاتی و فقیرتر شدن توده مردم، در توجیه نابرابری‌های بوجود آمده، برای "انحراف اذهان و آدرس غلط دادن" دوباره نسخه‌های مختلفی را ارائه می‌نمایند.

 

✅ یکی از نسخه‌ها ارائه تصویری اشتباه از برخی جوامع مثلا ژاپن یا کره است که این جوامع پیشرفته دچار شکاف طبقاتی نیستند و پیشرفت‌های آنها نیز به علت تکیه و دنباله روی از غرب و کنار نهادن سنت‌ها بوده است.

حال آنکه اولا برخلاف مدعی آنها این جوامع دچار شکاف طبقاتی زیادی می‌باشند و ثانیا پیشرفت‌های آنها هیچ ربطی به تکیه به غرب نداشته است بلکه اتفاقا به علت عدم تکیه به غرب و اتکا به خودشان بوده است.👇

کلیپ علت پیشرفت مردم ژاپن در برنامه ثریا

دریافت  مدت زمان: 4 دقیقه 9 ثانیه 

مستند کوتاه ژاپن دوست‌داشتنی

دریافت  مدت زمان: 25 دقیقه 57 ثانیه

 

✅ نسخه دیگر نیروهای غرب‌گرا برای توجیه شکاف طبقاتی ایجاد شده در جوامع استعمارزده و ظلم‌های رواداشته شده به مستضعفین، ترسیم تصویری غلط از جوامع استعمارگر مثل آمریکا بوده است. در حالی که:

🔹اولا غرب و دولت‌های غربی منجمله آمریکا در مسیر باطل خود سال‌ها شبانه روز کار کرده و زحمت کشیده‌اند و این چنین نبوده است که بخواهند سرمایه‌های خود را دو دستی تقدیم دیگران کنند تا دیگران برای آنها کار کنند و آنها را به "پیشرف مصطلح غرب‌گرایان" برسانند بلکه به خود تکیه نموده و زحمت‌ها کشیده‌اند تا به این نقطه رسیده‌اند و نه تنها آنها بلکه هرکس می‌خواهد به پیشرفت برسد باید از همین مسیر تلاش و تکیه به خود گذر نماید.👇

مستند ساخت سد هوور از بزرگ‌ترین سدهای آمریکا نمونه‌ای از تلاش‌های شبانه‌ روزی آمریکایی‌ها برای پیشرفت.

 

🔹ثانیا دولت‌های غربی علی الخصوص آمریکا با طراحی ساختارهای جهانی برای استعمار مردم دنیا سال‌ها سرمایه‌ها و نتیجه زحمات همه دنیا را به غارت برده‌اند.👇

مستند استعمار دلار شاهدی بر استعمار مردم دنیا به وسیله‌ ساختارهای جهانی

 

🔹ثالثا در جوامعی مثل آمریکا وضعیت اقتصادی و رفاه مردم و تکنولوژی نه تنها آنگونه که بسیاری تصور می‌نمایند نیست، بلکه بیشترین شکاف‌های طبقاتی در این جامعه وجود دارد.

 

نسخه دیگر نیروهای غرب‌گرا گزارش ناقص از سایر دولت‌‌های غربی مثل سوئد، سیویس یا کانادا است. آنها با ارائه مدینه فاضله‌ای که همه مردم در این کشورها خوشبخت هستند، تقصیرات مشکلات بوجود آمده را به دین و یا خود مردم استعمارزده برمی‌گردانند و به اشکال مختلف تصویر ناکارآمدی از دین بوجود می‌آورند و یا حس حقارتی در خود مردم را به آنها تزریق می‌نمایند. چرا که هر مردمی که حقارت را بپذیرند اجازه حکومت هر فرعونی بر خود را می‌دهند و این شیوه همیشگی فرعون‌هاست. « فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ».

 

✅ اما در پاسخ آنها صرف‌نظر از انتقادات بی‌اساسی که به دین حداقلی متصور خودشان می‌نمایند، در مجموع به چند نکته به عنوان علل اصلی عدم پیشرفت کشورهای استعمارزده باید دقت داشت.

🔹تلاش غرب برای رسیدن به نقطه کنونی و ترویج روح ما نمی‌توانیم و ما هیچ نیستیم توسط غرب‌گرایان.

🔹ساختار استعماری حاکم بر دنیا در انتقال سرمایه‌های دنیا به دول استعمارگر و نابود نمودن ظریفت‌های مختلف سرزمین‌های متسعمره غرب.

🔹انعکاس تصویری ناقص از کشورهای به اصطلاح توسعه یافته به نحوی که نقاط ضعف این دولت‌ها پنهان شده و نقاط قوت آنها پررنگ شده است و در عوض در چشم غرب‌پرستان نقاط قوت ما همیشه کم‌رنگ و نقاط ضعف ما همیشه پررنگ دیده شده است.👇

کلیپی از تصور مردم ایران از وضعیت کشور و آنچه در واقع است.

دریافت مدت زمان: 5 دقیقه 29 ثانیه

✅ آخرین نسخه‌ای که غرب‌گرایان توصیه می‌کنند، پذیرفتن نظام استعماری و سلطه حاکم بر دنیا به عنوان واقعیت و کوتاه آمدن از شعارهای انقلابی مضر است. آنها در این مرحله از دو عنصر ترس و پذیرش حقارت برای پیش‌برد اهداف خود استفاده می‌کنند.

✅ نسخه غرب‌زده‌ها پذیرش "ما هیچ نیستیم" و "باید به نظام سلطه تن داد و با حداقل‌های موجود کنار آمد" است که در غیر این صورت باید به انتظار جنگ و از دست دادن تمام سرمایه‌های خود باشیم.

القای این نکته که با مذاکرات دشمنی‌ها به پایان خواهد رسید.
دریافت مدت زمان: 1 دقیقه 13 ثانیه

✅ اما نسخه "جریان حزب‌الله" مبتنی بر قرآن هیچ‌کدام از این دو گزینه نیست، بلکه انقلابی گری و پایان دشمنی‌ها با رسیدن به قدرت و عزت است. امام خامنه‌ای در این مورد می‌فرمایند:

«در راه پیشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتی ممنوع است؛ غفلت ممنوع است؛ اشرافیگری ممنوع است؛ لذت‌جوئی ممنوع است؛ به فکر جمع کردن زخارف دنیا افتادن، برای مسئولین ممنوع است. با این ممنوعیتهاست که میتوانیم به قله برسیم. ما داریم در دامنه حرکت میکنیم. ما هنوز به قله نرسیده‌ایم؛ با آن فاصله داریم. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، دشمنی‌ها تمام خواهد شد. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید. ما تا آن روز فاصله داریم. حرکت را باید بی‌وقفه ادامه دهیم. من به جوانها، به مسئولین، به دانشجویان، به علمای بزرگوار، به کسانی که توانائی سخن گفتن با مردم دارند، به کسانی که تأثیرگذاری بر روی اذهان مردم دارند، عرض می‌کنم: ما بایستی این حرکت به سمت پیشرفت را بی‌وقفه ادامه دهیم؛ هم در زمینه‌ی سیاست، هم در زمینه‌ی علم و فناوری، هم بخصوص در زمینه‌ی اخلاق و معنویت. خودمان را تهذیب کنیم، خودمان را اصلاح کنیم، عیوب خودمان را بشناسیم و درصدد رفع آن عیوب بربیائیم. اگر این کار را بکنیم، این موانعی که دشمنان ما بر سر راه ما ایجاد میکنند، اثر نخواهد گذاشت. تحریم اثری ندارد. تحریم نمیتواند ملت ایران را از حرکت به جلو باز بدارد. تنها اثری که این تحریمهای یکجانبه و چندجانبه بر روی ملت ایران میگذارد، این است که نفرت و دشمنی از غرب در دل مردم ما عمیق‌تر میشود.[1]

 

✅ وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم قرآن می‌گوید اگر به خدا تکیه نمودید و از دشمنان تبری جستید خداوند شما را به نقطه‌ای می‌رساند که دشمنی‌های میان شما و آنان که از آنها برائت جستید برطرف می‌شود.

 

🔹 «قَدْ کاَنَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فىِ إِبْرَاهِیمَ وَ الَّذِینَ مَعَهُ»

قطعاً براى شما در [پیروى از] ابراهیم و کسانى که با اویند سرمشقى نیکوست

 

🔹 «إِذْ قَالُواْ لِقَوْمهِمْ إِنَّا بُرَءَ ؤُاْ مِنکُمْ وَ مِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ کَفَرْنَا بِکم وَ بَدَا بَیْنَنَا وَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةُ وَ الْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتىَ‏ تُؤْمِنُواْ بِاللَّهِ وَحْدَهُ»...

🔸آن گاه که به قوم خود گفتند: «ما از شما و از آنچه به جاى خدا می‌پرستید بیزاریم. به شما کفر می‌‏ورزیم و میان ما و شما دشمنى و کینه همیشگى پدیدار شده تا وقتى که فقط به خدا ایمان آورید.»

 

🔹 «إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِیمَ لِأَبِیهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَکَ وَ مَا أَمْلِکُ لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن شىءٍ »

🔸 «جز [در] سخن ابراهیم [که‏] به [نا] پدر [ى‏] خود [گفت:] «حتماً براى تو آمرزش خواهم خواست، با آنکه در برابر خدا اختیار چیزى را براى تو ندارم.»

 

🔹 «رَّبَّنَا عَلَیْکَ تَوَکّلنَا وَ إِلَیْکَ أَنَبْنَا وَ إِلَیْکَ الْمَصِیرُ رَبَّنَا لَا تجعَلْنَا فِتْنَةً لِّلَّذِینَ کَفَرُواْ وَ اغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا  إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الحکِیمُ» [2]

🔸 «اى پروردگار ما! بر تو اعتماد کردیم و به سوى تو بازگشتیم و فرجام به سوى توست. پروردگارا، ما را وسیله آزمایش [و آماج آزار] براى کسانى که کفر ورزیده‌‏اند مگردان، و بر ما ببخشاى که تو خود تواناى سنجیده‏‌کارى.»

 

🔹 «لَقَدْ کاَنَ لَکم فِیهِمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کاَنَ یَرْجُواْ اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الاخِرَ  وَ مَن یَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنىُّ الحَمِیدُ»

🔸  قطعاً براى شما در [پیروى از] آنان سرمشقى نیکوست [یعنى‏] براى کسى که به خدا و روز بازپسین امید می‌‏بندد. و هر کس روى برتابد [بداند که‏] خدا همان بی‌‏نیاز ستوده [صفات‏] است.

 

🔹 «عَسىَ اللَّهُ أَن یَجعَلَ بَیْنَکُم وَ بَینَ الَّذِینَ عَادَیْتُم مِّنهُم مَّوَدَّةً  وَ اللَّهُ قَدِیرٌ  وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ».[3]

🔸 امید است که خدا میان شما و میان کسانى از آنان که [ایشان را] دشمن داشتید، دوستى برقرار کند، و خدا تواناست، و خدا آمرزنده مهربان است.

................................................................................................

کلیپ‌های مرتبط:👇

پایان یافتن دشمنی دشمنان در عرصه نظامی با قدرت‌مند شدن ما
دریافت مدت زمان: 3 دقیقه 1 ثانیه

 

اگر دشمن در ما احساس ضعف کند، فشار بیشتری می‌آورد.
دریافت مدت زمان: 2 دقیقه 3 ثانیه

 


[1] بیانات در مراسم بیست‌ و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۴ خرداد ۱۳۹۱

[2] مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در مورد این آیه " رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلَّذِینَ کَفَرُوا وَ اغْفِرْ لَنا رَبَّنا"- می‌نویسند: در این دعاى خود از خدا مى‏خواهند که از آثار سوء تبریشان از کفار پناهشان دهد، و ایشان را بیامرزد. کلمه" فتنة" به معناى وسیله امتحان است، و معناى این که" فتنه براى کفار قرار گیرند" این است که کفار بر آنان مسلط شوند، تا مورد امتحان قرار گرفته، آنچه فساد در وسع خود دارند بیرون بریزند، ابراهیم و مؤمنین را به انواع آزارها شکنجه کنند که چرا به خدا ایمان آورده‏اید، و خدایان ما را رها کرده، از آنها و از عبادتشان بیزارى جسته‏اید. ابراهیم (ع) و یارانش در دعاى خود نداى" ربنا" را پى در پى تکرار کرده‏اند تا به این وسیله رحمت الهى را به جوش آورند. ترجمه تفسیر المیزان ج 19 ص: 398.

[3] آیات ۴-۷ سوره مبارکه الممتحنة

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

کلیپ نگاهی به جنایات ایران علیه آمریکا، مروری داشته باشیم بر اقدامات خصمانه دو کشور نسبت به یکدیگر...

دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 29 ثانیه

 

صداقت آمریکایی قسمت اول

دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 54 ثانیه

 

صداقت آمریکایی قسمت دوم

دریافت
مدت زمان: 10 دقیقه 25 ثانیه

 

مرگ بر آمریکا یعنی....

پاسخی به شبهه معروف مصداق مرگ بر آمریکا تلفن پاناسونیک روی میز رئیس جمهور آمریکا است...

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 33 ثانیه

 

مرگ بر آمریکا شعاری آزموده شده

دریافت
مدت زمان: 8 دقیقه 37 ثانیه

 

آمریکا را بهتر بشناسیم

کلیپی از خود عزیزان آمریکایی در رتبه‌های مختلف آمریکا

ویژه آمریکا دوستان...

دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه

 

کلیپ آزادی علم در آمریکا و حذف طرفداران نظریه خلقت هوشمند و مخالفان نظریه داروین

دریافت
مدت زمان: 5 دقیقه 40 ثانیه

 

بیوتروریسم دارویی آمریکا

دریافت
مدت زمان: 6 دقیقه 19 ثانیه

 

اقدامات چهره‌های اصلی و پشت پرده آمریکا یعنی بنیاد راکفلر در کاهش جمعیت جهان

دریافت
مدت زمان: 5 دقیقه 4 ثانیه

 

صحبت‌های پرفسور کرمی پیرامون اقدامات "بنیاد راکفلر" چهر‌های اصلی پشت صحنه دولت آمریکا در تولید محصولات تراریخته

دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 25 ثانیه

 

بودجه نظامی آمریکا چقدر از کل بودجه این کشور است؟

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 54 ثانیه

 

چگونگی توزیع ثروت در آمریکا

دریافت
مدت زمان: 6 دقیقه 35 ثانیه

 

نگاهی به خشونت پلیس آمریکا علیه زنان

اگر این اتفاقات در کشور ما می‌افتاد رسانه‌های غربی چه واکنشی نشان می‌دادند؟!

دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 20 ثانیه

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری