شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۱
  • ۰

📝مشغول خواندن برخی اسناد پهلوی بودم. یکی از اسناد، گزارش یکی از ماموران آمریکایی در مورد وضعیت روزانه شاه و فرح در پاناما بعد از فرارشان از کشور بود.

📝 همیلتون جردن، رئیس سابق کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر تصویری از فرح پهلوی در هنگام تبعید در پاناما ارائه می‌کند. وی می‌نویسد:

👈[شاه و فرح] صبح تا دیروقت می‌خوابیدند و پس از صرف صبحانه مدتی در جنگل و کنار اوقیانوس ورزش می‌کردند. شاه برای مطالعه روزنامه و کتاب و بررسی نامه‌های روزنامه‌اش به خانه برمی‌گشت ولی فرح ترجیح می‌داد از آفتاب و هوای بیرون استفاده کند و به شنا یا اسکی آبی بپردازد. یکی از تفریحات روزانه مأموران امنیتی و مردان قورباغه‌ای مأمور مراقبت از آب‌های ساحلی هم تماشای اسکی‌ آبی و شنا و شیرجه‌های شهبانوی سابق ایران بود که گاهی بدون ملاحظه و با .... عریان در آب‌های ساحلی شنا می‌کرد.
👈۱. همیلتون جردن، بحران، ترجمه فیروزه خلعت بری، تهران، شباویز، ۱۳۷۶، ص: ۱۳۸.

🙏 از نعمت‌های بزرگی که همواره باید آن را شکر کنیم اینکه در حکومتی زندگی می‌کنیم که شر چنین انسان‌های حقیر و شهوت‌رانی از سر مردمش رفع شده و صالح‌ترین و شبیه‌ترین انسان‌ها به معصوم بر مسند امور قرار گرفته است.
........................................................
پی نوشت:
هرچقدر خواستم خودم را راضی کنم تا عکس‌های شه‌بانودر ساحل را که در مجموعه اسنادم بود به این پست الحاق کنم، شرم کردم. اگر دوستان باور نداشتند در پی وی پیام دهند به صورت خصوصی برایشان بفرستم.
در عوض کتابی پیرامون مفاسد اخلاقی دربار که معمولا به علت شرم و حیاء از کتب حذف می‌شوند اما برای ثبت در تاریخ به صورت محدود در اینجا جمع شده است را برای علاقه‌مندان الحاق کردم.👇

لینک دانلود

https://t.me/sharhe_hal/482 

نظرات (۱)

  • محمد علی موثر
  • آن وقت یک خانواده بود 
    اکنون گرفتار هزاران آقازاده ایم 
    یک خانواده مدرن فاسد و هزار خرافاتی فاسد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی