شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چهار گفتار از زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ی عاشورا؛ امام خامنه‌ای

دریافت
حجم: 3.25 مگابایت


.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

پروژه نفوذ در انقلاب اسلامی 

 گلایوهای پارسی

کلیپ زیر بحث خود را از ماجرای پلاکارد فیضیه آغاز می‌کند و پیرامون پدیده نفوذ و طرح غرب برای ایجاد شبکه‌های نفوذ در کشورهای مختلف منجمله ایران توضیح می‌دهد.

دریافت
مدت زمان: 11 دقیقه 49 ثانیه

دیدن این کلیپ بنده را یاد خاطره‌ای از ایام فتنه ۸۸ انداخت. در آن ایام طلبه‌های یکی از حوزه‌های علمیه مشهور شیراز که از طیف حامی اصلاح طلبان بودند از ظاهر مذهبی و بسیجی خود برای تخریب چهره بسیج سوء استفاده می‌کردند.

یکی از دوستان صمیمی‌ام که مدتی در حوزه آنها طلبه بود اما با دیدن مواضع سیاسی آنها از آنجا خارج شده بود می‌گفت: چند تن از طلبه‌های این حوزه را دیده بوده است که در خیابان چمران که از محل‌های تجمعات حامیان موسوی بود، سوار بر موتوری زنجیری که قفل در آن بوده را محکم به کمر چند تن از جوانان حامی موسی زده و فرار کرده‌اند.

حاصل چنین کاری ایجاد بغض و کینه آن جوانان نسبت به بسیج و بسیجی بود.

پیشنهاد می‌کنم برای شناخت بهتر اقدامات تخریبی عوامل نفوذی کتاب «بازگشت از نیمه راه» آقای الفت پور را مطالعه کنید، مطالعه این کتاب دست بسیاری از طلبکاران و منتقدین امروز را رو می‌کند و معلوم می‌کند که مخاطب انتقادات و نقدهای آنها دقیقا خودشان هستند.

البته بنده مدعی نیستم همه این آقایان از ابتدا نفوذی بوده‌اند اما قطعا با لغزش‌هایی و تطورات قلب و اندیشه‌ای که در طول زمان برای آنها پدید آمده است، شبکه نفوذ سراغ آنها آمده است و حتی به شکلی که خودشان هم ندانند آنها را بکار گرفته است.

فایل صوتی زیر از آقای علی‌رضا پور مسعود نیز بخش‌های بسیار خوبی از شبکه نفوذ در انقلاب اسلامی را آشکار می‌کند.

 

دریافت

از آنجا که حجم اطلاعات این فایل صوتی بسیار زیاد می‌باشد بنده نمی‌دانم چقدر از آنها حقیقت دارد اما لا اقل بنده خودم چون نزدیک به شش سال تاریخ قبل از انقلاب را کار کرده‌ام در مورد اسناد ساواک خیلی از حرف‌های ایشان رو عینا دیده‌ام.

در بررسی‌هایی که از اسناد ساواک داشتم برایم جالب بود به حدی کارهای یهودی و بهایی‌ها زیاد و پیچیده است که ساواک هم از آنها خوف دارد و اقداماتشان را رصد می‌کند و حجم عظیمی از گزارش‌هایش مربوط به اقدامات آنهاست.

بحثی هم در مورد دزدیدن اسناد ساواک در ابتدای انقلاب توسط انجمن حجتیه هست که سرانجام به دستور امام  آنها رو از مرکز اسناد بیرون کردند و ان شاء در چند روز آینده آن را تالیف می‌کنم.  علی الحساب جالبه بدونید نزدیک دو سه تا کامیون از اسناد ساواک توسط ابراهیم یزدی و انجمنی‌ها از مرکز اسناد خارج می‌شود.

در مورد بحث چهل سالی هم که آقای علی‌رضا پور مسعود می‌فرمایند، بنده مجموعه شواهدی تحت عنوان «بشارت‌هایی برای نزدیک شدن به فرج» جمع نموده‌ام که می‌توانید مراجعه بفرمایید.

در مورد این بحث نیز که شیطان آخرین زورهای خودش را می‌زند و بعد از این فصل، یعنی "استعمار فرانو" چاره دیگری ندارد و ناچارا دست و پا می زند تا صرفا این مرحله را طولانی‌تر کند هم مطلبی تحت عنوان «آخرین فصل شیطان» نوشته بودم که پیشنهاد می‌کنم، مطالعه بفرمایید.

البته در مورد برخی قسمت‌های این فایل نه تنها تاییدی نمی‌کنم بلکه تردید و تشکیک نیز دارم اما فعلا فرصت کار جدی در مورد اطلاعات آن پیدا نکرده‌ام.

از جمله موارد مورد نقد بنده صحبت‌های وی در مورد سعید امامی و همسرش است.

در مورد بحث‌های قتل‌های زنجیره‌ای نیز همچنین.

 

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

📝یکی از مراجع بزرگوار قم با این مقدمه همیشگی که فقیه نائینی بود، فرموده بودند که مصیبت آنقدر بزرگ است که همه این کارهایی که مردم می‌کنند تفریط است و خلاصه اموری از قبیل تیغ زدن هم جایز است.

 

📝به ذهنم رسید در اینجا فتوای برخی فقهای معاصر و بعد از مرحوم نائینی که با توجه به شرایط زمان و... فتاوای متفاوتی در مورد مثلا قمه زدن دارند را بیاورم تا معلوم شود: «فقیه فقط نائینی و برخی دیگر از بزرگواران هم رای با ایشان در مطلق زمان بوده است و بس!» ولو حیثیت‌های موضوعات نیز عوض شود.

 

نظر شماری از مراجع معظم و بزرگ تقلید شیعه، در خصوص قمه و تیغ زدن و آسیب رساندن به بدن در ایام عزاداری حسینی👇

 

✅ حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه):

اگر موجب ضرر نباشد مانع ندارد ، ولی در این زمان این عمل نشود.

 

✅ امام خامنه‌ای(حفظه الله):

قمه زنى علاوه بر اینکه از نظر عرفى، از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی‌شود و سابقه‌اى در عصر ائمه «علیهم السلام» و زمان‌هاى بعد از آن ندارد و تأییدى هم به شکل خاص یا عام از معصوم «علیه السلام» در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى‌شود. بنابراین در هیچ حالتى جایز نیست. 

رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه­اى در دیدار جمعى از روحانیون در آستانه ایام عاشوراى سال 1373در ضمن بیانات مبسوطى در خرافه زدایى از عزادارى سیدالشهدا فرمود: «قمه زدن هم از آن کارهاى خلاف است ... این یک کار غلطى است که عده­اى قمه‌ها را بگیرند و به سر خود بزنند و خون بریزند. کجاى این کار، حرکت عزادارى است؟ این جعلى است. این از چیزهایى است که از دین نیست».
و در پاسخ به نامه امام جمعه اردبیل نوشتند: «امروز این ضرر بسیار بزرگ و شکننده است و لذا قمه زدن علنى و همراه با تظاهر، حرام و ممنوع است.»

 

✅ مرحوم آیت اللّه سیدمحمدکاظم یزدی(رضوان الله) صاحب عروة الوثقی که بیشتر فقهای معاصر با حاشیه نگاری کتاب ایشان، مرجعیت خویش را آغاز کرده اند، در این باره می‌نویسد:

« تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا ارواحنا فداه باید به‌نحوی باشد که از خود ائمه‌هدی صلوات الله علیهم رسیده و به مثل زخم‌زدن اذن از ایشان نرسیده است و سابقین از علما رضوان الله علیهم هم رخصت نداده‌اند و زخم‌زدن بر بدن دیگری جایز نیست؛

ر.ب: کتاب «عار یا شعار، قمه‌زنی در ترازوی عقل و شرع» نوشته حجت‌الاسلام مهدی مسائلی

 

✅ شهید، علامه شیخ فضل الله نوری(رضوان الله):

قمه و تیغ زدن فاقد سند صحیحه و مصداق بدعت و وهن دین است و بدعت‌گذاری و وهن دین را سبب شدن از گناهان بزرگ است.

 

✅ مرحوم آقا سید محسن امین(رضوان الله):

قمه زنى و اعمالى دیگر از این قبیل در مراسم عزادارى حسینى به حکم عقل و شرع حرام است.

 

✅ مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی(رضوان الله):

مسئله قمه زنی نه تنها موجب گرایش به اسلام و تشیع نمی‌شود بلکه به علت نداشتن هیچ گونه توجیه قابل فهم برای مخالفان ثمره‌ای جز نتیجه ی سوء نخواهد داشت. لذا لازم است علاقه‌مندان به امام حسین (ع) از این گونه اعمال خودداری کنند. 

جامع‌ المسائل‌، ج‌ 1، ص‌ 622، س‌ 2172.

 

✅ مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم خویی(رضوان الله) نیز تصریح می‌کنند که قمه زنی عنوان عزاداری امام حسین علیه‌السلام را ندارد و نص و روایت به‌خصوصی نیز درباره آن وارد نشده است؛ ازهمین‌رو انجام آن به‌عنوان یک عمل دینی صحیح نیست. ایشان در کتاب صراط النجاة می‌آورد:

«لم یرد نص بشعاریته فلا طریق الی الحکم باستحبابه؛ نصی درباره شعاربودن قمه‌زنی وارد نشده است؛ پس طریقی برای حکم به استحباب این عمل وجود ندارد.»

 

✅شاگرد آیت‌الله خوئی، مرحوم آیت‌اللّه تبریزی(رضوان الله) نیز در همین کتاب، این مطلب را تقریر کرده و می‌گوید:

«دخولُ ما ذُکر فی الجزع المستحب لما أصاب سیّد الشهدا علیه‌السلام محل تأمل؛ داخل‌بودن قمه‌زنی در عزاداری امام‌حسین علیه‌السلام جای تأمل دارد.»

 

✅ مرحوم آیت‌الله سید محسن حکیم(رضوان الله): 

فرزند ایشان شهید سید محمد باقر حکیم(ره) نقل نموده‌اند که پدر بزرگوارشان دائماً می‌فرموند:

«انّ قضیة التطبیر هی غصة فی حلقومنا»؛ «مسئله قمه‌ زنی، غصّه و اندوهی در گلوی ماست.»

 

✅ شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر (رضوان الله):

آنچه که امروز با نام قمه زنی و جاری ساختن خون بر بدن انجام می‌شود از افعال عوام مردم و جاهلین آنها است و هیچ یک از علماء اقدام به این کار نکرده‌اند بلکه آنها دائماً از اینکار منع نموده و آن را حرام می‌دانسته‌اند.

 

✅ مرحوم آیت‌الله محمد تقی بهجت(رضوان الله):

حکمش به عنوان اولی عدم ضرر رساندن به خود یا دیگری است به حدی که حرام باشد، پس اگر مضر نباشد ومفسده ای هم برآن مترتب نباشد فی نفسه اشکال ندارد.

آیت‌الله بهجت، استفتاآت ج: 4، ص: 539، سوال 6383.

ایشان همچنین در مورد فتوای مرحوم ابوالحسن اصفهانی نیز نقل می‌کنند آیت‌الله اصفهانی مخالفت خود را تا آخر با قمه زنی حفظ نمودند.

همچنین در مورد اینکه شایعه شده بوده است آیت‌الله بهجت وصیت نموده‌اند لباسی که خون قمه روی آن ریخته بوده است را برای دفن نمودن با خودشان نگه داشته‌اند را تکذیب نموده‌اند.

دریافت

 

✅ آیت‌الله سید علی سیستانی(حفظه الله):

باید از کارهایی که عزاداری را خدشه دار می کند اجتناب شود.

 

✅ آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی:

اگر موجب وهن به مذهب حساب شود و یا ازجهات دیگری مفسده داشته باشد و یا موجب ضرر مهمی بربدن باشد جایز نیست. (دفتر معظم له)

 

✅ آیت‌الله شیخ حسین نوری همدانی(حفظه الله):

هر عملی که موجب وهن مذهب و اختلاف بین امت اسلامی می‌گردد حرام است.

 

✅ آیت‌الله شیخ ناصر مکارم شیرازی(حفظه الله):

بطور کلی، آسیب رساندن به بدن و آنچه سبب وهن مذهب باشد جایز نیست، خواه از طریق قمه زنی باشد یا زنجیرهای تیغ دار.

ایشان در استفتائی که از دفتر ایشان در این مورد گرفته شده است نیز فرموده‌اند:

به یقین کسانی که قمه می زنند از عاشقان و دلباختگان حضرت اباعبدالله (علیه السلام) هستند لکن این عمل در شرایط فعلی به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) ضربه می زند و آثار سوء آن مشهود است، چه بهتر که خون خود را به مراکز انتقال خون هدیه کنند که باعث حیات مسلمانی می گردد «ومن احیاها فکانما احیی الناس جمیعا.» (سایت دفتر معظم له)

 

✅ آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی(حفظه الله):

چون موجب وهن تشیع است جایز نیست.

 

✅ آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی(حفظه الله):

در کیفیت برگزاری مراسم و شیوه‌های آن بایستی شرایطی را مد نظر قرار داد، آن که موجب وهن دین و مکتب تشیع و یا جامعه اسلامی و یا نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی نباشد؛ زیرا که وهن هر یک از آنها از اعظم محرمات و کبائر است و تشخیص این امر از اختیارات ولی‌امر مسلمین است؛ بدان معنی که اگر در شرائط خاصی ولی‌ امر مسلمین چنین تشخیص بدهد که شیوه به خصوص بر خلاف مصلحت جامعه اسلامی و یا موجب وهن و ضربه زدن به دین و یا نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی است و بر اساس آن از برگزاری آن منع نماید، تبعیت از ایشان بر همگان واجب است و در این رابطه آحاد مکلفین نمی‌توانند از نظر شخصی خود تبعیت کنند.

 

✅ آیت‌الله جعفر سبحانی(حفظه الله):

قمه زنى در زمان حاضر جایز نیست.

 

✅ آیت‌الله حسین مظاهری(حفظه الله):

حرام است؛ علاوه بر این، در این زمان وهن برای تشّیع است و همچنین هرچه نظیر قمه‌زنی است، مانند زنجیر تیغ‌دار. ضمن آنکه مراعات قوانین هر مملکتی، مخصوصاً قوانین جمهوری اسلامی، واجب است.

 

✅آیت‌الله عبدالله جوادی آملی(حفظه الله):

چیزی‌ که در شرایط کنونی‌، مایه وهن اسلام است، مانند قمه زدن و ...، جایز نیست.

 

✅ آقا سید کاظم حائری(حفظه الله):

خرافاتی مانند قمه زنی، موجب بدنامی اسلام و تشیع است.

 

✅ آقا سید محمد حسینی زنجانی(حفظه الله):

قمه زنی اینکه از مصادیق عزاداری باشد محل اشکال است و اگر سبب سوء استفاده دشمنان تشیع و موجب وهن مذهب گردد جایز نیست.

 

✅ آیت الله حسین مظاهری:

حرام است؛ علاوه بر این، در این زمان وهن برای تشّیع است و همچنین هرچه نظیر قمه‌زنی است، مانند زنجیر تیغ‌دار. ضمن آنکه مراعات قوانین هر مملکتی، مخصوصاً قوانین جمهوری اسلامی، واجب است. (سایت دفتر معظم له)

 

و اما:

✅ آیت الله حسین وحید خراسانی:

(دفتر قم: صبح عاشورا بلامانع است) (دفتر مشهد: معظم له در اینباره اظهار نظر نفرموده اند)

 

✅ آیت الله سیدصادق شیرازی:

 هیچ چیز جای قمه زدن روز عاشورا را نمی‌تواند بگیرد، لذا مؤمنان و محبان اهل بیت علیهم السلام سعی بر آن داشته باشند که روز عاشورا قمه بزنند. (سایت ایشان)

 

✅ آیت الله سید محمدصادق روحانی:

تمام آنچه ذکر کرده‌اید (لطمه زدن به صورت و قمه زنی) جایز و مستحسن است؛ مگر کاری که موجب هلاکت شود. (سایت دفتر معظم له)

 

✅ آیت الله محمداسحاق فیاض:

جایز است و ثواب نیز دارد، در صورتی که ضرر معتد به نداشته باشد. (سایت دفتر معظم له)

 

✅ آیت الله بشیر نجفی:

الموارد التی أشرت إلیها (التطبیر والضرب بالسلاسل والمشی على الجمر والزحف نحو القبر) من الشعائر بل من أبهاها، وأما إن کنت ترید أن ترضی أعداء الله وأعداء رسوله وأعداء أهل البیت فهم لا یرضون ما دمت فی حظیرة مذهب أهل البیت، وهم کما یستنکرون ما ذکرت یستنکرون البکاء على أهل البیت(ع) ویستنکرون ولائک لهم ــ أی لأهل البیت ــ ویستنکرون زیارة قبور أهل البیت(ع) فعلیک بالالتزام بالدین وبما جاء من أهل البیت(ع) والله الهادی.(سایت دفتر معظم له)

............

برای درک تاثیرات منفی قمه و تیغ زنی و علت فتوای فقهای متعدد به تحریم این عمل در زمان کنونی پیشنهاد می‌کنم حتما کلیپ زیر را مشاهده بفرمایید.

 


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 25 ثانیه 

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

آخرین فصل شیطان

اینکه ما جایگاه تاریخی خودمان را در حرکت کلی جهان به سوی حق خوب بفهمیم خودش بسیاری از مسائل را حل می‌کند و دیگر نیاز نیست به مباحث جزئی بپرادزیم.

 

زمانی ملت مستضعف جهان در چنگ "شاهان مستبد" روزگار می‌گذراندند، تا اینکه "استعمارگران غرب" در رقابت چاپیدن سایر کشورها سراغ آنها آمدند. اوایل دوره قاجار این ماجرا در ایران کلید خورد و شاهان اندک اندک، به واسطه‌گرانی برای تاراج کشور توسط غربی‌ها، تبدیل شدند. در این میان مزاحمانی که رسالت خود را دفاع از دین و مردم می‌دانستند، فتوا به حرمت تاراج مملکت دادند.

 

استعمارگران که طعم شیرین سال‌ها استعمار کشورهایی همچون هند و... را چشیده بودند، تحمل طعم تلخ اخراج حقیرانه بدست "علما و مردم" برایشان ممکن نبود، به همین سبب طرح خود یعنی تضعیف روحانیت و نهاد دین در جامعه و تولد وهابیت و بهائیت برای انشقاق "دین و مردم" را پی‌ریختند. اما جریان حق نیز بیکار ننشست و سطح مطالبات خود را بالاتر برد و نهضت عدالت‌خانه را برپانمود ولی در مقابل آن جریان استعمار با طرح مشروطه، صحنه را به سود خود پایان داد.

 

حضور استعمار در دعوای مشروطه درحالی بود که آن سوی ماجرا دعوای خودشان هم بالاگرفت، فرصت کم بود و اولین جنگ جهانی برسر چپاول کشورها به سختی استعمارگران نوظهوری چون آلمان و ایتالیا را آرام کرده بود. چانه زنی‌های مشروطه‌چی‌ها با مُلاها برای تاراج سرمایه‌های کشور هم، حوصله آنها را سر برده بود. (۱۲۹۷ش)

 

گام دوم، "استعمار نو" و سپردن کل کار حاکمیت، به سرسپردگان داخلی بود (۱۲۹۹-۱۳۵۷ش) اما کودتا و استحمار یک مردم نه در ایران و نه در سایر کشورها، نمی‌توانست مسیر خود را زیاد ادامه دهد و هیچ مردم آگاهی نمی‌پذیرفتند که یک فرد یا خانواده، شاه باشند و آنها رعیت؛ می‌پرسیدند چه کسی او را شاه کرده؟ چرا او شاه باشد و من رعیت؟

هرچه جهان پیش می‌رفت، سطح انتظارات و حق‌خواهی‌ها نیز بالاتر می‌رفت، علم و سوادها افزایش می‌یافت، گفتگوها و ارتباطات مردمی راحت‌تر می‌شد و مردم بیدارتر می‌شدند و خلاصه إعمال حکومت‌های دیکتاتوری وابسته بر چنین مردمی سخت‌تر می‌شد.

 

اقتضای "استعمار نو" مقدمه چینی برای گام سوم استعمار بود. گام سوم، "استعمار فرانو" و تسخیر اذهان مردم بود. البته آخرین گام ممکن هم این گام است و به قول طلبه‌ها حصر آن عقلی است و بعد از آن هیچ راهی متصور نیست.

 

این آخرین فصل نبرد است و شیطان برگ دیگری ندارد تا رو کند، اگرچه او دوست دارد این فصل پایان تاریخ باشد اما می‌داند خداوند جور دیگر مقرر نموده و فصل بعد از آن ظهور و حاکمیت الله روی زمین است؛ به همین خاطر هم تمام تلاشش را می‌کند که هرچه می‌تواند این فصل را طولانی‌تر کند.

 

گام آخر شیطان یا همان "استعمار فرانو" یعنی تلاش او برای اینکه ملت‌ها آنگونه فکر و زندگی کنند که آنها می‌خواهند و ضامن بقاء نظام قدرت جهانی باشند، ملت‌ها آنچه را آنها می‌خواهند، بخواهند و آنچه را نمی‌خواهند، نخواهند. آموزش آنها باید در یک نظام جهانی سازمان یابد (2030 )؛ نظام اقتصادی آنها هم باید در شبکه اقتصاد جهانی سامان یابد و تحت نظر نهادهایی همچون (FATF) باشد.

 

ملت‌ها نباید بفهمند که می‌توانند روی پای خودشان بایستند، خودشان فکر کنند، نباید بفهمند امروز دیگر انحصاری در علم و صنعت معنا نمی‌دهد و هرکس اراده کند می‌تواند به بالاترین پیشرفت‌ها برسد.

 

باید مسئولانی در کشورها به قدرت برسند که شعارشان "ما نمی‌توانیم"، "ما هیچ نیستیم" باشد، باید کسانی بر ملت‌ها حکومت کنند که کشورها را در ابعاد علمی و اقتصادی، مصرف‌کننده استعمارگران نگه دارند.

........................................................

توضیحات تفصیلی و ارائه برخی مبانی متن مذکور

 


دریافت

کلیپی در مورد حرکت دنیا به سوی کمال و لزوم رسیدن دنیا به مرحله‌ای از کمال برای تحقق ظهور ان‌شاء الله.

 


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 52 ثانیه

کلیپی در مورد چگونگی نقش مراحل استعمار در فقیرتر نمودن کشورهای مستضعف و همچنین چگونگی حتی استعمار خود مردم کشورهای ثروتمند و تمرکز تمام سرمایه دنیا در اقلیت ۲ درصدی، این ماحصل حقیقی لیبرال دموکراسی است.

 


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 50 ثانیه 

 

 

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

جزوه ده گفتار در عقلانیت اسلامی، شامل ده جلسه ارائه، کاری از حوزه علمیه و عملیه نهضت ویژه مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی.

به همه دوستانی که مدت‌هاست حس خوب و شیرین مطالعه را نداشته‌اند و احساس مفید بودن خط به خط یک متن به آنها دست نداده است، پیشنهاد می‌کنم فصل‌های این جزوه، علی الخصوص فصل‌های ششم به بعد را مطالعه کنند.

دریافت
حجم: 1.77 مگابایت

📝در این جزوه ابتدا به اهمیت نظام محاسبه مردم و تلاش دشمنان برای جهت دهی به نظام محاسبه مردم سخن گفته شده است. 

📝در ادامه به عوامل موثر در نظام محاسبه دینی همچون داشتن نگاه تاریخی و بلند مدت، ایمان به وعده‌های الهی، ایمان به مومنین و فهم درست از قواعد شکست و پیروزی سخن می‌گوید.


✅سپس در ده جلسه به ارائه بحث می‌پردازد، به طور مثال در جلسه اول: 

👈بحث از ناراحتی مردم از حل نشدن مشکلات انقلاب بعد از چهل سال و ذکر شواهد قرانی مشابه از داستان‌های قرانی مربوط به امم گذشته و طولانی شدن تحقق وعده‌ها و یا حتی عملی نشدن وعده‌های الهی آغاز می‌شود اما برخلاف تصور اولیه مردم و مومنین انگشت اتهام نه به سوی خداوند بلکه به سوی خود مومنین و مردم می‌رود. 

👈در ادامه بحث بسیار زیبایی از داستان قرانی سجده نکردن شیطان به انسان و اشتباه دستگاه محاسباتی شیطان و به اشتباه انداختن انسان در دستگاه محاسباتی‌اش ارائه می‌شود و برخی مصادیق نشأت گرفته شدن گناهان از اشتباه دستگاه محاسباتی توضیح داده می‌شود. 

👈در آخر نیز به پیچیدگی‌ها و تشکیلاتی عمل‌کردن شیطان اشاره می‌شود و با ذکر یک روضه مجلس اول به انتها می‌رسد.

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

در قسمت اول گفتم که دعوت کوفیان از امام حسین نه از باب قیام لله و احیای حق یا نصرت امام بلکه برای نجات خودشان از شر ظلم‌های معاویه بود و در این شرایط پشت نمودن آنها به حق و تن دادن به هرجنایتی نیز برای غایت اصلیشان یعنی نجات خودشان طبیعی است.

اگرچه به استناد وعده‌های قطعی خداوند، قیام لله و مقاومت مومنین سعادت دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت. اما رکن اساسی آن لله بودن قیام است.

📝 حضرت امام وقتی به تحلیل علل شکست نهضت ملی نفت می‌پردازند به این نکته ظریف اشاره می‌کنند که این قیام از این جهت شکت خورد که برای خدا نبود بلکه برای "احیای حق خود و یا تنعم بیشتر" بود.

از جمله جاهایی که حضرت امام به این بحث اشاره می‌کنند در مصاحبه‌ ایشان با خبرنگار مشهور مصری محمد حسنین هیکل در تاریخ ۲ دی ۱۳۵۷ است:

خبرنگار با اشاره به نهضت ملی نفت از ایشان می‌پرسد: [ آیا این جنبش به اهداف خود مى‌رسد؟ ... در آن موقع که من در ایران بودم عوامل رهبرى سیاسى در جنبش بودند، و عوامل رهبرى مذهبى هم بودند. الآن سرتاسر رهبرى جنبش، اسلامى است... سؤال این است که چرا این وضع اتفاق افتاد؟ چگونه اتفاق افتاد؟ و این توسعه عظیم جنبش از کجا ناشى مى‌شود؟]

حضرت امام پاسخ می‌دهند: 

این قدرت، ناشى از اسلام است. در زمان کاشانى- مصدق، اصلْ سیاست بود. جنبه‌هاى سیاسى جنبش قوى بود. در زمان کاشانى، هم به وى نوشتم و هم گفتم، که باید جنبه‌هاى دینى را توجه کنید. نتوانستند و یا نخواستند. ... من گفتم که باید براى دین کار کنند نه آنکه سیاسى بشوند. اما حالا جنبش در همه جهات، دینى است، اسلامى است؛ سیاست هم داخل آن است. اسلام، دین سیاسى است؛ سیاست در بطن این جنبش است... مشکلات زیاد است؛ ابرقدرت‌ها هستند، و همه نگرانی‌ها را از جنبش ما دارند؛ اما کارى نمى‌توانند بکنند، ... عمق جنبش به حدى است، که این مسائل حل شده است؛ دولت نظامى و حکومت نظامى حل شده است؛ مردم اعتنایى ندارند. امروز مردم براى اسلام فریاد مى‌زنند، آن روز براى نفت بود؛ فرق است وقتى که مردم براى منفعت، جنبش مى‌کنند یا براى خدا. جنبش در آن روز مادى بود، و جنبش امروز معنوى است؛ لذا کاملًا شبیه صدر اسلام است، و ما به موفقیت آن امیدوار هستیم.[1]

.................................................................................

مطالب مرتبط:

سخنرانی استاد عزیزم حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در موضوع ریشه‌های معرفتی و تاریخی انقلاب اسلامی در جمع طلاب مدرسه تخصصی فقه و اصول امام حسن عسکری(ع)


دریافت


[1] صحیفه امام، ج ۵ صص: ۲۶۸-۲۶۹.

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

هر روز محرم می‌خوانیم «لعن الله امة  اسرجت والجمت و تنقبت لقتالک»

🔹خدا لعنت کند آن گروهی را که زین‌های اسبشان را آماده کردند، به اسب‌هایشان لجام زدند و به صورت‌هایشان نقاب زدند.

📝«تنقبت» یعنی نقاب زدن، چرا کوفیان با آن همه قساوتی که در حق حضرت به خرج دادند اما باز هم سعی داشتند چهره‌هایشان مشخص نشود؟ این اهل شام نبودند که خود را مهیای قتل اباعبدالله کردند بلکه عمده کسانی که در عاشورا مقابل حضرت ایستادند از خود کوفه بودند.

📝 برخلاف اهل شام که اسلام را با معاویه شناخته بودند، کوفیان اسلام علی را دیده و می‌شناختند، آنها سال‌ها با حضرت زندگی کرده بودند، آنها همان‌هایی بودند که به نقلی ۱۲ هزار نامه برای حضرت نوشته بودند که شاید عمده این نامه‌ها هم نه از طرف یک نفر بلکه از طرف چندین نفر بود.

📝 از خیانت و جفا کاری کوفیان هرچه بگوییم کم است و البته آنها از این جفاکاری خودشان شرم داشتند و به همین خاطر هم نقاب زده بودند. سوال اساسی چرایی این جفاکاری در عین دعوت حضرت است؟

📝 کوفیان حق را می‌دانستند اما نمی‌خواستند آن را قبول کنند اساسا آنها حضرت را برای خدا یا نصرت امام و اقامه حق نخواسته بودند بلکه آنها کسانی بودند که بعد از واداشتن امام حسن(علیه السلام) به صلح و سردادن شعار «البقیه البقیه» به بدبختی و خاری تحمل معاویه افتاده بودند، کسانی بودند که معاویه نه تنها سهمشان از بیت المال را نمی‌داد بلکه حرث و نسل، جان و مالشان را به هلاکت کشانده بود.

📝 کوفیان با مرگ معاویه فضا را برای نجات خودشان آماده دیدند و برای همین به حضرت نامه‌ها نوشتند و طبیعی هم است که وقتی با تبلیغات کسی چون "ابن زیاد"، نجات یافتن خود را در خطر ببینند و احساس خطر بزرگ‌تری کنند، حاضر به پشت کردن به حق و هر جنایتی نیز بشوند.

در واقع تعجب ما از خیانت آنها تعجب دارد، چرا که وقتی هدف نجات خود و نه اسلام باشد، اقدام آنها تعجبی هم ندارد.

در قسمت بعد تنظیری بسیار مهم در این رابطه از تحلیل حضرت امام در مورد علل شکست نهضت ملی نفت و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی خواهم آورد.

.................................................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰
  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰
  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰
شبکه «من و تو» گزارشی از زندگی "محسن آزمایش" پخش نمود که  دیدن آن تأسف هر ایرانی غیرت‌مندی را برمی‌انگیخت. قبل از اینکه به تحلیل این گزارش بپردازم، پیشنهاد می‌کنم خود دوستان آن را ببینند.
 
دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 8 ثانیه 
 
در فرایند استنباط مدلی هست به اسم "اجتماع ظنون" در این روش مخاطب با دیدن گزاره‌های متعدد و همسو، اندک اندک به یک نتیجه گیری‌قطعی می‌رسد.
همیشه گزارش‌ها و استنادهای مختلف یک جریان خبری و رسانه‌ای به نحوی تنظیم می‌شوند که مخاطب را به تحلیلی که مطلوب آن جریان رسانه‌ای است، برساند.
 
مخاطب اگر در اولین تا مثلا دهمین گزاره خبری و تحلیلی احتمال‌های مختلفی می‌داد اما بدون اینکه خودش متوجه باشد بعد از مشاهده مثلا بیستمین گزاره به صورت مدیریت شده خودش به یک تحلیل قطعی می‌رسد.
 
آنچه در رسانه‌هایی همچون "بی‌بی‌سی" یا "من و تو" دنبال می‌شود، دقیقا همین روش می‌باشد.
 
در فرآیند "استعمار نو" از این جهت که مدیریت اذهان در راستای اهداف جهان استعمار حرف اول را می‌زند نقش رسانه مهم‌ترین نقش می‌باشد.
 
تحلیل مطلوب و مورد هدف "استعمارگران فرانو":
در عرصه جهانی، اثبات مدینه فاضله بودن غرب و اشتباه بودن معارضه با آن است
و در عرصه خاص کشور ما نیز اثبات اینکه انقلاب اسلامی طرحی شکست خورده و نهاد دین در عرصه‌ها اجتماعی و حکومتی امری ناکارآمد می‌باشد.
 
حال بیاییم با این نگاه گزارش مذکور را مرور کنیم و از اطلاعات آن برای آسیب شناسی انقلاب اسلامی و آنچه برای کارخانه آزمایش رخ‌داد استفاده کنیم.
 
علل موفقیت کارخانه آزمایش در همین فیلم گفته شد همان حرف‌ها و خواسته‌های اصیل انقلاب است و هر حزب و گروهی که خلاف این جریان حرکت کند قطعا خیر و صلاح ایران را نمی‌خواهد.
 
حرف انقلاب چه بود؟ اتکا به توان و نیروی داخلی که آزمایش بر آن اساس کار می‌کرد و در کنار کار تولید، نیروهای داخلی مورد نیاز خود را نیز برای آینده کارخانه تربیت می‌کرد.
 
حرف دیگر انقلاب توجه به کارگر بود که کارخانه آزمایش بر آن اساس اداره می‌شد، محسن آزمایش از نیروهای خودش بهره‌کشی نمی‌کرد و به آنها توجه داشت.
 
اما علت شکست کارخانه آزمایش بعد از انقلاب که در این گزارش گفته نشد و سعی گردید این گزاره به مخاطب القا شود که علت شکست کارخانه آزمایش صرفا وقوع انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی بر ایران است.
 
علت شکست این کارخانه دو امر بود:
 
اولین علت:
👈سیاست‌های غلط نیروهای "غرب‌اندیش نئو لیبرال"
سیاست‌هایی که بدون توجه به قشر کارگر و مستضعف جامعه تلاش داشتند چرخ‌های صنعت را به راه بیاندازند ولو عده‌ای زیر این چرخ‌ها له شوند و توسعه غیر مبتنی بر عدالت داشتند.
سیاستی که می‌گفت: "ما برای پیشرفت نیاز به مانور تجمل داریم."
"سیاست مداران نئو لیرالی" که علاقه وافری داشته و دارند تا مشکلات کشور را از طریق غرب و مذاکره‌ای بی‌نتیجه حل کنند.
و مخلص کلام سیاست‌های دولت هاشمی و حزب کارگزاران.
 
سیاستی که در عین حکومت‌داری وارد حزب بازی شد و شبکه‌ای خانوادگی حزبی از مسؤلان را سامان داد تا به هر قیمتی، خصولتی سازی یاشد یا فساد، فرقی نمی‌کند در هر صورت حرف غلط خودش را بر کرسی بنشاند.
 
پیشنهاد می‌کنم جدول مسئولان ارشد دولت خاتمی "که با فریب مردم و تحت عنوان نقد هاشمی" به قدرت رسید، را ببینید.👇
بررسی این جدول کمک شایانی در شناخت نیروها و حلقه‌های اصلی پیوست‌های سیاسی و اقتصادی دولت روحانی با فساد سیاسی و اقتصادی حاکم بر بخش‌های زیادی از عمر چهل ساله جمهوری اسلامی خواهد بود.
 
چهره‌هایی که سال‌هاست کشور را مدیریت می‌کنند و در دولت روحانی به کهولت و اوج ناتوانی رسیده‌اند. 
 
و اما دومین علت:
👈دومین علت نقاط ضعف انقلاب، خواصی بوده و هستند که برخی قلم‌بدستان استکبار هستند و برخی ساده‌لوحان قلم بدست و خلاصه در پازل رسانه‌ای سیاسیون نئولیبرال بازی می‌کنند.
جریان رسانه‌ای "سیاست مداران نئولیبرال"چهل سال است که عادت کرده هر روز ماجرایی برای حزب الله درست می‌کنند تا مردم را به اشتباه دیدن و تحلیل صحنه بکشانند.
به طور مثال یک اجتماع عظیم حوزوی را که در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور شکل گرفته‌است، به یک کاغذ کوچک که معلوم نیست از کجا آمده، خلاصه می‌کنند و این پلاکارد را مدرکی برای اثبات ادعای ترور هاشمی قلمداد می‌کنند! و رئیس جمهور به استناد آن کاغذ کوچک چندبار مظلومیت نمایی می‌کند که ما را تهدید به ترور کرده‌اند و خلاصه برخی مراجع را هم به عکس العمل وا می‌دارند. 
 

دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 21 ثانیه
این جماعت توهم توطئه ندارند بلکه همیشه نانشان با مظلوم نمایی و تخریب دیگران چرب شده، این پروژه در اوایل دولت خاتمی هم به بهانه یکی از شعرهای مرحوم آغاسی در یکی از روزنامه‌ها کلید خورد و موجی رسانه‌ای با عنوان  «پروژه محرم» راه انداختند و مدعی شدند حزب‌الهی‌ها در محرم قرار است سر خاتمی را ببرند! 
  • حمید رضا باقری