شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

✅شاید چندسالی باشد که گوشمان با واژه‌های جدیدی چون: "سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴"، "سیاست های کلی نظام در بخش فلان"، "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" و خلاصه سایر این سندهای بالادستی بیشتر و بیشتر آشنا می‌شود. 

🔹مجموعه ۱۰۰ سند راهبری و بالادستی نظام 


✅اخیرا نیز رهبری فراخوانی برای تکمیل و ارتقای "الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت" دادند.

🔹متن فراخوان و متن الگوی مذکور


✅وقتی ما به اعمال فشار و کارهایی چون "اسم اس فرستادن" و "تجمع گرفتن" که البته سرجای خودش خوب است، سرگرم و از ظرفیت‌های قانونی کشور برای دست‌یافتن به آرمان‌های انقلاب غافل شده‌ایم، رهبر انقلاب که بیشترین قدرت برای اعمال فشار، پرونده رو کردن و خلاصه اعتراض و... را دارند در عین تعامل با طیف‌های مختلف به سرعت مشغول استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ایجاد ساختارهایی برای تحقق هرچه سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر آرمان‌های انقلاب هستند. 

🔹مجموعه ابلاغیه‌های مختلف و راهبردی کلان رهبری


از جمله اقدامات اساسی رهبری که در این راستا قرار گرفت و ما چندان به آن نپرداختیم, تفویض اختیارات ایشان برای حسن اجرای قانون اساسی به هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی مبتنی بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی می‌باشد.


✅مرحله اصلی بعد از بررسی‌ها و ارائه نظرات مختلف برای تدوین این اسناد اجرای این اسناد است. نقش این اسناد و سیاست‌ها در برخی کشورها که امروز از قدرت‌های برتر دنیا محسوب می‌شوند به حدی جدی است که حتی مهم‌ترین شخصیت‌های این کشورها نیز امکان انجام اقدامی برخلاف این اسناد ندارند. 


👈به طور مثال سولیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران در خاطرات خود می‌گوید قبل از سفر به ایران به دیدار کارتر می‌رود و کارتر صحبت‌های مختلفی در مورد سیاست‌های خود و نحوه تعامل با ایران با وی انجام می‌دهد اما بعد از حضور در وزارت خارجه برای صحبت در مورد وظایف خود متوجه می‌شود این کارتر نیست که عملا سیاست‌های اساسی را مشخص می‌کند. 

وی در این رابطه می‌نویسد:

 وقتی که درباره‌ی وظایف و مسئولیت‌های آتی خود در تهران با مقامات مسئول وزارت خارجه از معاون وزارت‌خانه گرفته تا رؤسای قسمت‌ها گفتگو می‌کردم متوجه شدم که درباره‌ی مسائل مورد بحث نظرات کاملا متفاوتی با رئیس جمهور دارند و یاداشت مربوط به گفتگوهای من با رئیس جمهور ظاهرا دیدگاه‌های آنها را تغییر نداده است. وقتی که به آنان خاطرنشان شدم که بر اساس قانون اساسی ایالات متحده تعیین خط مشی سیاست خارجی از وظایف و اختیارات رئیس جمهور است، آنان با لحن تمسخر آمیزی به این سخن پاسخ دادند و در توجیه نظرات خود گفتند که رئیس جمهور فرصت کافی برای این مسائل نداشته و در هریک از این موارد توضیحات کافی به وی داده خواهد شد. 

سولیوان، ویلیام، مأموریت در ایران (خاطرات آخرین سفیر آمریکا در ایران)، مترجم: ابراهیم مشفقی فر، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تابستان 1393، ص: ۴۲.

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰


سال‌ها قبل یکی از دوستانم هنگام نقد جمهوری اسلامی و طرفداری از شاه سوال جالبی مطرح می‌کرد، می‌گفت: «به نظرت آیا شاه نمی‌توانست قبل از رفتنش انتقام سختی از این مردم بگیرد و یک کشتار بی‌سابقه انجام دهد؟ چرا مردم را نکشت؟» اگرچه بعدها در جریان کشتارهای وسیع ۱۵ خرداد یا ۱۷ شهریور و... قرار گرفتم اما هنوز این سوال برایم مطرح بود که چرا شاه بیش‌از این مردم را نکشت؟

سولیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران در خاطرات خود در این رابطه می‌نویسد:

شاه غالبا به این موضوع اشاره می‌کرد که راه‌حل نظامی و سرکوب مخالفان را بررسی کرده ولی آن را به مصلحت تشخیص نداده است. او می‌گفت قدرت سرکوبی مخالفان را با قوه قهریه دارد و می‌تواند تا پایان دوره سلطنت خود با اعمال قدرت حکومت کند ولی در نخستین اشاره‌ی‌ غیر مستقیم به بیماری خود افزود که در نظر دارد به زودی مقام سلطنت را به پسرش تفویض کند و اگر خود او در صحنه نباشد پسرش نخواهد توانست با قوه قهریه به حکومت ادامه دهد. به همین دلیل بر لزوم استقرار یک سیستم دموکراتیک قبل از کناره‌گیری خود از سلطنت تأکید می‌کرد و این موضوع را بارها در دیدارهای مختلف با ما تکرار کرد و همیشه به همان نتیجه رسید.[1]

 



[1] سولیوان، ویلیام، مأموریت در ایران (خاطرات آخرین سفیر آمریکا در ایران)، مترجم: ابراهیم مشفقی فر، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تابستان 1393، ص: ۱۸۲. 

سولیوان در جای دیگر از خاطرات خود در مورد بیماری شاه می‌نویسد: 

درباره‌ی خود شاه هم شایعات زیادی بر سر زبا‌ن‌ها افتاده بود. شاه بیشتر فصل تابستان را در یکی از کاخ‌های خود در ساحل دریای مازندان به سر برده و کمتر در انظار دیده می‌شد. شایعاتی درباره بیماری او پخش شده و هرکس در این‌باره سخن می‌گفت. ما کم و بیش می‌دانستیم که شاه از سلامت کامل برخوردار نیست ولی نوع بیماری او را به درستی نمی‌دانستیم و من تردید دارم که دولتمردان ایالات متحده از موضوع بیماری لنفاوی او که توسط اطبای فرانسوی تشخیص داده شده اطلاع داشتند. من فقط می‌دانستم که او تحت رژیم غذایی سختی است و داروهای زیادی می‌خورد ولی از بیماری فعلی او خبر نداشتم. همان، ص:  ۱۷۰

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

✍خطابة قصیرة فی زیارة الاربعین

✅صدیقی طالب حوزی و یرتدی بملابس الطلاب، قال لی: نحن فی سفر الکربلا عادتا نصلی و یأتمون الناس معنا، نحب أن نتحدث بعد الصلوة لناس، إن نفکر و نحضر خطابة قصیرة جیدٌ، إذن استفدنا من أحد خطابات الامام الخمینی حول ثورة الام الحسین(ع) و حصلنا إلی هذه النص.

✅دوستم که ملبس به لباس طلبگی است. گفت: ما در سفر کربلا معمولا نماز می‌خوانیم و مردم هم به ما اقتدا می‌کنند. دوست دارم بعد از نماز با مردم صحبت کنیم و اگر فکری کنیم و یک صحبت کوتاه آماده کنیم خوبه. خلاصه  یکی از صحبت‌های امام را محور قرار دادیم و به متن زیر رسیدیم.


✅«قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثْنىَ وَ فُرَادَى(46 سباء)»

فالله- تبارک وتعالى- یأمر نبیه الأکرم أن یعظ أمته موعظة واحدة هی أن قوموا لِلَّه. یجب علینا أن نقوم لله کافة و بالطبع اول من یعمل بما یعظ الله، هو النبی الاکرم و ائمة الهدی (صلی الله علیهم الجمعین) و فی عصرنا هذا إنَّ صاحب الزمان ینهض لِلَّه سبحانه و الإخلاص الذی لدیه فی القیام لِلَّهِ تعالى لا یوجد عندنا، ولکن علینا -یعنی شیعة الإمام- أن نقتدی به. 

✅«ای پیامبر بگو: من شما را به یک اندرز موعظت مى‌کنم، و آن این است که: فقط به خاطر خدا دو به دو و یا تک تک قیام کنید. (46 سباء)»

خداوند تبارک تعالی به پیامبر اکرم امر می کند که امتش را یک موعظه نماید و آن اینکه برای خدا قیام نمایید. برماست که همگی برای خدا قیام کنیم و طبیعتا اولین کسانی که به موعظه خداوند عمل می‌نمایند، پیامبر اکرم و ائمه هدی (صلی الله علیهم الجمعین) هستند و در عصر ما حضرت صاحب الزمان کسی است که برای خداوند قیام می‌کند و آن اخلاصی که ایشان در قیام لله دارند را ما نداریم اما برماست که به عنوان شیعیان حضرت به ایشان اقتدا نماییم.


✅ إنّ العمل إذا کان لِلَّهِ لایبور و علی خلاف ما یتصور بعضٌ، استشهاد سید الشهداء- سلام الله علیه- لم یکن هزیمة، لأنّ القیام الذی لِلَّهِ لیس له هزیمةٌ، قام سید الشهداء- سلام الله علیه- بعددٍ من أصحابه و ذَوِی رَحِمِه ومخدَّراته بالثورة، ولأن قیامه کان لله و کان یرید أن یهزم الطاغوت، ویجعل حکومت الله مکانَه انتها امره الی تدمیر سلطان زمانه الخبیث یزید.

✅ کار اگر برای خدا باشد شکست و نابودی ندارد و برخلاف آنچه برخی گمان می‌کنند شهادت امام حسین (علیه السلام) شکست نبود، چرا که قیامی که برای خداوند باشد شکست ندارد. امام حسین(علیه السلام) به همراه یاران و خویشان و زنان خودشان قیام نمودند و چون قیام ایشان برای خدا بود و می‌خواستند طاغوت را شکست دهند و حاکمیت الله را عوض آن قرار دهند سرانجام قیامشان این شد که سلطان زمان ایشان یزید خبیث نابود شد.


✅فحین یرى الإنسان دین الله أو أحکام الإسلام فی خطرٍ، علیه أن یقوم لِلَّهِ، هذه موعظةٌ لیست لزمانٍ دون زمانٍ، فموعظة الله دائمة و لاتخشَوا قائلین: ربما لا نستطیع، رُبّما نُهْزَم. نحن نقوم بأداء الواجب الشرعی و علینا أن نؤدِّی تکلیفنا، فإن تقَدّمنا، فقد أدّینا تکلیفَنا الشرعی، و بلغنا غایتنا أیضا و إنْ لم نتقدّم، فقد أدّینا تکلیفَنا الشرعی، و لو لم نستطع بلوغ غایتنا.

✅ وقتی انسان می‌بیند دین خدا ویا احکام اسلام در خطر است باید برای خدا قیام نماید، این موعظه مربوط به یک زمان خاص نیست، موعظه خداوند دائمی است و نترسید درحالی که می‌گویید شاید نتوانیم، شاید شکست بخوریم.

ما به وظیفه و واجب شرعی خود عمل می‌کنیم، ما باید به تکلیف خود عمل نماییم. اگر پیروز شدیم به تکلیف شرعی خود عمل نموده و به هدف و نتیجه نیز رسیده‌ایم و اگر هم پیروز نشویم باز به تکلیف شرعی خود عمل نموده‌ایم، اگرچه به نتیجه نیز نتوایم برسیم.


✅ فإذا رأینا- أو رأیتم- نظاماً یحاول اقلاع الإسلام کالأمریکی ‌أو نشر الظلم باسم الإسلام کالسعودی و الداعش، علینا أن نقوم و نَتَصَدَّی له و أکبر تَصَدَّی، عدم طاعتهم کما یقول فی القرآن «فَلا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبیراً» ای جاهدهم بعدم طاعتهم جهادا کبیرا.

✅وقتی می‌بینیم یا می‌بینید یک رژیم مثل آمریکا تلاش می کند اسلام را ریشه کن کند و یا رژیمی مثل سعودی و یا داعش تلاش می‌کند ظلم را به اسم اسلام نشر دهد، برماست که قیام نموده و با او مقابله نماییم و بالاترین مقابلۀ ما عدم اطاعت از آنهاست همانطور که در قرآن می‌فرماید: « از کافران اطاعت مکن و با این عدم اطاعت خود با آنها جهاد کبیر انجام بده» یعنی با عدم اطاعت خودت مبارزه بزرگ انجام بده.


✅ و لکن أیضا انتبهوا، کلُ ماقلت، أیسر لنا بنسبة قیام علی نفسنا الطاغیة، الذی هو الجِهاد الأکبر. لابد أن نُجرِی العدالة الإسلامیة فی العالم الخارج و العالم النفس و الآن فی هذا الطریق الحسینی أدَّیتم ماعلیکم من التکلیف الاسلامی من قیام لله فی کللأمرین والله یُؤتی الجمیع أجرهم. موفقین مأجورین إن شاء الله.

✅ اما به این هم دقت نمایید که همه آنچه گفتم نسبت به قیام علیه نفس طغیانگرمان ساده است، همان قیامی که جهاد اکبر است. ما باید عدالت اسلامی را در عالم خارج و عالم درون خودمان جاری نماییم و شما در حال حاضر در این راه حسینی به این تکلیف خود از قیام لله علیه طاغوت خارجی و داخل وجودتان عمل نموده‌اید. خداوند اجر همگی را بدهد. موفق و صاحب اجر باشید ان شاء الله.

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

✅«مأموریت در ایران» نام کتاب خاطرات "ویلیام سولیوان" آخرین سفیر آمریکا در ایران می‌‌باشد.

تصویری از جلد نسخه اصلی کتاب

✅روایت متفاوت نویسنده این کتاب از زاویه یک ناظر خارجی و نزدیک به شاه، با توصیفات دقیق صحنه‌های مختلف انقلاب بسیاری از غبارهای پشت صحنه‌های سیاسی کشور و حضور مردم در صحنه انقلاب را می‌زداید.

تصویر جلد ترجمه جدید این کتاب

✅نویسنده کتاب اگرچه برخی از امور را ناگفته می‌گذارد و یا از زاویه تحلیلی یک مأمور کارکشته آمریکایی مسائل را تحلیل می‌کند اما گزاره‌های بسیار زیادی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که در عین منحصر به فرد بودن پازل‌های ناتمام افراد هوشیار و تحلیل‌گر تاریخی را کامل می‌کنند و بسیاری از شبهات را به صورت متقن پاسخ می‌دهند.

تصویر سولیوان نفر دوم نشسته سمت راست کارتر در جلسه با شاه

⁉️ البته در مورد این گونه کتاب‌ها همیشه افراد ساده اندیش! شبهاتی مطرح می‌کرده‌اند، مثلا بدون توجه به اینکه نسخه اصلی این کتاب‌ها در زمان حیات نویسنده‌اش به زبان و نام او چاپ شده است و او هم نویسندگی آن ‌را تأئید کرده است، می‌گویند این‌ها را خود جمهوری اسلامی نوشته و چاپ کرده است!

و یا با انکار اصل عقلایی «اقرار العقلاء علی انفسهم جائز» می‌گویند شما یا باید همه گزارش‌های این نویسندگان را رد نمایید و یا همه را تأئید کنید، اما ما توضیح می‌دهیم که گزارش‌هایی که این افراد علیه خود و یا هم طیف‌های خود می‌دهند بنا به اصل عقلائی مذکور برای ما مقبول است اما گزارش‌هایی که علیه مخالفان خود می‌دهند، چون برای پذیرش شهادت هرکس علیه دیگری عقلا عدالت او شرط است و ما آنها را عادل نمی‌دانیم، بنابراین گزاره‌های آنها را نه رد و نه تأئید می‌کنیم و به تعبیری "نجعله فی بقعة من الامکان" تا با بررسی سایر شواهد بتوان در مورد آن‌‌ها قضاوت نمود.


✅از جمله اطلاعاتی و عناوینی که در کتاب "ماموریت در ایران" ارائه و می‌تواند مورد بحث قرار ‌گیرند عبارتند از:👇


•🔹  اطلاعات و تحلیل‌های تاریخی مربوط به تاریخ ایران

•🔹 تحلیل طبقات مختلف جامعه ایران

•🔹 گزارش‌هایی از وابستگی رضاخان به انگلیس، اقدامات و خلاصه ماجرای تبعید وی

•🔹  اطلاعاتی پیرامون مسائل شخصی و شخصیتی شاه مثلا بیماری شاه

•🔹  شواهد متعددی از اشتباهات شاه در تحلیل صحنه انقلاب

•🔹  گزارش‌هایی مبنی بر نگاه بسیار منفی شاه به روحانیون

•🔹 پاسخ به چرایی عدم استفاده از قوه قهریه توسط شاه در سرکوب مردم 

•🔹  اطلاعاتی از جمعیت ایران در سال‌های ۵۶-۵۷

•🔹  اطلاعاتی از اقتصاد ایران در سال‌های ۵۶-۵۷

•🔹  اطلاعات و تحلیل طرح اصلاحات ارضی

•🔹  گزارش‌هایی دقیق از صحنه‌های مختلف انقلاب 

•🔹دولت شریف امامی و تحلیل او از صحنه

•🔹احتمال دست داشتن ساواک در برخی آشوب‌ها برای مجبور کردن شاه به دست کشیدن از شریف امامی و حاکم کردن حکومت نظامی

•🔹  اطلاعاتی مربوط به سفرا، تحلیل‌ها و اقدامات سایر کشورها در عرصه انقلاب

•🔹  اطلاعاتی از پایگاه‌های جاسوسی آمریکا از شوروی

•🔹  اطلاعاتی پیرامون اسناد سفارت و ماجرای اولین تسخیر آن

•🔹  خریدهای نظامی ایران از آمریکا

•🔹 طرفداران حقوق بشر مخالف شاه در آمریکا

•🔹  نیروگاه‌های اتمی ایران و نظر شاه

•🔹 نقش آمریکا و اسرائیل در تشکیل ساواک و اقدمات ساواک

•🔹  واردات غیرنظامی ایران از آمریکا

•🔹  مخالفت‌ها و موافقت‌ها با شاه در آمریکا

•🔹  مطالب مرتبط با نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد

•🔹  ماجرای سفر شاه به آمریکا و سفر کارتر به ایران

•🔹  شواهد متعدد تکیه شاه به آمریکا و انگلستان

•🔹  برخی اقدامات آموزشی آمریکا در جهت استعمار فرانو ایران

•🔹  تلاش‌های مختلف آمریکا برای باقی ماندن رژیم پهلوی و تعارضات درون نظام آمریکا

•🔹 نکات خاص مربوط به نخست وزیران و وزراء پهلوی، حسین فردوست، زاهدی داماد شاه و سفیر ایران در آمریکا، نصیری مسئول ساواک، فرماندهان نظامی، تشریفات‌ دربار و...

•🔹 گزارش‌هایی از ارتباط سفارت آمریکا با انقلابیون، روحانیون و بازاریان و نقش دکتر شریعتی در انقلاب و...

•🔹  گزارش‌هایی از ارتباط سفارت آمریکا با جبهه ملی و نهضت آزادی و تعلقات فکری و روحی آنها به غرب

•🔹  اطلاعاتی پیرامون دولت پشت صحنه و ساختار حکومتی آمریکا همچنین ضوابط و چهارچوب‌های سفارت و کنسول‌گری‌های آمریکا

•🔹  برخی اطلاعات دقیق سفارت آمریکا که شاه یا نصیری رئیس ساواک را متحیر می‌کند و...

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۱

این داستان از جمله زیباترین داستان‌هایی است که تا کنون خوانده‌ام و مثل سایر آثار دوست عزیزم سلمان کدیور بسیار جذاب و عبرت آموز می‌باشد.

به همه دوستان خودم خواندن آن را توصیه می‌کنم.

ماجرا از رجعت عبیدالله و انتصاب او به عنوان استاندار یکی استان‌ها آغاز می‌شود.


دریافت

حجم: 284 کیلوبایت
توضیحات: دانلود فایل پی‌دی‌اف داستان رجعت عبیدالله



  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

خداوند در آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء می‌گوید:

🔹«وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِیُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ»

ما هیچ رسولی را نفرستادیم الا برای اینکه باذن الله اطاعت شود.

🔹«و لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحیماً.»

اگر بندگان وقتی به خودشان ظلم می‌کنند نزد تو می‌آمدند و از خداوند طلب بخشش می‌کردند و رسول نیز برای آنها طلب بخشش می‌کرد قطعا خداوند را بسیار توبه پذیر و رحمت کننده می‌یافتند.

آیه می‌گوید اگر بخواهیم در یک کلمه "هدف ارسال رسل" را بگوئیم، برای این است که: رسولان اطاعت شوند، این اطاعت از رسولان محور برپایی دین و تمام مصالح آن است و اطاعت از آنان نیز «باذن الله» است یعنی اطاعت از رسولان مصداق عینی توحید عملی است.

خداوند تبارک و تعالی نمی‌گوید "وقتی بندگان گناه کردند"، بلکه حقیقت گناه را نشان می‌دهد و می‌گوید: "وقتی به خودشان ظلم نمودند." به تعبیر قرآن در جای دیگر «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها» چه خوبی و ثواب و چه بدی و گناه بازگشتش به خودتان است.

 اگر بشر سر به طاعت اهل بیت (علیهم السلام) گذاشت خودش سود می‌کند و اگر سرکشی کرد، آنقدر راه‌های مختلف را می‌رود و ظلم به خودش را بارها تکرار و درک می‌کند تا در آخر به همان چیزی برسد که خداوند می‌فرمود.

👈موج‌های فمنیسم را ببینید، خیلی از فمینیست‌ها امروز تازه فهمیده‌اند که چه کلاهی سرشان رفت و چه ظلم‌هایی که به نام دفاع از زن، در حق زن ننمودند.

باب رحمت الهی از مسیر پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان (صلوات الله علیهم اجمعین) می‌گذرد. خداوند نمی‌گوید: "بشر وقتی به خودش ظلم کرد" فقط از خداوند طلب بخشش کند و تمام، بلکه می‌گوید: وقتی چنین شد، باید «جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ» به سوی شما بیاید و حال که به سوی شما آمد اگر از خداوند تبارک و تعالی طلب بخشش کند و رسول هم برای او طلب بخشش کند، قطعا خداوند را بسیار توبه پذیر و رحیم خواهد یافت.

📌قبل از هرکاری بعد از پشیمانی از ظلم به خودمان، باید به سوی "اهل بیت" حرکت کنیم و آنگاه که به سوی آنها رفتیم، اگر از خداوند طلب بخشش کنیم و اهل بیت نیز برای ما طلب بخشش نمایند، آنگاه است که «لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحیماً»؛ نمی‌گوید"وَجَدوا" بلکه لام تأکید بر سر آن می‌آورد و می‌گوید: «لَوَجَدُوا»

 "قطعا خداوند را بسیار توبه پذیر و رحیم می‌یابیم."

👈به شرح حال بپیوندید.

👈 با آیات و روایات کاربردی همراه شوید.

 

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

⁉️تا کنون از خود پرسیده‌اید، چرا دولت کنونی همه‌چیزش محرمانه‌ است؟ 

✅قرارداهای پژو محرمانه است و کار به جایی می‌رسد که زمان اختلاف شرکت فرانسوی با شرکت‌های ایرانی، مسئولین پژو مسئولین ایران را تهدید می‌کنند که مفاد قرارداد را افشا می‌کنیم و مسئولین سریع کوتاه می‌آیند. 

مستند در آغوش فرانسه در این رابطه


قراردادهای نفتی ما IPC محرمانه است، البته مباحث حوزه‌های نفتی و قراردادها و... فقط برای ما مردم محرمانه است و توتال و آمریکایی‌ها و اماراتی‌ها باید اطلاعات آن را داشته باشند.


✅مفاد مذاکرات برجام محرمانه است، البته برای ما محرمانه است اما قسمت‌هایی از مفاد معاهده حتی قبل از تصویب، در فلان اندیشکده آمریکایی منتشر می‌شود و یا مثلا دری‌ اصفهانی و دری‌ها، حتی مفاد مذاکرات خصوصی هیأت مذاکره کننده را نیز به انگلیس مخابره می‌کنند.


حقوق‌های مسئولان و تراکنش‌های کلان مالی محرمانه است و دولت تحت عنوان راز داری می‌گوید من به حساب‌های مردم سرک نمی‌کشم!


✅ حالا هم آخرین نامحرم بودن مردم و محرم بودن دشمنان، آخرین هم‌رازی مسئولان ما با نظام سلطه و استکبار قرار است با FATF ادامه یابد.

📌خداوند در آیه ۱۱۸ آل عمران به ما می‌گوید:

🔹یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا 

ای کسانی که ایمان آورده‌اید.


🔹لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِکُمْ 

هیچ کس غیر از خودتان را به عنوان هم‌راز نگیرید.

اسرار خودتان را به دشمنان نگویید چرا که آنها:


🔹لا یَأْلُونَکُمْ خَبالاً 

 از هیچ نابکارى در حق شما کوتاهى نمى‌ورزند. 


🔹وَدُّوا ما عَنِتُّمْ 

دوست دارند که در رنج بیفتید. 


🔹قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ 

دشمنى از لحن و سخنشان آشکار است


🔹وَ ما تُخْفی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ 

و آنچه سینه‌هایشان نهان مى‌دارد، بزرگتر است.


🔹قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیاتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ

 در حقیقت، ما نشانه‌ها[ى دشمنى آنان] را براى شما بیان کردیم، اگر تعقل کنید.

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

جزوه ابعاد مختلف همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی FATF

این جزوه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه فنی تهران و همکاری قرارگاه شهید احمدی روشن تدوین شده است و شامل سر فصل‌های زیر می‌باشد: 

۱. مقدماتی پیرامون گروه FATF

۲. آشنایی با FATF

۳. نسبت گروه FATF با سازمان ملل

۴. اعضای گروه FATF

۵. روش‌های مختلف ارزیابی کشورها

۶. توصیه‌های نگران کننده

۷. رابطه ایران و FATF

۸. نگرانی‌ها.

دریافت
حجم: 2.43 مگابایت

صحبت‌های یکی از طلاب پیرامون لوایح استعماری مربط با FATF

 


دریافت
مدت زمان: 12 دقیقه 4 ثانیه

سخنرانی یکی از دوستان طلبه‌ام در مورد نتایج FATF

 


دریافت

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

✅ معنای FATF یعنی گروه ویژه اقدام مالی، این گروه قدرت اجرایی ندارد، پس چه‌کاره‌است؟ بازوی مشورتی سازمان ملل و شورای امنیت و نهادهایی از این دست است، یعنی اگر مثلا شورای امنیت بخواهد، قطع نامه‌ای صادر کند از FATF اطلاعات خود را می‌گیرد.

 

✅این نهاد از کجا آمده و کارش چیست؟ 

 

👈یک سیاست اصلی و حاکم بر نظام سلطه در دنیا خصوصا آمریکا که سال‌هاست به کمک آن رقبای خود و مخالفان خود را از صحنه خارج کرده است، دو قطبی سازی است. 

مثلا زمانی دو قطبی کمونیسم_لیبرالیسم، دو قطبی حاکم بر دنیا بود و آمریکایی‌ها هر فرد و کشور رقیبشان که می‌خواستند او را نابود کنند با زدن عنوان کمونیست و توجیه افکار عمومی، هر جنایتی در حق او می‌خواستند بدون هیچ دادگاهی و به صِرف عنوان کمونیست، انجام می‌دادند.

 

👈بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا در راستای ادامه همین سیاست و در نبود کمونیسم، برای برچسپ جدید زدن به رقبای خود، بحث تروریسم را مطرح و با طراحی حمله به برج‌های دوقلو، آن را آغاز کرد. 

 

دو قطبی جدید دنیا شد «آمریکا و تروریست»،‌ بعد از آن جرج بوش اعلام کرد هرکس با ما نیست با تروریست‌ها است. 

 

👈سیاست دوقطبی سازی و از بین بردن فضای منطقی برای امکان برچسپ زدن به رقیب و توجیه افکار عمومی برای هرنوع آسیب زدن به مخالف خود در اصطلاح سیاسی «مک کارتیسم» نام دارد و امروز سیاست اصلی نظام سلطه برای کنار زدن رقبای خود است.

 

👈بعد از طراحی نظام دو قطبی جدید که تروریسم یک طرف و آمریکا و هم‌پیمانانش طرف دیگر آن باشند، نهادی راه‌افتاد به اسم FATF که قرار است با شناسایی تروریست‌ها البته با تعریف آمریکا و در راستای سیاست «مک کارتیسم» با تامین مالی تروریست‌ها مبارزه کند. 

 

✅چه کشورهایی عضو این FATF هستند؟! 

 

👈 به طور مثال عربستانی که پدر جد حمایت از تروریسم است چون هم‌پیمان آمریکا است، عضو این نهاد است و قرار است با تروریسم مبارزه کند. 

 

✅مشکل اصلی ما تعریفی است که آنها از تروریست ارائه می‌کنند که مثلا حزب‌الله لبنان و الحوثی‌های یمن و سپاه ایران تروریست هستند ولی مثلا گروهک مجاهدین خلق تروریست نیست.

فعلا کاری به ثمرات عملی این عضویت ندارم ولی از نظر نظری عضویت ما در FATF یعنی هم‌پیمان شدن با آمریکا در مقابله با تروریست‌هایی که آمریکایی‌ها مشخص می‌کنند، مثل سپاه، الحوثی‌ها، حزب‌الله و...

 

✅سوال بعد این است که ما اگر FATF را تصویب کنیم چه اتفاقی می‌افتد⁉️ 

 

👈آمریکایی‌ها یک لیست داده‌اند که صدا و سیما، وزارت دفاع، بانک صادرات، بانک انصار، سپاه و خلاصه بسیاری از نهادها و حتی افراد مثلا قاسم سلیمانی و... جزو این لیست هستند و گفته‌اند شما باید آنها را تحریم کنید؛ یعنی تا ما مطمان نشویم پولی به دست اینها نمی‌رسد، شما نمی‌توانید پول فروش محصولات خود را دریافت کنید. به نوعی خود تحریمی اعمال کنید.

 

✅سوالی که پیش می‌آید چرا دولت با همکاری مجلس می‌خواهند این قرارداد را تصویب کنند⁉️ مگر خائن هستند⁉️ یا عقلشان را از دست داده‌اند⁉️

👈نه خیر نه خائن هستند نه عقلشان را از دست داده‌اند، آنها می‌گوید یک نظام سلطه در عالم هست که یک سری قواعد و حرف‌هایی می‌زند و ما هم می‌دانیم زور است ولی چون آنها گردن ما را گرفته‌اند و راه تنفس ما را بسته‌اند ما مجبوریم به قواعد آنها تن دهیم و جلو آنها کوتاه بیاییم تا منابع مالی و رزق مردم ما قطع نشود.

 

📌 مناظره زیر در مورد این قرارداد بین نماینده دولت و سید یاسرجبرائیلی از شبکه خبر را مشاهده بفرمایید.

 

 ✅می‌پرسیم به چه قیمتی⁉️ به قیمت اینکه از حرف حق خود کوتاه بیایید و سپاه، وزارت دفاع و الحوثی‌ها و حزب‌الله را خودت با دست خودت تحریم کنی⁉️ پس امنیت ما چه می‌شود⁉️ پس ظلم به مسلمانان و مبارزه با ظالمان چه می‌شود⁉️

 

👈می‌گویند اولا ما مجبوریم برای اینکه خودمان از بین نرویم جلو دشمنان کوتاه بیاییم و اصطلاحا تنش زدایی کنیم، ثانیا ما تعریف آنها را از تروریسم نمی‌پزیریم.

 

👈می‌گوئیم اولا مجبور نیستید و بدانید هرچقدر به سمت شیطان بروید بدبخت‌تر خواهید شد و مشکلات را بیشتر می‌کنید، ثانیا چطور می‌خواهید تعریف جدیدی از تروریست ارائه کنید و این قرارداد را بپذیرید، حال آنکه هویت اصلی این مجموعه برای مبارزه با تروریسم با تعریف خودش است.

✅ مشکل ما با کسانی که پی تصویب این قرارد هستند این است که: آقا جان! رزق و روزی ما دست خداست، پیشرفت ما در گرو ایستادن روی پای خودمان و تکیه برخداست، مثلا در دولت‌های قبل ما تحریم بودیم ولی به اشکال مختلف نفت خودمان را با پرچم فلان کشور و... می‌فروختیم و خود اوباما و هیلاری کلینتون اعتراف کردند که نظام تحریم‌ها در مرز فروپاشی بود که در ایران یک گفتمان سازش روی‌کار آمد و ما توانستیم قدرت خودمان را حفظ کنیم.

البته این اشکال را هم داریم که سابقه نشان داده‌است شما برخلاف آنچه به ما می‌گوئید برای آنها خیلی خوش رقصی می‌کنید مثلا در ماجرای موشکی چه خیانت‌هایی که صورت نگرفته است.

📌برای مشاهده خیانت‌های مذکور، و اطلاع از طرح برجام ۲ به صورت رایگاه مستند فروشنده ۲ را دانلود بفرمائید.

 

✅ما می‌گوئیم اگر قرار بود به این نحو که شما می‌گوئید از مقابله به نظام ظالم سلطه کوتاه بیاییم؛ خوب مگر مرض داشتیم انقلاب کردیم⁉️ مگر کاپوتلاسیون چه بود که برایش مردم ریختند در خیابان؟⁉️مگر ماجرای قرارداد تنباکو چه بود که ملت قیام کردند⁉️ 

 

✅این سلطه‌ای که شما می‌گوئید، ما یک قائده قرآنی صریح داریم که از قیام تنباکو تا قیام علیه کاپوتلاسیون و برسد به انقلاب، همه بر اساس آن شکل گرفت «وَلَن یجْعَلَ اللّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلا» یعنی حکم صریح خداست که شما موظف هستید اگر جایی سلطه کافران بر شما پدید می‌آید، زیر بار آن نروید.

 

📌خلاصه اینکه دعوا اینجاست که ما باید به سمت خدا برویم و خدا منشاء رزق و روزی در عالم است یا آمریکا؟ FATF هم یک مصداق آن است.

 

🔶بررسی دقیق سازمان اقدام ویژه مالی FATF / برجام مالی را به ملت تحمیل نکنید.

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 29 ثانیه 

 

🔶مطالبات دانشجویان دلواپس انقلاب و مردم.
علت پافشاری دولت و لابی‌های مجلس برای تصویب FATF چیست؟ از برجام ۱ چه حاصلی بدست آمد که از برجام ۲ بدست بیاید؟
 #نه_به_FATF
#روحانی_اصلی_لابیجانیست

دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 1 ثانیه

 

🔶 روایتی شنیده نشده از رابطه FATF و پاکستان
دریافت

 

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

📝در ایام "تعطیلات غدیر" به شمال رفته بودم، یکی از برنامه‌های سفرم بازدید از کاخ‌های شاه در رامسر بود. 

به همه دوستانم پیشنهاد می‌کنم اگر مسیرتان به شمال افتاد، حتما به «کاخ موزه‌های پهلوی» سری بزنید تا حس "شاه بودن و استعمار شدن یک ملت برای یک خانواده" را خوب درک کنید.

 

📝یکی از موزه‌های این مجموعه "موزه عاج" نام دارد که در سه طبقه آثار ساخته شده از عاج و بجا مانده از زمان پهلوی را در آنجا جمع نموده‌اند. 


✅موضوعی که بیش از خود عاج‌ها در این موزه، توجهم را جلب  و البته کامم را تلخ  نمود، سوال‌ها و نوع نگاه مردم بود.


✅ آقایی پرسید: چرا ایرانی‌ها بلد نیستند محصولات عاجی درست کنند؟ به او گفتم چون ما فیل نداریم، جواب داد: نه هنر نداریم! اگر داشتیم عاج وارد می‌کردیم و آثاری هنری از آن درست می‌کردیم.

فرصت بحث نبود اما متاسفانه راهنمای مسافران هم توضیح نمی‌داد که هنر هر سرزمین بر اساس داشته‌های طبیعی آن منطقه شکل می‌گیرد.


✅ از راهنما پرسیدم کیفیت عاج‌ها به چه چیزی بستگی دارد؟ گفت: به کیفیت غذاهایی که فیل‌ها می‌خورند، آقایی درون جمع گفت: اگر فیل‌ها در ایران بودند، عاج‌هایشان همه پوک می‌شد!

بدبختی اینجا بود که کشورهای گرسنه و ضعیف آفریقایی، هند و جنوب شرق آسیا که محل اصلی زندگی فیل‌هاست را با کشور ما مقایسه و آن را تحقیر می‌‌کرد.


✅آقای دیگری به چند مجسمه خیلی ساده عاجی نگاه می‌کرد و به همسرش می‌گفت: «خانم ببین اینها چه هنرهایی دارند و ماها کجاییم؟» نیاز نبود به آثار زیبا و منحصر به فرد نگارگری و قلم‌زنی اصفهان و... اشاره کنم، جالب اینجا بود که برخی محصولات ناب خاتم کاری ایرانی که در آنها از استخوان یا عاج استفاده شده بود هم مقابل چشمانشان بود اما نمی‌خواستند ببینند!


✅مشکل همه آنها "خود حقیر انگاری" بود. 

📌تا وقتی ملتی داشته‌هایش را فراموش نکند و هویتش را از دست ندهد حاضر به اطاعت از "به ظاهر ابرقدرت‌ها" نخواهد شد.

فرعون‌ها اطاعت نمی‌شوند الا اینکه امت‌ها تحقیر شوند.

«فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوه»


اولین دشمنى بزرگى که قدرتهاى استکبارى و استبدادى با یک ملت مى‌کنند، این است که او را ذلیل مى‌کنند؛ عزت او را از او مى‌گیرند. مقام معظم رهبری در حرم رضوی ۱۳۷۷/۰۱/۰۱

یکی از مؤثّرترین شگردهای دشمنان اسلام این بود که ملتهای مسلمان را تحقیر کنند. بیانات رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام ۱۳۷۵/۰۳/۱۶

............................

مطالب مرتبط:

بررسی گزارش "من و تو" از کارخانه آزمایش

آخرین فصل شیطان

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری