شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۱
  • ۰

👈در ابعاد مختلف شروع می‌کنند به مقایسه ایران با کشورهای پیشرفته‌ای همچون آلمان، ژاپن، کانادا،‌ انگلیس و... می‌گویند: اگر قرار بر پیشرفت ایران بود، چهار دهه برای پیشرفت کافی بود، ژاپن و آلمان را مثال می‌زنند که در جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شدند و طی ۴۰ تا ۵۰ سال کشورشان را از وضعیتی که هیچ نداشتند به یکی از قدرت‌های برتر دنیا مبدل شدند، این نشان می‌دهد که ۴۰ سال فرصت، برای پیشرفت یک کشور کافی است.


✅ آنچه این عزیزان به آن توجه ندارند مهم‌ترین مؤلفه‌های لازم برای پیشرفت یک کشور است که در کشورهایی مثل ژاپن و آلمان بعد از ویران شدن همچنان وجود داشت و این مؤلفه‌ها در هر فرد یا ملتی وجود داشته باشد، موفقیت آن فرد یا ملت حتمی است.


✅ ژاپن و آلمان کشورهایی بودند که تا قبل از شکست در جنگ جهانی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شدند و روح "عزت" و "ما می‌توانیم" در فرهنگ مردم این کشورها نهادینه شده بود.

علم و فرهنگ که عناصر اصلی پیشرفت یک مردم می‌باشد را با مؤلفه‌های نظامی هیچگاه نمی‌توان از ملتی گرفت.


✅اگر تاریخ پس از جنگ آلمان و ژاپن را بررسی کنیم، خواهیم دید مرد و زن، دست در دست یکدیگر شبانه روز تلاش نمودند و سختی‌ها را تحمل کردند و مجددا کشورشان را به اوج عزت رساندند.


✅مردمی که "کار نکردن" برایشان ارزش باشد، "اسراف کردن" در عرصه‌های مختلف برایشان قبح نداشته باشد، روح "ما هیچ نیستیم" و "نمی‌توانیم" به آنها القاء شده باشد، هیچگاه پیشرفت نخواهند کرد. 

هر پیشرفتی در کشوری صورت گرفته است از "کار"، "تلاش"، "علم"، "روح ما می‌توانیم" و "عزت ملی" نشأت گرفته است.


✅متاسفانه کشور ما به دوگانه‌ای باطل گرفتار شده است: 


◀️از سویی مردم ما گمان می‌کنند، باهوش ترین مردم دنیا هستند و همه دنیا را آنها اداره می‌کنند، درحالی که واقعا چنین نیست و ما هم مثل مردم سایر دنیا هستیم و اگر هم صرفا کمی باهوش‌ باشیم جز با تلاش و زحمت به جایی نخواهیم رسید.


◀️از سویی هم مسئولین "غرب‌زده‌" و "خود حقیر پنداری" داریم که گمان می‌کنند از همه مردم دنیا ناتوان‌تر هستند و هیچ ابتکار نوآوری ندارند و همه‌چیز را باید با پول نفت از خارجی‌های باهوش بخرند!


📌پیش‌نهاد می‌کنم، کلیپ و گزارش‌های زیر در مورد علل پیشرفت ژاپن و آلمان را مشاهده بفرمایید:👇

دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 9 ثانیه 


ژاپن فقیر چگونه تبدیل به اقتصاد برتر جهانی شد؟

توسعه ژاپن؛ داستان ملتی که از شکست‌هایش درس گرفت + عکس و فیلم

مسیری که ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم برای پیشرفت طی کرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی