شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🎙مهدی خزعلی در فیلم زیر می‌گوید: 

🔺«امام برای مردم در دو اتاق ساده زندگی می‌کرده است اما واقع قضیه اینگونه نبوده و ایشان در باغی با چندهزار متر مساحت در پشت این خانه ساده،(باغ خسروشاهی) زندگی می‌کرده است.»
🔺«آن‌اتاق‌های ساده فقط برای ملاقات‌ها و مردم بود. واقعیت زندگی ایشان چنین نبوده است.»

 


دریافت
مدت زمان: 46 ثانیه

⁉️آیا این قضیه صحت دارد؟ 

📝 اگر این مطلب کذب است چرا دفتر حفظ و نشر آثار امام در مقابل این تهمت و تحریف بزرگ امام برای نسل امروز ساکت است و هیچ واکنشی نمی‌دهد؟ چرا از او شکایت نمی‌کند و کذب سخنان وی را نشان نمی‌دهد؟

 

🔹 در کلیپ صوتی زیر که مربوط به جلسه‌ای با حضور فاطمه هاشمی دختر آقای هاشمی رفسنجانی در ۹ اسفند ۹۵ در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب است؛
🔹در این جلسه، دانشجویی به تفاوت‌های زندگی ساده امام و زندگی اشرافی آقای هاشمی اشاره می‌کند، اما فاطمه هاشمی در توجیه زندگی پدر خود، سبک زندگی ساده امام را زیر سوال می‌برد و می‌گوید: 
🎙«آن خانه‌ای که می‌برند و به شما نشان می‌دهند آن خانه امام نیست. آن دفتری بود که امام برای ملاقات‌هایش از آن استفاده می‌کرد.
من بیشتر از این وظیفه ندارم در رابطه با زندگی امام و خانواده امام توضیح دهم. خانه‌ای که امام برای آقای هاشمی انتخاب کرده بود ۵۷۰ متر بود ولی باغ‌هایی که در جماران دست امام بود بالای سه چهار هزار متر بود. شما واقعیت‌ها را نمی‌دانید.»

 


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 52 ثانیه

خوب است بدانیم واکنش دفتر حفظ و نشر آثار امام در مقابل این مطلب تنها ترتیب دادن یک مصاحبه با سایت جماران و ماست مالی کردن قضیه و تکذیب فاطمه هاشمی است. سایتی که سالانه بودجه‌های کلانی برای نشر آثار امام دریافت می‌کند آیا از خود نمی‌پرسد اگر کسی فایل صوتی این جلسه را گوش دهد نسبت به این مصاحبه چه قضاوتی خواهد کرد؟!

 


دریافت
مدت زمان: 46 ثانیه

 

اما هیچ کدام این گزارش‌‌ها از نظر ارزش تاریخی و سندی برای اثبات این مدعای که امام در باغ خسروشاهی سکونت داشته‌ان، چندان قابل اعتنا نیستند الا گزارش خود آقای هاشمی رفسنجانی که در واقع همه موارد دیگر دنباله‌های سخن ایشان است. 

آقای هاشمی در اوج درگیری‌های سیاسی انتخابات ۸۸ و در یک مصاحبه مطبوعاتی در ۱۶ خرداد ۱۳۸۸، در مورد خانه امام خمینی در قم و محل سکونت ایشان در جماران می‌گویند:
🔺 «اگر در بحث خانه، می‌خواهید عمل امام را ملاک قرار دهید، باید بگویم آن موقعی که امام در قم زندگی می‌کردند، خانه‌ای داشتند که منزل ما، مقابل آن بود. خانه ما و هیچ یک از طلبه‌های قم، شبیه خانه امام نبود. ایشان خانه بزرگی داشتند که بعد از ازدواج حاج آقای مصطفی، گوشه‌ای از آن را جدا کردند و عملاً تبدیل به دو خانه با اتاق‌های بزرگ شد.»
🔺 «گاهی که به خانه‌های بعضی از آقایان می‌رفتیم و بعد به منزل امام می‌آمدیم، می‌دیدیم که تفاوت خیلی زیاد و چشمگیر بود. یعنی چیزی که ما در آنجا دیدیم.»
🔺 «زمانی هم که به تهران آمدند، خانه‌ای که ما به آنجا می‌رفتیم و شما دیدید. بله، به همین شکل ساده بود. اما وقتی به دو طرف این خانه نگاه می‌کنید، دو باغ بزرگ می‌بینید. یکی از این باغ‌ها، متعلق به خسروشاهی بود که 14000 متر وسعت و سه چهار قنات آب دارد. در این باغ چند ساختمان وجود دارد که امام با توصیه پزشکان (به خاطر ناراحتی قلبی که داشتند) به یکی از ساختمان‌ها که قدیمی بود، رفتند.»
🔺 «آن طرف تر، یک ساختمان نقلی قشنگی وجود داشت که حاج احمدآقا در آن زندگی می‌کردند. در طرف دیگر آن، ساختمانی بود که محافظین و خدمه ایشان در آن زندگی می‌کردند. البته بعد از فوت امام(ره) خواستند مرا به آنجا ببرند که قبول نکردم و به جای من، آقای موسوی خوئینی‌ها رفتند.»
🔺 «باغ دومی، باغ سزاوار بود که از باغ‌های قدیمی بود. سزاوار در گذشته، وکیل مردم قم بود. (این باغ الان متعلق به مرقد امام است) این باغ هم درخت‌های بسیار زیاد، استخر و امکانات دیگری داشت که یکی از درب‌های آن به خانه امام راه داشت. ما در این باغ پناهگاهی برای امام ساختیم تا اگر بمباران شد، به آنجا پناه ببرند. البته امام هیچ وقت به پناهگاه نرفتند. ولی ما می‌بایست وظیفه خودمان را انجام می‌دادیم.»
🔺 «بنابراین با توجه به شرایط سیاسی زمان، مناسب نبود که مردم در آن باغ با امام ملاقات داشته باشند. گاهی برای جلسه به آنجا می‌رفتیم. یعنی فضا این‌گونه بود. یک مسئله بسیار مهم دیگری وجود دارد که باید استدلال دیگری برای آن داشته باشیم و آن، این است که اگر ما از مردم بخواهیم از نعمت‌های خداوند استفاده نکنند، در آینده چه آثاری بر توسعه کشور و جامعه خواهد گذاشت؟! این مسئله‌ای است که باید روی آن کار شود. اگر خودمان استفاده کنیم و به مردم توصیه کنیم که استفاده نکنند، خسارت بسیار جدی در پی خواهد داشت. 
از زمان طلبگی که علمای قم را شناختم، همه آنها دارای یک بیرونی و یک اندرونی بودند. باید هم می‌داشتند، چون مردم نباید برای دیدن این آقایان، پیش زن و بچه آنها بروند. آقای بهجت که از زاهدترین علمای ما بود، در منزلی زندگی می‌کردند که متعلق به یکی از آقازاده‌های پول دار قم بود. زمانی که ما طلبه بودیم، این منزل جز بهترین خانه‌های قم بود. اینکه می‌گویم از بهترین خانه‌های قم بود، واقعاً اغراق نیست. این خانه یک حیاط بسیار زیبا با اتاق‌ها و سالن‌های خوب داشت.»

 

این بیانات آقای هاشمی درحالی است که:

✅ یکی از پاسداران بیت امام به نام "رضافراهانی" در خاطرات خود مطالبی می‌گوید که نشان می‌دهد امام برخلاف ادعای آقای هاشمی در منزل خودشان بوده‌اند و خود صاحب این باغ نیز در منزل خود زندگی می‌کرده است:
🔹در جماران حاج‌آقا خسروشاهی همسایه حضرت امام بود و یادم هست که امام رضوان‌الله تعالی علیه چندبار فرمودند که بروید به آقای خسروشاهی بگویید بیاید من می‌خواهم ایشان را ببینم. من می‌رفتم و به حاج‌آقا خسروشاهی خبر می‌دادم. ایشان می‌آمد و با آقا ملاقات می‌کرد. آقا در آن ملاقات می‌فرمودند: از اینکه ما همسایه شما هستیم و شما را اذیت می‌کنیم معذرت می‌خواهیم، چون پاسدارهای من پشت دیوار شما باعث زحمت و دردسرتان هستند. (آن ایام پاسدارها بین دیوار خانه امام و منزل آقای خسروشاهی قدم می‌زدند) چند بار هم از درخت خانه آقای خسروشاهی گردو به حیات خانه امام افتاد که حضرت امام شخصا آنها را جمع می‌کردند و از دیوار به آن طرف می‌انداختند. [۱]

✅ ایشان در جای دیگری از خاطرات خود می‌گوید:
🔹آن ایام من به منزل آقای خسروشاهی که در کنار منزل امام واقع بود زیاد می‌رفتم چون ایشان تنها بود و زن و بچه‌اش آنجا نبودند. او بود و دو سه باغبانش. من علاقه به گل و گیاه داشتم و همین رفت و آمدهایم زمینه‌ای شد بر اینکه تکثیر کردن و شیوه‌های کاشتن گل را یاد بگیرم. چون بعضی از گل‌ها را باید قلمه زد و پیوند داد. لذا من برای چیدن گل از ایشان اجازه می‌گرفتم و ایشان می‌گفت از نظر من مانعی ندارد. شما هرچقدر که می‌خواهید از باغچه من گل بچینید؛ می‌خواهید پیوند بزنید یا تکثیر کنید در همه حال من راضی هستم و اشکالی وجود ندارد. ایشان حتی می‌گفت که چند شاخه گل هم بچینید و برای امام ببرید. لذا گاهی اوقات من چند شاخه گل می‌چیدم و یا به منزل حاج‌احمد آقا می‌آوردم یا به حضرت امام می‌دادم. آن را داخل لیوان می‌گذاشتم و در بیت امام آن را روی تلوزیون کوچک(۱۴ اینچ) خانه‌اشان می‌گذاشتند. [۲]

 

✅ یکی از  دیگر شواهدی که جریان ضد انقلاب برای القای شبهه اقامت امام در منزل خسروشاهی منتشر می‌کند، فیلم حضرت امام و حاج احمد است که در باغ خسروشاهی مشغول قدم زدن هستند،👇
 


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 3 ثانیه

فیلم کاملی که نشان می‌دهد امام از منزل امام جمارانی خارج می‌شوند و برای قدم زدن به باغ خسروشاهی می‌‌روند و مجددا از باغ خارج می‌شوند به منزل خود برمی‌گردند.👇

 


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 36 ثانیه

 

✅ اما این فیلم نه تنها هیچ دلالتی بر اقامت ایشان در باغ ندارد و صرفا حضور امام برای قدم زدن را نشان می‌دهد، بلکه در خود فیلم مشخص است که حضرت امام بعد از اتمام قدم زدن از طریق دربی کوچک از این باغ خارج می‌شوند و به مکان دیگری می‌روند که همانطور که در تصویر هوایی مشخص است همان بیت ایشان است.👇


🔹تصویری هوایی از موقعیت حسینیه جماران و بیت امام در پشت آن و باغ خسروشاهی که از پشت بیت امام شروع می‌شود و تا بنای اصلی باغ ادامه دارد و امروزه با خرید شهرداری به مکانی عمومی با عنوان سرای محله تبدیل شده است.

 

✅در گزارشی که ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در روزنامه همشهری با عنوان «باغ خسروشاهی» منتشر گردیده، آمده است: «خسروشاهی این باغ را در اختیار امام(ره) قرار داده بود تا ایشان بتوانند در این باغ قدم بزنند. حضرت امام(ره) برخی اوقات در این باغ با حضور عده‌ای اندک نمازجماعت هم اقامه می‌کردند».

✅ "سید رحیم میریان" یکی از پاسداران بیت امام(ره) خاطره‌ای نقل می‌کند که مربوط به سال (۶۶ یا ۶۷) می‌باشد و گویای این است که حضور حضرت امام در باغ خسروشاه به صورت موردی و با اجازه خود صاحب باغ بوده است. ایشان می‌گوید:
«یک شب مردم محل میهمان سفره افطاری حضرت امام بودند. یادم هست که آن روز در حیاط منزل امام جا نبود لذا سفره را در باغ آقای خسروشاهی پهن کردند. حضرت امام نماز مغرب و عشا را خواندند و رفتند و ما سفره را پهن کردیم و افطاری دادیم. البته از آن دو سال یک شب را در همین خانه و دو شب دیگر را در باغ آقای خسروشاهی سفره پهن کردیم.» [۳]

همچنین بنا به تصریح یکی دیگر از پاسداران بیت ایشان به نام "رضافراهانی" ایشان هیچ‌گاه از همان منزل جماران خارج نشدند و در جای دیگری سکونت نکردند.[۴] 

⁉️ سوالی که باید از آقای هاشمی به عنوان اولین جاعل خاطره سکونت امام در باغ خسروشاهی، پرسید این است که چطور بنا به تصریح خودتان در مصاحبه مذکور، این امام که حتی برای در امان ماندن از موشک‌ها در طول جنگ (تحت این عنوان که چنین جایی برای همه مردم نیست و فرقی بین من و سایر مردم وجود ندارند)،[۵] حتی حاضر نیستند پناه‌گاه ساخته شده برای خودشان را هم ببینند، حاضر شده‌اند به خاطر توصیه پزشکان در باغ خسروشاهی اقامت کنند! مگر حضور در منزل اجاره‌ای "آیت‌الله امام جمارانی" چه آسیبی برای سلامتی ایشان داشت؟

✅ این امام همان کسی است که "حجت‌الاسلام سید محمد باقر حجتی" نقل می‌کنند: 
 یک بار که خداوند رحمان به این بنده توفیق عنایت فرمود که به دست بوسی امام تشرف حاصل کنم، آن جناب در سرمای سوزان در رواق کوچک خانه خود روی یک صندلی کهنه نشسته بوند و سرمای آزار دهند جماران دست و صورت ایشان را تقریبا از سرخی به کبودی متمایل ساخته بود. علت را جویا شدم که چرا وسیله گرم کننده‌ای در این سرمای سخت و فضای باز نزد ایشان گذاشته نمی‌شود؟ پاسخ شنیدم که امام می‌خواهند با مردم هم‌درد باشند.[۶]

تصویری از بنای واقع در باغ خسروشاهی

نمای دیگری از باغ خسروشاهی

محل سکونت امام خمینی در پشت حسینیه جماران و دفتر ایشان، متعلق به آیت‌الله امام جمارانی که حضرت امام به صورت اجاره نشین در آن سکونت داشتند.

نمایی از حیات داخل منزل امام که نهری نیز از زیر آن رد می‌شده است (البته امروزه این حیات تعمیرات اساسی شده است)

تصویری از امام در حیات منزل امام جمارانی

تصویری از امام در حیات منزل امام جمارانی (همسر حضرت امام تا پایان عمر در این منزل باقی ماندند)

تصویری از بیت امام که منزلی واقع در جوار منزل امام جمارانی مربوط به داماد ایشان بوده است و به اجاره بیت حضرت امام در آمده بوده است.

تصویری از دربی که منزل امام را به باغ خسروشاهی متصل می‌کرده است و حضرت امام گاهی اوقات برای قدم زدن با اجازه صاحب این باغ به آنجا می‌رفته‌اند.

 

............................
📝ارجاعات:👇
[۱] خاطرات خادمان و پاسداران امام خمینی(س)، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۷ش، خاطره رضا فراهانی از پاسداران بیت امام، ص: ۱۵۴.

[۲] همان، ص: ۱۴۸.

[۳] همان، ص: ۵۱.

[۴] همان، ص: ۱۵۵.

[۵] سید رحیم میریان از پاسدارن بیت امام می‌گوید امام در پاسخ اصرارهای زیاد برای حضورشان در پناه‌گاه پاسخ داده بودند: «اگر موشکی به جماران اصابت کند و در کنار من پیرزنی شهید شود و من در پناهگاه باشم ‌و آسیبی نبینم فردا تاریخ درباره من چه قضاوتی خواهد کرد؟ آیا نمی‌گویند خمینی برای خودش پناهگاه ساخت اما آن پیرزن پناهگاه نداشت؟ من نه جواب خدا را می‌توانم بدهم نه جواب ملتم را. شما بروید برای همه افراد این مملکت پناهگاه ساختید آن وقت من هم به پناهگاه می‌روم.» همان، ص: ۴۱.

[۶] برداشت‌هایی از سیره امام ج ۱، چ ششم، ۱۳۸۵، ص: ۱۲۶.

...............................................

👈به شرح حال در ایتا بپیوندید.
 

نظرات (۹)

سلام علیکم

آقای باقری از توضیحاتتون ممنونم

یک نکته هنوز برای من حل نشد و اون هم  این که خزعلی می گوید آقای خسروشاهی از کشور  رفته و باغ او مصادره شده، اما در توضیحات شما که از قول چند نفر نقل کردید خسروشاهی در ایران بوده و امام از او برای استفاده از باغ اجازه می‌گرفتند گاهی و او چند بار خدمت امام رسیده!

به این تناقض هم پاسخی بدید که در هر حال خزعلی درست میگه یا این خاطرات؟

این تبیین بشه ممنونم

پاسخ:
سلام
این مطلب رو نمی‌دونم ولی به خزعلی اصلا اعتماد ندارم.
از این آقا دروغ‌های دیگه هم دیدم و خوبه به تبری جستن خانواده‌اش از پدر و مادر و خواهر نسبت به او و دروغ‌گویی‌هایش مراجعه شود.

ظاهرا آقای خسروشاهی اول انقلاب در کشور هستند و بعد از مدتی به خارج می‌روند و باز مجددا بر می‌گردند و در سال ۱۳۷۷ دار فانی را وداع می‌کنند.
ظاهر برخی مستندات هم اینگونه است که بعدا این باغ از ایشان خریداری می‌شود و اگر اموالی از ایشان مصادره شده این باغ جزو آن نبوده است.
مطلبی هم از ایشان یا ورثه ایشان مبنی بر مصادره این باغ یا تظلم‌خواهی نسبت به آن در جایی مطرح نشده است.
بیشتر از این وظیفه مرکز حفظ و نشر آثار امام با بودجه‌های میلیاردی هست، مثل منی فقط اینقدر به اطلاعات دسترسی داشتم که تلاش خودم رو انجام دادم برای جلوگیری از تحریف تاریخ و امام.

سلام ممنون حاج آقا از مطالب مستند شما

خدا پدرتو بیامرزه برای این روشنگری

  • ابراهیم مقدم
  • اگر ذره ای شک و شبهه نسبت به افشاگری‌های مهدی خزعلی وجود داشت شما که به خوبی و کاملا" افشاگری‌های او را تایید و تکمیل کردید!

    پاسخ:
    دیگه قضاوت با خود افراد
    برخی ممکنه دوست داشته باشند به یک نتیجه‌ای برسند و ما باید سعی کنیم دنبال واقعیت باشیم نه دنبال آنچه دوست داریم.

    سلام. ببخشید اما شما هر طور که میخواهید د داستان را نقل میکنید ایا شما از اقای هاشمی بیشتر اطلاعات دارید. کسی که 40 سال با امام رابطه داشته و هم اکنون هم جنب مزار ایشان دفن شده اند. حتما اطلاعاتشان از شما بیشتر است و دلیلی برای دروغ گویی ندارند. همین افکار و استدلال های اشتباه ذهن شما بیشتر به اعتقادات ضربه و شکیات را بیشتر میکند.  شما میتوانید بجای این استدلال های بی منطق یک کلام بگویید همه سران کشورها از نظر امنیتی باید در مکانهای امن تری که قابل حفاظت باشند سکونت کنند و این خانه نیاز ان دوره بوده است

    پاسخ:
    سلام
    بنده هیچ کس را معصوم نمی‌دانم
    العصمة لاهلها.
    وقتی شواهد مختلف علیه مطلب آقای هاشمی است وجهی برای پذیرش آن نیست.
    ضمنا بنده فقط بخشی از شواهد را که آن زمان نقدا در دست داشتم در اینجا ذکر کردم ولی در حال حاضر شواهد خیلی بیشتری را دارم که نشان می‌دهد این مطلب آقای هاشمی کذب است و چه بسا شاید صرفا برای توجیه زندگی اشرافی خود و برخی اطرافیانشان به این توجیه متوسل شده‌اند. و الله اعلم.

    شما از قبل حکمتون‌رو بر برائت از امام و دروغگو بودن هاشمی صادر کرده و سپس شروع کرده‌اید به تحقیق و تحلیل.

    درحالیکه هاشمی همیشه در کنار امام بوده است. اگر هاشمی زندگی اشرافی داشته، پس امام چیزی نمی‌گفته، یعنی اینکه یا امام خودشم همونجوری بوده که هاشمی جرأت چنین ماری داشته، یا آنکه امام عُرضه‌ی برخورد با هاشمی اشرافی‌رو نداشته... در هر دو حالت، خود امام میشه تایید کننده زندگی اشرافی.

    پاسخ:
    اشرافی بودن جرم نیست که کسی بخواهد با کسی برخورد کند بلکه یک رذیله است.
    هاشمی هم زمان امام اشرافی نبود بلکه بیشترین خطبه‌های را در مورد عدالت اجتماعی می‌خواند!
    پس موضوعی که برای تعارض گرفتید واحد نیست دقت بفرمایید!
  • سید علی قاضی
  • متاسفانه پس از رحلت هاشمی عزیز نیز دشمنی با آن مرحوم به پایان نرسیده است.امام فرمود تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است

    پاسخ:

    متاسفانه قبل از رحلت هاشمی عزیز و بعد از رحلت ایشان غلو و تحریف تاریخ در مورد ایشان پایان ندارد.

    امام بعد از ترور ناموفق هاشمی فرمودند: «بدخواهان باید بدانند هاشمى‏ زنده‏ است چون نهضت زنده استصحیفه امام ؛ ج‏7 ؛ ص495 » 

    ولی برخی آن را تحریف کردند و گفتند: تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است!

    در جمله اول هاشمی حیاتش را از نهضت می‌گیرد یعنی تا وقتی این نهضت زنده است هرچندتا هاشمی هم که ترور شود باز امثال او (که در آن زمان مجاهد و انقلابی بود) باز هم هستند.

    اما در جمله دوم که تحریف شده و شما آن را تکرار کردید! نهضت حیاتش را هاشمی می‌گیرد و یعنی تا وقتی هاشمی زنده است، نهضت هم زنده است!

    و بین این دو جمله زمین تا آسمان فاصله است!


    من معتقدم آدمی که خودش به خواب زده را نمیشه بیدار کرد . 

     

    اگر داستانهای هاشمی نبود الان آقای خامنه ای رهبر نبود.

     

    من خودم از منازل برخی مراجع تقلید چیزهایی دیدم که حیرت کردم. 

    سال 92 یکی از دوستان که به قم رفته بود میگفت:: منزل آقای بهجت خیلی لاکچری است .

     باور نکردم تا امروز سایت شما را دیدم. دمت گرم که این مصاحبه عالی مرحوم هاشمی را گذاشتی. کاری به توجیهات شما ندارم. چون دلت نمیاد امام خمینی در ذهنت را خراب کنی.

    پاسخ:
    سلام ما که با کسی تعارف نداریم
    شما اگر چیزی دیدین برای خودتون حجت است 
    اما من بیش از ۱۰ ساله تخصصی در مورد امام مطالعه کردم و تا حالا چند جلد کتاب نوشتم
    صدها نفر از افراد مختلف و متعدد با تیپ‌های مختلف فکری و زندگی هر چیزی از امام گفتن من خوندم در مورد اینکه زندگی امام ساده و بی‌تکلف و تجمل بوده قطع دارم.
    در مورد حضرت آقا هم اطلاعات بسیار خوب و موثقی از کیفیت زندگیشون دارم که اطمینان بخش است.
    الحمد لله

    امام در منزل کوچک امام جمارانی زندگی می کرد و ملاقاتهای خصوصی هم آنجا بود. ولی خانواده امام از جمله سید احمد خمینی در عمارت خسروشاهی که عکسش را گذاشتید زندگی می کردند.

    پاسخ:
    سلام
    سند این مطلب؟
    خاطرات اطرافیان امام همه برخلاف این ادعای شما است!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی