شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

گمان نکنیم نبرد "مستضعفین  با جریان سرمایه‌داری فاسد" محدود به ایران است و یا فریب‌های شب انتخاباتی جریان سرمایه‌داری و خریدن آرای عمومی و... فقط در ایران اتفاق افتاده است.

صحنه مبارزه بسیار وسیع‌تر از آن است که گمان برده‌ایم.

بسیاری از همان‌ها که کافر می‌پداریمشان در وسط صحنه نبرد با طاغوت‌ها، پشت‌سر انبیاء پنجه بر روی طاغوت می‌کشند گرچه آنها از ما و ما از آنها، هر دو از هم بی‌خبر باشیم!

مستند "تسخیر" مستندی در نقد سیاست‌های نئولیبرالی اجرا شده در آرژانتین و نبرد طبقه مستضعف برای رسیدن به عدالت، به کارگردانی «نائومی کلاین» و «آوی لوییس»، محصول ۲۰۰۴ می‌باشد.

آرژانتین تا قبل از دهه ۱۹۹۰ کشوری با رشد بالا و در نزدیکی کشورهای به اصطلاح جهان اول به حساب می‌آمد، اما با روی کار آمدن «کارلوس مِنِم» اوضاع این کشور متحول شد. کارلوس مِنِم آرژانتین را بر مبنای سیاست‌های "صندوق بین‌المللی پول" اداره کرد و راهکارهای نئولیبرالی عمده‌ای مانند کوچک‌سازی دولت و خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی را متناسب با الگوی صندوق بین‌المللی پول، در دستور کار قرار داد.

این سیاست‌ها اگرچه مورد تایید واشنگتن بود اما در عمل آرژانتین را به فقر گسترده و بیکاری بی‌سابقه‌ای کشاند و فاجعه‌ای عمیق در این کشور رقم زد.

مستند «تسخیر» (the take)، فیلمی است درباره یکی از پیامدهای این سیاست‌گذاری نئولیبرالی در آرژانتین که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور می‌گذرد.

فیلم به ماجرای مقاومت گروهی سی نفره از کارگران یک کارخانه بزرگ تعطیل‌شده در آرژانتین به نام «زنون» می‌پردازد و تلاش‌های مجدانه آنها و خانواده‌هایشان برای بازپس‌گیری کار و مشارکتی کردن مالکیت کارخانه را نشان می‌دهد.

لینک دانلود مستند

 

قسمتی کوتاه از مستند

دریافت  مدت زمان: 1 دقیقه 24 ثانیه

...........................................................

مطالب مرتبط:

مستند دکترین شوک پیرامون اجرای سیاست‌های اقتصادی لیبرالی آمریکا در کشورهای مختلف دنیا و افزایش فاصله طبقاتی

مستند "نابرابری برای همه" پیرامون نقش سیاست‌های اقتصادی آمریکا در افزایش فاصله طبقاتی در این کشور

مجموعه کلیپ‌هایی پیرامون آمریکا و چرایی دشمنی با آن

................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی