شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

📝معمولا عنوان شیعه انگلیسی را با توصیفات کلی آن شنیده‌ایم و مصادیق آن را کم‌تر می‌شناسیم، به همین خاطر برخی وقت‌ها دچار مشکل در تحلیل می‌شویم. مثلا یکباره تصویر مجلس سید صادق شیرازی را با حضور انبوه جمعیت طلاب می‌بینیم، متوجه نمی‌شویم چطور شده است این همه طلبه جذب سیستم او شده‌اند.

📝یکی از مراکز مهم پرورش طلابی با اندیشه انگلیسی در قم مدرسه‌ای به نام اباصالح است که اگرچه طلاب خوب و انقلابی هم مهجورانه در آنجا حضور دارند اما با همت برخی علما فضایی بسیار مناسب با جمعیت بسیار زیاد برای تربیت طلبه‌هایی با نگاه انگلیسی در این مدرسه فراهم شده است!

📝برخی دوستان طلبه حقیر که در این مدرسه درس‌ خوانده‌اند، حتی حاضر نیستند نام رهبری را با قید «آقا» به زبان بیاورند. متاسفانه طلاب نوجوان و با استعداد زیادی از ابتدای طلبگی خود در این مدرسه بسیار بزرگ جذب می‌شوند و با مدیریت و درس‌های اخلاق همه روزه‌ی مدیر این مدرسه طی چندسال اندیشه‌ای خاص پیدا می‌کنند.

👈در این پست، صوتی از مدیر این مدرسه -که از اقوام نزدیک سید صادق شیرازی نیز می‌باشد- را الحاق می‌کنم تا دوستان کمی از نزدیک‌تر با مدیریت این مدرسه و اندیشه او آشنا شوند.

لینک دانلود

⁉️به احتمال قوی این سوال برایتان پیش‌خواهد آمد که مگر مدیریت حوزه در دست انگلیسی‌ها است؟ چرا مسئولان حوزه کد این مدرسه را باطل نمی‌کنند؟ چرا مدیر آن را حذف نمی‌کنند؟ و هزاران چرای دیگر... در این رابطه بهتر است اشاره کنم تقریبا ۸ سال قبل نزدیک به ۱۰۰ طلبه معترض این مدرسه، از آنجا اخراج شدند و این طلبه‌ها موجی از اعتراضات را به مدیران این مدرسه سامان دادند و کد مدرسه نیز تقریبا باطل شده بود که با حضور یکی از مراجع همه‌ی ‌کارها منتفی گردید.

📝بخواهیم یا نخواهیم برخی از آقایان دانسته یا ندانسته چوب در آتش دشمنان می‌ریزند و در تاریخ هم این ماجرا آنقدر تکرار شده است که دیگر از آن خسته‌ایم.

📝اینها دینشان فقط شده برائت و برائتشان هم فقط فحش دادن به مقدسات اهل سنت، در حالی که در احادیث مختلف ائمه در کتب روایی مختلف یکی از بحث‌های مهم تقیه و یکی از باب‌های مهم باب کتمان است. به طور مثال امام صادق فرمودند: «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً اجْتَرَّ مَوَدَّةَ النَّاسِ إِلَى نَفْسِهِ» خدا رحمت کند بنده‌ای را که محبت و دوستی اهل سنت را به سوی ما و خودش می‌کشاند و « حَدِّثُوهُمْ بِمَا یَعْرِفُونَ وَ اسْتُرُوا عَنْهُمْ مَا یُنْکِرُونَ» با آنها از آن چیزهایی که قبول دارند صحبت می‌کند و از آنها آن چیزهایی که قبول ندارند را پنهان می‌کند. « ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ مَا النَّاصِبُ لَنَا حَرْباً بِأَشَدَّ عَلَیْنَا مَئُونَةً مِنَ النَّاطِقِ عَلَیْنَا بِمَا نَکْرَهُ» سپس حضرت قسم خوردند والله که آن کسی که به ما فحش می‌دهد از نظر جنگیدن با ما و مشکلاتی که برایمان درست می‌کند برایمان راحت‌تر است نسبت به کسی که آنچه ما اکراه داریم را می‌گوید.

📝اینها با چشم پوشیدن بر آنچه از روایات کثیر تقیه و کتمان آمده است می‌گویند اگر امام زمان از این کارها ناراضی بودند باید جلو برخی علما که در کتاب‌هایشان بحث‌های فقهی و کلامی در مورد اهل سنت و اعتقاد شیعه کرده‌اند را می‌گرفتند، چون می‌دانستند اینها روزی با رسانه‌های امروز گسترش خواهد یافت، کاش لااقل به فتاوای زعمای بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی، میرزای شیرازی -که خود را منتسب به او می‌دانند- توجه می‌کردند. 
👈آیت‌الله بهجت نقل می‌کنند: آقاسیدابوالحسن اصفهانی برای یکی از علماء سنی، مجلس فاتحه‌ای اقامه کرد. شخصی به ایشان اعتراض می‎کند که چرا از سهم امام این‌گونه مجالس را برگزار می‌کنید؟ ایشان به شخص معترض ورقۀ سبزی را نشان داده بود که بنابر نقل، به خط و امضای حضرت غایب بود و ایشان هم یقین کرده بود که ورقه از جانب حضرت است که به مرحوم سید اجازه داده بود که: «سهم امام را در آنچه موجب اعتلای مذهب حق است صرف نماید».(۱)
1. رخ‌شاد، محمدحسین، در محضر آیت‌الله العظمی بهجت (حفظه الله)، ج 1، چ هفتم، قم، مؤسسۀ فرهنگی 1389، ص: 281.

https://t.me/sharhe_hal/376

نظرات (۳)

آدم عاقل روایت خوندن تو یه جمع طلبگی که خلاف تقیه نیست ولی نقل کردن تو وبلاگ هست 

 

درس نخوندید و بی سوادید حق دارید این جوری اعتراض کنید

پاسخ:
ان شاء الله هرکس متن بنده و پاسخ شما را بخواند خواهد فهمید که چه کسی اهل منطق و سواد است و چه کسی نیست؟!

من با حامد موافقم

تقیه جلوی مخالفین معنا دارد

اینکه تو مدرسه در بسته دورهم بشینند و مطاعن دشمنان اهل بیت را بگند چه اشکال دارد؟

البته معمولا امثال شما ها که متاسفانه فهم درستی از روایات ندارید فکر می کنید کار اشتباهی می کنند بعد آن را تو بوق و کرنا می کنید و بعد میگید فلان مدرسه را ببین، اینجوره اونجوره.

آخه مرد مؤمن، اون ها که این را در اینترنت پخش نکردند، تو داری پخشش می کنی.

مقصر خودتی55337

پاسخ:
اصلا فرض کنید نه بنده طلبه نه شما 
اصلا من بی‌سواد شما با سواد!
در حد یک ادم عاقل اگر بخواهیم حرف بزنیم
تقیه در مقابل مخالفین معنا ندارد پس کجا معنا دارد؟ خودتون متوجه هستین چی می‌گین؟
تقیه جلو کی معنا دارد جلو دوستان خودمون؟ شما موضوعا تقیه رو تعریف کنید ببینیم اصلا از تقیه چی می‌فهمید؟ نمی‌تونید اصل تقیه و اهمیتش رو که نفی کنید لااقل بگید تقیه چیه تا ما بفهمیم؟ تقیه اگر برای حفظ خودمون در مقابل دیگران نیست پس چیه؟
اگر منظورتون اینه که ما دیگه در موضع قدرت هستیم و کسی نمی‌تواند به ما آسیب بزند و از این جهت تقیه معنا ندارد که اولا شما در سلم و سلامت هستید دیگر شیعیان چه؟ ثانیا با این حرف تقیه خوفی را رد کنید، تقیه مداراتی را چه می‌کنید آنکه ملاکش خوف نیست؟! به روایت آن چطور جواب می‌دهید؟

  • علی‌بوذرجمهری
  • اتقوالله‌حاج‌آقا،قبروقیامتی‌هم‌هست،من‌که‌ازاین‌بزرگواران‌‌درس‌ولایت‌آموختم.

    پاسخ:
    اثبات شیء نفی ما ادا نمی‌کند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی