شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی

۱۹ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اصل پیشنهاد، ساده است اما اگر اجرایی شود:

 

🔻دروس حوزه از نظر دسترسی راحت‌تر می‌شود؛ ثبت و ضبط دروس دقیق‌تر می‌شود؛ اطلاع از دروس مختلف و اساتید مختلف برای طلاب و مدیران راحت‌تر می‌شود؛ قابلیت مقایسه راحت دروس و مدارس مختلف محقق می‌شود؛ ارزیابی دقیق فعالیت طلاب و اساتید و دروس مختلف جاری در حوزه به نحو جزئی و کلی ممکن می‌شود؛ اطلاع رسانی از برنامه‌های حوزه و... راحت‌تر می‌شود؛ امکان جذب بیشتر طلاب از مناطق مختلف محقق می‌شود و...

 

فکر کنم با فواید ذکر شده، اصل پیشنهاد هم مشخص شد.🤔

📌راه اندازی یک اپلیکیشن موبایلی خوب که:

 

🔻 در آن به تفکیک‌های مختلف مدارس فقهی و اصولی، مدارس آزاد و درس‌ها هرکدام معرفی شوند؛ اساتید و رزومه هرکدام و صوت نمونه یا لینک دروس هر استاد در آن قابل دسترس باشد؛

👈مثلا در حال حاضر مدرسه تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) یک کانال دارد که صرفا صوت اساتید خود را به ترتیب روزانه در کانال خود می‌گذارد اما اگر این صوت‌ها منظم در یک اپلیکیشن با معرفی هر درس و استاد آن با قابل دسترسی بود، هم از این درس‌ها استفاده بیشتری می‌شد هم مطالب آنها بعد از گذشت یک مدت فراموش نمی‌شد بلکه یک رزومه قوی برای مدرسه از حیث اساتید و دروس ایجاد می‌شد که هرساله قوی‌و وقوی‌تر نیز می‌شد.

 

🔻 طلاب و مخاطبان مختلف از مناطق مختلف کشور یا دنیا بتوانند از آن از دروس استفاده کنند یا حتی برای اساتید پیام دهند؛

👈در حال حاضر زحمات فراوانی که صورت می‌گیرد صرفا به چند نفر طلبه حاضر در هر درس می‌رسد، در حالی که طلاب و استعدادهای مختلفی در نقاط مختلف کشور یا دنیا وجود دارند که تشنه استفاده از مباحث علمی صورت گرفته در این دروس هستند و به صورت‌های ثبت نام مجازی رسمی یا استفاده آزاد از برخی دروس می‌توان این درس‌ها و مباحث علمی را در دسترس آنها نیز قرار داد و امکان دسترسی آزاد یا با یوزر پسورد برای هر طلبه یا مخاطب در هر درس به صورت برخط یا غیرآن را فراهم کرد؛

بنده درس‌های مختلف با ارزشی داشته‌ام که وقتی در مباحثات یا فضاهای علمی به آنها ارجاع می‌دهم مخاطبان اشتیاق زیادی نشان می‌دهند که اگر ممکن است صوت‌های این استاد یا درس را در اختیار ما بگذارید اما متأسفانه یا صوت ضبط نشده یا مدرسه اجازه نداده و....

 

🔻 محدود به قم نباشد بلکه با افزدوده شدن مدارس دیگر مناطق، ظرفیت‌های علمی دیگر استان‌ها یا حتی کشورها و مدارس و اساتید آنها نیز مشخص و از آنها نیز استفاده شود .

👈 بسیاری از مباحث علمی در گوشه گوشه کشور و خصوصا قم در حال بحث هستند که اصلا کسی از آنها خبر ندارد اما اگر خوب معرفی شوند و ساختار و ثبت و ضبط منظم با قابلیت جستجو برای آنها تعریف شود کارهای علمی هم سو قابلیت تعاضد در موضوعات خود پیدا می‌کند.

مکرر شنیده‌ایم که فلان استاد این بحث را ارائه می‌کنند اما کی؟ کجا؟ و خلاصه باید با زحمات فراوان صوت‌های آن را گیر بیاوریم اما اگر یک اپلیکیشن برای هر مدرسه یا کل حوزه یا مجموعی از مدارس وجود داشته باشد این قسم مشکلات مرتفع می‌شود، اساتید هم وقتی می‌دانستند مخاطب آنها افراد بسیار بیشتری هستند و استفاده بیشتری از مطالب آنها می‌شود و این مطالب ثبت و ضبط می‌شود انگیزه بیشتری برای بالابردن تلاش بیشتر در ارائه بهتر دروس خود انجام می‌دادند.

طلاب زیادی مبلغ و ساکن در مناطق دور دست هستند و علاقه دارند ارتباط خود با فضای علمی را از دست ندهند و با این کار یک فضای سهل و آسان برای این مهم برای آنها فراهم می‌شود.

 

🔻تقریرات هر درس و منابع و مقالات مرتبط با موضوعات هر درس معرفی شود و قابلیت جستجو برای همه موارد مذکور وجود داشته باشد؛

 

🔻مدیر هر مدرسه بتواند هر وقت بخواهد از وضعیت طلاب خود از نظر حضور و غیاب، شرکت در درس‌ها، داشتن تقریر یا مقاله، نوشتن پایان نامه و... مطلع شود؛ و ارزیابی‌های مختلف از کمیت موضوعات و مباحث دروس و استقبال طلاب و.... به راحتی در آن صورت بگیرد؛

 

🔻فواید دیگری هم مطرح است که مربوط به مدیریت کلان حوزه است و چندان در اینجا قابل مطرح کردن نیست، مثلا اینکه قبل از مدیریت حوزه کسانی که به پول و امکانات کلان وصل هستند از این قابلیت استفاده کنند و برای شخصیت‌های خود چهره سازی کنند و جریان علمی و سیاسی اجتماعی خود را در حوزه تقویت کنند و...

 

خلاصه اینکه وارد شدن به عرصه مدیریت مجازی و استفاده از قابلیت‌های آن ناگزیر است، امروز باشد یا فردا، فقط برنده کسی است که زودتر این فرصت را استفاده کند.

 

........................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

تبلیغاتی که در جامعه برای اسراف نکردن می‌شود را نگاه کنید!

معمولا می‌گویند آب کم است، اسراف نکنید! انرژی محدود است ما نسبت به نسل‌های بعد مسئول هستیم اسراف نکنید! و...

 

این نوع از توصیه به اسراف نکردن را می‌شود گفت: ثواب که ندارد مبغوض خدا هم است، چرا؟

چون روح آن سوء ظن به خداوند یا اصلا ندیدن او است که حالا در یک مناسک دینی خودش را نشان داده است. منشاء این نوع از اسراف نکردن ترس از این است که خدایی که نسل‌‌های قبل از ما را روزی داده حالا دیگر روزی ندهد.

یک روز می‌گفتند زغال سنگ دارد تمام می‌شود اسراف نکنید، یک روز می‌گویند نفت دارد تمام می‌شود، فردا هم خواهند گفت اورانیوم دارد تمام می‌شود اما توجه ندارند و نداریم که آن کسی که مسئول روزی دادن به ما است حواسش به آیندگان هم مثل گذشتگان بوده و رحمتش در طول زمان و مکان گسترده است.

 

معمولا ما تصور می‌کنیم فلان ماده را باید بیشتر قدر بدانیم چون مثلا کم‌یاب است یا گران است و... مثلا اگر در یک بیابان بودیم حواسمان به اسراف نشدن آب هست ولی اگر در کنار دریا و یا یک جای پرآب بودیم، می‌گوییم اینقدر آب برای مثلا شستن فلان ماده که اسراف نیست؟!

اسراف برای ما به کم بودن یا زیاد بودن آن ماده ربط دارد.

 

⁉️ اما دین چه می‌گوید؟

اگر کنار رودخانه هم بودی نباید آب را بی‌خود روی زمین بریزی و این اسراف است.

 

اصل ماجرا مؤدب بودن نسبت به نعمت خداوند است، قدر نعمت خدا را دانستن و احترام آن را نگه داشتن است. بنده نعمت خدا را کوچک نمی‌شمارد و قدر آن را می‌داند ولو به ظاهر کوچک باشد کمی خرده نان باشد! یک دانه برنج باشد! یا...

 

خداوند در وصف مؤمنین می‌گوید:

👈«الَّذینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَکَّرُونَ فی‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَکَ فَقِنا عَذابَ النَّارِ (۱۹۱ - آل عمران)»

کسانی که در همه حالات ایستاده و نشسته و خوابیده در خلق آسمان و زمین تفکر می‌کنند و می‌گویند خداوندا این‌ها را بیهوده خلق نکردی.

 

این نکته توجه به مخلوق خدا و ارزشمند بودن آن در همه مناسک دینی که با عالم نحوه ارتباطی پیدا می‌کند وجود دارد و به ادب درک محضر و نعمت خداوند تبارک و تعالی بر می‌گردد.

 

👈 مثلا در ادب غذا خوردن، ممکن است کسی از سر حرصش به دنیا بگوید غذا را خوب بجو برای اینکه مواد معدنی آن بیشتر جذب بدن تو شود تا با یک مقدار کم از ماده منفعت بیشتری ببری یا اینکه کسی از سر شهوت به غذا بگوید خوب غذا را بجو که لذت غذا را بیشتر بچشی، یکی هم برای اینکه مقابل اینها باشد و به اصطلاح اهل آخرت و ترک دنیا شود، به کیفیت غذا و لذت بردن از آن توجه نکند! اما مؤمن نه این است و نه آن، یک سیب را هم که می‌خواهد بخورد، قدر آن را می‌داند چون نعمت خداست، خوب به جلوه‌های رحمت خدا در پوست و رنگ و ترکیب و مزه آن دقت می‌کند و از آن لذت می‌برد، غذا را آرام آرام می‌جود تا قدر این نعمت خدا در طعم و مواد مفیدی که در آن است درک کند، چون خدا این میوه را صرفا برای پر کردن معده نیافریده است خواسته است شما از جلوه‌های مختلف آن لذت ببری و استفاده کنی، خواسته است او را در تک تک ابعاد این مخلوقش، ببینی.

 

👈 مثال دیگرش در رعایت نظم است، برخی منظم می‌شوند تا از زمان بهره بیشتری ببرند، تا مطالبی که دارند از دست نرود بهتر استفاده شود و توجیهات از این دست، اما مؤمن می‌داند بیشترین بهره‌ها را خداوند در کم‌ترین زمان‌ها می‌تواند به او بدهد و کم‌ترین بهره‌ها را در بیشترین زمان‌ها می‌تواند از او دریغ کند، چشم او را از آنچه مقابلش است نابینا کند و نسبت به آنچه پنهان است آگاه کند. پس رعایت نظم او به خاطر ترس از بی‌بهره ماندن نیست. چون در مقابل وقتش در برابر خداوند مسئول است برای ذره ذره آن فکر میکند که کاری کند که در آن زمان لازم است، در نتیجه منظم می‌شود.

به امام خمینی گفتند: شما برای چه اینقدر منظم هستی که دیگران با کارهای شما ساعتشان را می‌توانند تنظیم کنند؟ برای اینکه بهره بیشتری از زمان ببری و...؟ پاسخ دادند نه! برای اینکه خدا از ما خواسته است، منظم باشیم.

........................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

یک انسان وقتی حافظه خود را از دست می‌دهد چه اتفاقی برای او رخ می‌دهد؟

🔻دوست و دشمن خود، خیرخواه و بدخواه خود را دیگر نمی‌شناسد، دشمنش می‌تواند خود را دوست نشان دهد و باز از او سوء استفاده کند، می‌تواند دوستان او را دشمنش نشان دهد.

 

🔻طلب‌ها و بدهی‌هایش را فراموش می‌کند، فراموش می‌کند این فلانی‌ها بودند که سرمایه پدری آنها را بردند و بر پایه آن به فلان جایگاه‌ها رسیدند وحالا بدهکار تو هستند، فراموش می‌کند که فلانی‌ها چقدر به او کمک کردند و او بدهکار آنهاست.

 

🔻 تجربیات تلخ و شیرین خود را فراموش می‌کند و باز باید تجربه کند.

 

🔻اراده خود را از دست می‌دهد، مثل یک انسان با اصل و نصب و جایگاه رفیع اجتماعی می‌شود که حالا هویت خود را فراموش کرده و هر تحقیری را می‌پذیرد، انگیزه‌ای برای رسیدن به جایگاه رفیع سابق خود ندارد!

 

وقتی تاریخ ما را تحریف می‌کنند، گذشته را فراموش می‌کنیم، تاریخ را نمی‌خوانیم و به این انسانی که حافظه خود را از دست داده تبدیل می‌شویم.

 

فرض کنید کسی چند نسل قبل یک ملک پدری شما را بالا کشیده و نسل در نسل از آن ملک خورده‌اند. حالا شما خود را طلبکار او و نسل‌های بعدش نمی‌دانید؟

 

یکی از مهم‌ترین ابزارهای استمرار استعمار و بقاء حیات زالو صفتی آن، تحریف تاریخ است.

آن انگلیسی که چند نسل قبل از من ایران را غارت کرده امروز بدهکار این نسل نیست؟ آن آمریکا که سالیان دراز در این کشور توطئه و جنایت کرده بدهکار من نیست؟

 

می‌گویند در لحظه زندگی کن و گذشته‌ها را فراموش کن.

مگر شما گذشته را فراموش کرده‌اید؟ بر چه اساسی شما هنوز هولوکاست را زنده نگه‌داشته‌اید؟ جنگ جهانی اول و دوم را فراموش کردید؟ اگر کردید چرا هنوز قواعدی مثل حق وتوی شما در سازمان ملل که بر پایه پیروزیتان در آن جنگ‌ها بود، برقرار است؟ چرا کشورهای مغلوب را همچنان محروم از داشتن ارتش می‌دانید؟

 

بله ما در لحظه زندگی می‌کنیم اما فراموش هم نمی‌کنیم که غرب به ما و دیگر سرزمین‌های اسلامی، به آفریقا، مردم بومی قاره آمریکا و... همه بدهکار است.

📌دوست و دشمن خود را فراموش نمی‌کنیم.

..........

📝 پی‌نوشت:

متاسفانه در فضای تاریخ نگاری خصوصا تاریخ معاصر، ما دچار جریان نفوذ و تحریف جدی هستیم.

برای مثال در یک پژوهشی که سال گذشته در بررسی برخی کتب درسی دبیرستان انجام دادیم به صورت بسیار خارق العاده‌ای تاریخ را تحریف کرده بودند، عمدتا هم تحریف از جنس نگفتن و گفتن.

یک تلاش عجیب برای بزرگ نمایی جنایت پیشه بودن روسیه و پنهان کردن جنایات آمریکا و انگلیس در آن وجود داشت.

به طور مثال وقتی قرار بود تاریخ استعمار را بگویند اصلا قاره آمریکا بزرگترین مستعمره جهان را در نقشه نیاورده بودند! و به استعمارگری روسیه که شاید ۳ درصد هم در تاریخ استعمار جهان حضوری ندارد چندین صفحه پرداخته بودند اما استعمار گری کشورهای انگلیس فرانسه هلند پرتقال اسپانیا و... را در حد یک پارگراف مختصرا رد شده بودند!

........................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

تشکیلات شیطان...

قرآن وقتی در مورد ابلیس سخن می‌گوید او را با یک سازمان و تشکیلات مشخص معرفی می‌کند که به قبیله انسانیت و مؤمنین هجوم آورده‌:

👈 «وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ»

با آواز خود هر چه توانستى از انسان‌ها بفریبى بفریب.

«وَ أَجْلِبْ‏ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ»

و تا آنجا که مى‏‌توانى لشگر سواره و پیاده‏‌ات را بر سرشان بتازان و احاطه‏‌شان کن.

«وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلاَّ غُرُوراً»

و در اموال و اولادشان شرکت کن و وعده‏‌هاى دروغیشان بده، آرى شیطان چیزى جز دروغ و فریب وعده‏‌شان نمى‏‌دهد. (۶۴ اسراء)

 

معلوم می‌شود شیطان تشکیلاتی دارد، برخی سواره نظام و برخی پیاده نظام هستند.

در حدیثی از امام صادق(ع) صحنه‌ای دیگر از تشکیلات شیطان را چنین توصیف می‌کند:

👈 در شب میلاد حضرت رسول(ص) ابلیس لعنة الله صیحه بلندی کشید و یارانش اطراف او جمع شدند و گفتند چه چیزی شما را ناراحت کرده، ای سرور ما؟

به آنها گفت: وای بر شما از شب گذشته من نمی‌توانم از آسمان و زمین اطلاع کسب کنم.

قطعا در زمین اتفاق بزرگی رخ داده است که تا پیش از بالارفتن عیسی ابن مریم مثل آن رخ نداده بود. بروید و ببینید چه اتفاقی افتاده است؟

«فَافْتَرَقُوا ثُمَّ اجْتَمَعُوا إِلَیْهِ» یاران ابلیس در زمین پخش شدند و سپس برای گزارش دادن نزد او جمع شدند و گفتند ما چیزی نیافتیم!

ابلیس گفت من خود باید خبر گیرم، در دنیا بگردش پرداخت تا به ناحیه حرم مکه رسید، دید فرشتگان گرد آن را گرفتند و خواست وارد آن شود به او بانگ زدند و بر گشت و چون گنجشکى گردید و از طرف غار حرى برآمد که جبرئیل به او نهیب زد برو اى ملعون. گفت: اى جبرئیل از تو سخنى پرسم؟ بگو که از دیشب تا کنون چه تازه‏‌اى رخ داده؟ گفت: محمد(ص) متولد شده، گفت «هَلْ لِی فِیهِ نَصِیبٌ قَالَ لَا قَالَ فَفِی أُمَّتِهِ قَالَ نَعَمْ قَالَ رَضِیتُ» مرا در او بهره‏‌اى است؟ گفت: نه، گفت: در امتش چطور؟ گفت آرى؟ گفت: خشنودم.

 

همانطور که در این حدیث هم معلوم است ابلیس و تشکیلاتش چندان هم قوی نیستند و خود و سربازانش مقهور فرشتگان و نیروهای الهی هستند.

 

بلافاصله بعد از آیات مذکور از تشکیلات شیطان، خداوند به ابلیس می‌گوید این را بدان که:

👈 «إِنَّ عِبَادِى لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ  وَ کَفَى‏ بِرَبِّکَ وَکِیلًا.» (۶۵- الاسراء)

همانا تو را بر بندگان من تسلط نیست و تنها محافظت و نگهبانى خدا (آنها را) کافى است‏.

 

مهم‌ترین ابزار ابلیس و جنودش برای مبارزه با مؤمنان استفاده از انسان‌هایی است که فریفته و به اطاعت خود در آورده.

 

در حدیثی از کتاب کافی یکی از یاران امام صادق(ع) به نام یعقوب بن شعیب می‌گوید:

👈 امام صادق (علیه السّلام) بمن فرمود: سخت‏گیرترین مردم(اهل سنت) با شما کدامند؟ عرض کردم: قربانت گردم! همه آنها بر ما سختگیر هستند، فرمود: اى یعقوب، میدانى این از کجا سرچشمه گرفته؟

عرض کردم: نه، قربانت! فرمود:

«إِنَّ إِبْلِیسَ دَعَاهُمْ فَأَجَابُوهُ، وَ أَمَرَهُمْ‏  فَأَطَاعُوهُ، وَ دَعَاکُمْ فَلَمْ تُجِیبُوهُ، وَ أَمَرَکُمْ فَلَمْ تُطِیعُوهُ، فَأَغْرى‏ بِکُمُ النَّاسَ‏»

همانا شیطان آنان را خواند و دعوتش را پذیرفتند و دستورشان داد، آنها پیروى کردند، ولى شما را خواند نپذیرفتید و دستورتان داد ولى پیرویش نکردید از این رو مردم را بشما شوراند؟

 

طاغوت‌های زمان در واقع همان فرد و افرادی هستند که با کمک و هدایت تشکیلات ابلیس به حاکمیت می‌رسند و جزوی از آن تشکیلات می‌شوند و برای حفظ حاکمیت خود انواع جنایت‌ها را به خصوص نسبت به جریان حق و افرادش مرتکب می‌شوند. طاغوت آن زمان عامه بودند و طاغوت این زمان جریان صهیونیستی سرمایه‌داری پشت صحنه آمریکا که در دهکده جهانی بر مصدر قدرت است.

در واقع این طاغوت‌هایی که دست در دست ابلیس گذاشته‌اند و به تشکیلات او پیوسته‌اند، عامل همه فسادها و جنایت‌ها هستند وگرنه ابلیس و یاران اولیه‌‌اش قدرتی ندارند و دستشان بسته است.

 

حضرت آقا در (۱۸ شهریور ۱۳۹۴) می‌فرمایند:

امام بزرگوار فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ این «شیطان بزرگ» خیلى حرف پرمغزى است. رئیس همه‌ى شیطان‌هاى عالم، ابلیس است؛ امّا ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کارى که می‌تواند بکند این است که انسان‌ها را اغواء می‌کند؛ بیشتر از اغواء، کارى نمی‌تواند بکند؛ انسانها را اغواء میکند، فریب می‌دهد، وسوسه می‌کند؛ امّا آمریکا، هم اغواء می‌کند، هم کشتار می‌کند، هم تحریم می‌کند، هم فریب می‌دهد، هم ریاکارى می‌کند...»

........................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

⁉️ چرا ما فکر می‌کنیم یک استثناء هستیم؟

فکر می‌کنیم آمریکا با ما یک خصومتی دارد که مثلا با ترکیه ندارد؟ فرق ما با ترکیه و عربستان و مالزی و... چیست؟

 بگوییم آمریکا دنبال منافع خود است، اروپا هم همینطور هرکس به جیب خودش فکر می‌کند.

ما با آنها سرشاخ نشویم آنها با ما کاری ندارند؟!

این توهمی بیش نیست که بخش عمده تلاش آمریکا و هم‌قطارانش برای محدود کردن و ضربه به ما است!

 

⁉️ چرا فکر می‌کنیم احتمال آلوده بودن واکسن خارجی برای ما و عربستان و... متفاوت است؟ چرا فکر می‌کنیم در صورت جنگ بیولوژیکی بودن ویروس کرونا ممکن است هدف اصلی بیماری کرونا ما باشیم؟

 

 ⁉️ چرا با استثناء کردن خودمان این حجم از تحریم خارجی و داخلی برای خودمان می‌آفرینیم؟

 

بله ما یک استثناء هستیم.

اگر باور کردیم همه کارهایی که شیطان می‌کند، هر فسادی که در عالم بوجود می‌آورد، مقصودش ما هستیم و ابلیس و تشکیلات او در عمده فسادها و جنگ‌ها و خون‌ریزی‌هایی که در عالم هست، دستی دارند، نتیجه‌اش این می‌شود که خود را یک استثناء و هدف اکثر این شرارت‌های عالم بدانیم.

 

👈در روایتی زرارة از امام صادق(ع) در مورد آیات ۱۶ و ۱۷ اعراف و کلام شیطان که قسم می‌خورد که حتما بر سر صراط مستقیم انسان‌ها بنشیند، سوال می‌کند:

«لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقِیمَ* ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ وَ لا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرِینَ‏؟»

حضرت به او جواب می‌دهند:

«یَا زُرَارَةُ، إِنَّمَا صَمَدَ لَکَ وَ لِأَصْحَابِکَ، فَأَمَّا الْآخَرُونَ فَقَدْ فَرَغَ مِنْهُمْ».

ای زراره شیطان فقط تو و اصحاب تو را قصد می‌کند اما دیگران از آنها فارغ شده است. (کاری که با آنها داشته تمام شده است)

 

اگر در آیه ۱۶ اعراف دقت کنیم، شیطان با تاکید قسم‌ می‌خورد بر سر راه بندگانی که در صراط مستقیم هستند می‌نشینم.

کسی که در صراط مستقیم نیست که در همان مسیر دل‌خواه شیطان است، منحرف کردن او چه سودی برای شیطان دارد؟ الا اینکه ارتباطی به منحرف کردن آنکسی که در صراط مستقیم است پیدا کند.

 

در مسیر دشمنی شیطان، کسانی که در صراط مستقیم نیستند، هیچ ارزشی ندارند، جز شرکت در بازی ضربه زدن به مؤمنینی که در صراط مستقیم هستند. شیطان هر کاری می‌کند هدفش ضربه زدن به ما است.

همه مهره‌هایش را برای کیش و مات کردن ما جابجا می‌کند، ممکن است حتی برخی از به ظاهر مسلمان‌ها را هم تقویت کند، حال معنوی و نماز اول وقت و صدق و... به آنها بدهد تا یک بدل تقلبی از اسلام مقابل ما، پیش روی ناس ایجاد کند.

 

اگر خودمان را العیاذ بالله جای شیطان بگذاریم خیلی عاقلانه و طبیعی است که آن‌هایی که از مسیر اصلی طاعت خدا یعنی ولایت الهی خارج هستند را تقویت کنی تا آنان که در صراط مستقیم هستند به شک و تردید بیافتند.

آنان که اصل مسیر را اشتباه می‌روند هرچه به جزئیات و حواشیشان اضافه شود، جز بر دوریشان نمی‌افزاید.

👈«لاتَزِیدُهُ‏ سُرْعَةُ السَّیْرِ مِنَ‏ الطَّرِیقِ‏ إِلَّا بُعْدا»

 

ابلیس و تشکیلاتش علاوه بر فسادها و شرارت‌ها گاهی در صلح‌ها و اتحادها هم دست دارند، اگر صلح و اتحادی بتواند به آنان که در صراط مستقیم هستند، ضربه‌ای بزند.

 

اگر ما خود را در صراط مستقیم می‌دانیم و ترکیه و عربستان و... را خیر، باید باور کنیم شیطان فقط با ما کار دارد.

 

در روایت امام صادق(ع) به عبدالله بن جندب می‌خوانیم:

👈 « یَا عَبْدَ اللَّهِ لَقَدْ نَصَبَ إِبْلِیسُ حَبَائِلَهُ فِی دَارِ الْغُرُورِ فَمَا یَقْصِدُ فِیهَا إِلَّا أَوْلِیَاءَنَا»

این عبدلله بدان که ابلیس دام‌های خود را در دنیا پخش کرده است و قصد نمی‌کند با این دام‌هایش الا شیعیان را.

 

اگر باور کردیم که ابلیس دارای تشکیلاتی از شیاطین انس و جن است و در اکثر شرارت‌هایی که در عالم رخ می‌دهد، دستی دارد و مقصود اصلی او کسانی که در صراط مستقیم هستند، است.

باید بدانیم هدف اکثر شرارت‌های عالم ما هستیم.
........................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

هرآنچه در آسمان و زمین است، جلوه‌ای از جلوه‌های خداست، فقط می‌خواهد به خود جلوه‌ها نگاه نکنی صاحب جلوه را ببینی، به قول آیت‌الله مصباح مثل عینکی که به آن نگاه کنی یا با آن نگاه کنی.

 

یکی از جلوه‌های خدا نیز در حاکمیت مؤمنین است، جلوه‌ای که به چشم همه می‌آید و زبانش رساتر است؛ وقتی این جلوه جلوه‌گر شود، تازه معلوم می‌شود که دیگر حاکمیت‌ها چقدر حقیر و ناتوان بوده‌اند.

 

خداوند در قرآن چند جا به دوره‌های حاکمیت مؤمنین روی زمین و تکنولوژی‌های خارق العاده آن اشاره می‌کند که نشان می‌دهد در طول تاریخ با حاکمیت مؤمنین بر روی زمین و جلوه‌گیری توحید در عرصه حاکمیت انسان مؤمن، علم و تکنولوژی نیز اوج گرفته است و به قله‌هایی رسیده است که از تکنولوژی‌های بشر امروزی پیشرفته‌تر بوده یا حداقل چیزی کم نداشته است.

 

👈یکی از این مواردی که در قرآن به تکنولوژی‌های موجود در دوره مؤمنین اشاره شده است، مربوط به کاخ بلورین حضرت سلیمان است:

«قیلَ لَهَا ادْخُلِی الصَّرْحَ فَلَمَّا رَأَتْهُ حَسِبَتْهُ لُجَّةً وَ کَشَفَتْ عَنْ ساقَیْها قالَ إِنَّهُ صَرْحٌ مُمَرَّدٌ مِنْ قَواریرَ قالَتْ رَبِّ إِنِّی ظَلَمْتُ نَفْسی‏ وَ أَسْلَمْتُ مَعَ سُلَیْمانَ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ» (نمل- ۴۴)

به ملکه سبا گفته شد وارد کاخ شوید، ملکه وقتی آن را دید فکر کرد برکه‌ای است و دامنش را بالا گرفت تا خیس نشود، به او گفتند این آب نیست، بلکه قصری است که از بلور صاف ساخته شده است، اینجا بود که ملکه سباء به خضوع افتاد و تازه فهمید چه ظلمی به خود کرده است و گفت خداوندا من به خود ظلم کردم، حال به همراه سلیمان تسلیم تو شدم.

 

🤔 حالا بشر امروز خیلی که تلاش می‌کند یک ساختمان می‌سازد که روکش آن با شیشه است آن هم شیشه‌هایی که با چهارچوب‌هایی هر چند متر به هم متصل شده‌اند.

 

👈مورد دیگر مربوط به داستان ذوالقرنین است:

«آتُونی‏ زُبَرَ الْحَدیدِ حَتَّى إِذا ساوى‏ بَیْنَ الصَّدَفَیْنِ قالَ انْفُخُوا حَتَّى إِذا جَعَلَهُ ناراً قالَ آتُونی‏ أُفْرِغْ عَلَیْهِ قِطْراً» (کهف -۹۶)

وقتی ذوالقرنین به قومی رسید که از حمله قوم یأجوج و مأجوج شکایت کردند، دستور داد تا سدی بین دو کوهی که مسیر حمله به آن قوم بود بسازند. سدی که آنقدر بزرگ  و مستحکم است که دیگر قوم یأجوج و مأجوج نه می توانند آن را خراب کنند و نه می،توانند راه یا تونلی برای عبور از کنار آن یا روی آن برای خود درست کنند.

برای ساخت این سد ذوالقرنین دستور می‌دهد آهن‌ها را با نظم خاصی که بین دو کوه را پر کند، بهم ببافند، بعد در آن بدمند به نحویی که این آهن‌ها در هم ذوب شوند و سپس میان آن را با مس گداخته پر کنند.

حال بشر کنونی آیا می‌تواند چنین سدی بسازد؟

 

👈 یکی دیگر از موارد مربوط به کشتی نوح است:

«فَأَوْحَیْنا إِلَیْهِ أَنِ اصْنَعِ الْفُلْکَ بِأَعْیُنِنا وَ وَحْیِنا فَإِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ فَاسْلُکْ فیها مِنْ کُلٍّ زَوْجَیْنِ اثْنَیْنِ وَ أَهْلَکَ إِلاَّ مَنْ سَبَقَ عَلَیْهِ الْقَوْلُ مِنْهُمْ وَ لا تُخاطِبْنی‏ فِی الَّذینَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ» (مؤمنون- ۲۷)

خداوند علم ساخت کشتی را به نوح(ع) می‌دهد و به او دستور می‌دهد مطابق آن، کشتی را به کمک یاران خود بسازد، وقتی زمان عذاب خدا فرا می‌رسد، نوح علاوه بر مؤمنین همراه خود از هر حیوانی یک نر و ماده را سوار بر کشتی می کند.

این کشتی چه عظمتی داشته است که در آن از همه حیوانات از فیل، اسب آبی و زرافه و شیر و کرگدن و... دو عدد جا داده‌اند، جمعیت مؤمنین هم در آنجا بوده‌اند و هرکدام جای مخصوص خود را داشته‌اند. غذای آنها هم باید در کشتی باشد و...

 

اینها برخی موارد بود که بر خلاف گزارش بشر کنونی از سیر تاریخ است. بشر کنونی بر اساس یک نگاه داروینیستی به تاریخ ادعا می‌کند، در یک مسیر رشد علمی از انسان‌های غار نشین ذره ذره رشد کرده است تا به جایگاه رفیع کنونی رسیده است! اما نگاه دینی از جهات مختلف این نگاه را نفی می‌کند، یکی از آن جهات هم مسیر رشد علمی و استفاده بشر از تکنولوژی است.

در نگاه دینی در هر دوره‌ای از تاریخ اوج استفاده بشر از علم و تکنولوژی مربوط به مؤمنین بوده است و با افول حاکمیت مؤمنین و غالب شدن طاغوت، بشر نیز از قله‌های علمی و تکنولوژی خود افول کرده است.

 

📌و خلاصه اینکه ما اگر می‌خواهیم در علم و تکنولوژی و بهره‌مندی از دنیا نیز پیشرفت کنیم باید مؤمن باشیم.

ان شاء الله به برکت تحقق دولت اسلامی به چنان عدالت، پیشرفت و قدرتی دست یابیم که با آن وارد مرحله نظام اسلامی شویم و جمهوری اسلامی به جایگاه رفیعی دست یابد که دیگر دول مستضعف دنیا نیز با دیدن او به ظلم بر خودشان اعتراف کنند و با او تسلیم خداوند رَبِّ الْعالَمینَ شوند و امت اسلامی شکل بگیرد.

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

می‌گوید:

👈«فلان مسئول ارشد کشور فاسد است! و شاهد آن هم اینکه مثلا دادستان در فلان پروژه  ذیل (مجموعه تحت مدیریت) این مسئول (املاک نجومی) اعلام کرده است این مقدار واگذاری ملک بدون ضابطه رخ داده است.

حالا این آدم اصول‌گرا است جهادی است، چی است؟ چطور این آقا برای انتخابات تایید صلاحیت شده است؟ من نمی‌دانم! و... این بابا فاسد است و تایید صلاحیت می‌شود! این چون با ما است و با چفیه فساد می‌کند نسبت به آن شش تیغه اشکال ندارد! و...»

 

اگرچه این دست ادبیات پشت فرمان تاکسی، در جامعه زیاد است اما فیلمی از یکی از سلبریتی‌های عدالت‌خواه هم با همین ادبیات اخیرا در فضای مجازی زیاد منتشر شده است.

 

🔻 سوال اول: شما چطور به خود اجازه می‌دهید لااقل عوض اینکه بگویید فلانی متهم به فساد است اینقدر راحت حکم فاسد بودن را جاری کنید! مگر شما دادگاه هستید؟! آن هم در پرونده‌ای که خودتان می‌گویید اطلاعاتش معلوم نیست و ایشان هم برای آن به دادگاه رفته و تبرئه شده است و اعلام هم کرده و توضیحات داده.

مشکل بزرگتر هم اینجاست که آنچنان در اتهام خود محکم هستید که وقتی هم فلانی در دادگاه تبرئه می‌شود باز عوض خود، دادگاه را متهم می‌کنید که معلوم نیست چطور این ماجرا را ماست مالی کرده است!

 

🔻خود این سلبریتی در آن کلیپ سوال می‌کند مسئولی که این املاک را به دیگران داده چه کسی است؟ کسانی که گرفته‌اند چه کسانی هستند؟! تقصیر فلانی بود؟ (همان کسی را که متنهم به فساد کرده) یا معاونی چیزی داشت؟!

خب شما که نمی‌دانی چه کسی بوده؟ چطور اتهام می‌زنی؟ حکم صادر می‌کنی؟!

 

🔻اگر مردم معمولی توجه ندارند، شما که می‌دانید در مدیریت‌های کلان، مسئول هر بخش و معاونت، صرفا معاون نیست بلکه خودش یک مسئول با اختیارات تفویض شده است و اوست که ضوابط و امور بخش خود را مشخص می‌کند و باید پاسخ‌گوی آن هم باشد همین معاون نیز خودش چندین معاون دارد و چند لایه از تفویض اختیارات به مسئول زیر دست وجود دارد که فساد در هر سطحی رخ دهد، مسئول مربوطه در همان سطح باید پاسخگو باشد.

مثلا اگر یک پاکبان دست به سرقت زد که شهردار آن منطقه را مجرم نمی‌دانند؟! حتی مسئول بالادست آن پاکبان را هم مجرم نمی‌دانند بلکه خود آن پاکبان باید پاسخگوی فسادی که انجام داده باشد.

 

🔻 به همین خاطر در موراد مختلفی از رئیس قوه ق پیشین در ماجرای طبری تا شهردار سابق تهران در پرونده املاک نجومی در مقابل فساد مسئول زیر دست خود مجرم شناخته نشدند و آن مسئول زیر دست بود که باید پاسخگوی عملکرد خود می‌بود و تنها چیزی که متوجه مسئول ارشد بود اینکه چرا شما اشراف لازم را برای اطلاع نداشته‌اید.

 

🔻 این عدم اشراف لازم هم اگر جنبه جرم‌انگارانه‌ای داشته باشد، متوجه مجموعه نظارتی ذیل مسئول ارشد است، مثلا مسئول بازرسی آن نهاد.

چرا که ممکن است مسئول بالادست تلاش خود را برای اشراف و اطلاع انجام داده اما فساد چنان پنهان و با رعایت ضوابط ظاهری بوده که برای مسئول کلان اثبات نشده است. (کما اینکه در قضیه طبری حتی در دادگاه هم با آرامش کامل اتهامات متوجه خود را انکار می‌کرد و چندین توجیه ظاهری برای آن‌ها ارائه می‌کرد.)

 

ما در تاریخ هم در زیر دستان نبی‌اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) کسانی را سراغ داریم که تخلفاتی می‌کنند و بعد از مدتی معلوم می‌شود و با آنها برخورد می‌شود، پس اصل اینکه مسئول زیر دست یک مسئول فساد کند ثابت نمی‌کند که مسئول ارشد هم فاسد است. در این قضایا هم وقتی فساد مسئول زیر دست معلوم شد با آنها برخورد شد.

 

اصلا اینکه در یک مجموعه بسیار بزرگ با صدها هزار بلکه جمعیت میلیونی افراد زیر دست همه یا حتی در سطح مسئولان بالادست هم هیچ کس تخلفی نکند یک تصویر خیالی است، آنچه حق است اینکه باید پس از معلوم شدن فساد هرکس، با او برخورد شود.

 

🔻 این نکته ربطی به این جناح یا آن جناح هم ندارد بلکه مثلا در مورد برخی اتهامات که در جامعه به رئیس جمهور یا مسئولان ارشد سابق نیز مطرح می‌شود عمدتا مسئول مشخصی دارد که تقصیر متوجه همان مسئول است.

 

🔻 نکته آخر هم اینکه خارج از این باید و نبایدها خوب است بدانیم معمولا مسئولان ارشد در این سطح که ریاست یک قوه متوجه آنها است با توجه به حساسیت‌های رسانه‌ای و نظارت‌های نهادهای مختلف اطلاعاتی که روی شخص آنها وجود دارد اگر هم بخواهند فسادی بکنند نمی‌توانند و خودشان هم حواسشان به عملکردهایشان است و عمده فسادهایی که رخ می‌دهد در لایه‌های پایین‌تر است که چندان اشرافی روی آنها وجود ندارد و یا مسئولیت‌های خاص و برجسته‌تر چندان پیش‌روی آن مسئول نیست.

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

🔻برخی به آقای رئیسی اشکال می‌کنند که این مسافرت‌های هر هفته‌ای ایشان و دیدارهای مکررشان با مردم چه فایده‌ای دارد؟

اینها شعار است و مردم از شما کار می‌خواهند نه دیدار!

 

🔻 یک جوابی هم که برخی از نیروهای حزب‌الهی می‌دهند این است که ایشان می‌خواهد اعتماد و رابطه‌ی از دست رفته بین مردم و دولت را دوباره تقویت کند.

 

🔻 این جواب درستی است اما اگر پشت ذهن آن این باشد که بعد از مدتی دیگر نیاز نیست آقای رئیسی اینقدر دیدار مردمی داشته باشد ظاهر فکر درستی نیست.

 

🎙 شهید حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد در نطق پیش از دستور خود در جلسه ۱۶ مجلس خبرگان قانون اساسی در ۲۲ شهریور ۱۳۵۸ می‌گویند:

👈رهبران غالبا پس از انقلاب با ملتشان یعنى با همان نیروى اصلى جامعه‏‌شان فاصله مى‏‌گیرند ولى اینجا مسأله این‏طور نبود همه مى‏‌دانیم و یا حداقل تعدادى از برادرانمان و خواهرمان مى‏‌دانند که افرادى بودند البته با حسن نیت که ابتدا که ایشان(امام) از پاریس به تهران آمده بودند، رفته بودند و با ایشان صحبت کرده بودند و اصرار کرده بودند که آقا چرا ساعت‏‌ها وقتتان را در ملاقات و دیدن مردم و رفتن براى این‏که مردم شما را ببینند، مى‏‌گذارید؟

بگذارید این اوقات و ساعت‏‌هایتان صرف مسائل اساسى کشور بشود.

البته این از حسن نیت ناشى مى‏‌شود و صورت و شکل بسیار جالبى هم دارد ولى این رهبر به این اصل توجه داشت که انبیاء از زمان مأموریت الهى‏‌شان تا آخرین نفس با مردم بودند و از مردم فاصله نگرفتند و جواب ایشان این بود که: «چه مى‏‌گویید، اساسى‏‌ترین کار من این است که رابطه‏‌ام را با مردم مستقیما حفظ کنم و فرمود همین زنها، همین مردها و همین مردم بودند که رژیم کثیف پهلوى و دودمان شاهنشاهى را به زانو در آوردند، چطور شما از من مى‏‌خواهید از منبع اصلى قدرتم که این مردم هستند جدا بشوم؟»

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

⁉️ چرا ما فکر می‌کنیم یک استثناء هستیم؟

فکر می‌کنیم آمریکا با ما یک خصومتی دارد که مثلا با ترکیه ندارد؟ فرق ما با ترکیه و عربستان و مالزی و... چیست؟

 بگوییم آمریکا دنبال منافع خود است، اروپا هم همینطور هرکس به جیب خودش فکر می‌کند.

ما با آنها سرشاخ نشویم آنها با ما کاری ندارند؟!

این توهمی بیش نیست که بخش عمده تلاش آمریکا و هم‌قطارانش برای محدود کردن و ضربه به ما است!

 

⁉️ چرا فکر می‌کنیم احتمال آلوده بودن واکسن خارجی برای ما و عربستان و... متفاوت است؟ چرا فکر می‌کنیم در صورت جنگ بیولوژیکی بودن ویروس کرونا ممکن است هدف اصلی بیماری کرونا ما باشیم؟

 

 ⁉️ چرا با استثناء کردن خودمان این حجم از تحریم خارجی و داخلی برای خودمان می‌آفرینیم؟

 

بله ما یک استثناء هستیم.

اگر باور کردیم همه کارهایی که شیطان می‌کند، هر فسادی که در عالم بوجود می‌آورد، مقصودش ما هستیم و ابلیس و تشکیلات او در عمده فسادها و جنگ‌ها و خون‌ریزی‌هایی که در عالم هست، دستی دارند، نتیجه‌اش این می‌شود که خود را یک استثناء و هدف اکثر این شرارت‌های عالم بدانیم.

 

👈در روایتی زرارة از امام صادق(ع) در مورد آیات ۱۶ و ۱۷ اعراف و کلام شیطان که قسم می‌خورد که حتما بر سر صراط مستقیم انسان‌ها بنشیند، سوال می‌کند:

«لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقِیمَ* ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ وَ لا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرِینَ‏؟»

حضرت به او جواب می‌دهند:

«یَا زُرَارَةُ، إِنَّمَا صَمَدَ لَکَ وَ لِأَصْحَابِکَ، فَأَمَّا الْآخَرُونَ فَقَدْ فَرَغَ مِنْهُمْ».

ای زراره شیطان فقط تو و اصحاب تو را قصد می‌کند اما دیگران از آنها فارغ شده است. (کاری که با آنها داشته تمام شده است)

 

اگر در آیه ۱۶ اعراف دقت کنیم، شیطان با تاکید قسم‌ می‌خورد بر سر راه بندگانی که در صراط مستقیم هستند می‌نشینم.

کسی که در صراط مستقیم نیست که در همان مسیر دل‌خواه شیطان است، منحرف کردن او چه سودی برای شیطان دارد؟ الا اینکه ارتباطی به منحرف کردن آنکسی که در صراط مستقیم است پیدا کند.

 

در مسیر دشمنی شیطان، کسانی که در صراط مستقیم نیستند، هیچ ارزشی ندارند، جز شرکت در بازی ضربه زدن به مؤمنینی که در صراط مستقیم هستند. شیطان هر کاری می‌کند هدفش ضربه زدن به ما است.

همه مهره‌هایش را برای کیش و مات کردن ما جابجا می‌کند، ممکن است حتی برخی از به ظاهر مسلمان‌ها را هم تقویت کند، حال معنوی و نماز اول وقت و صدق و... به آنها بدهد تا یک بدل تقلبی از اسلام مقابل ما، پیش روی ناس ایجاد کند.

 

اگر خودمان را العیاذ بالله جای شیطان بگذاریم خیلی عاقلانه و طبیعی است که آن‌هایی که از مسیر اصلی طاعت خدا یعنی ولایت الهی خارج هستند را تقویت کنی تا آنان که در صراط مستقیم هستند به شک و تردید بیافتند.

آنان که اصل مسیر را اشتباه می‌روند هرچه به جزئیات و حواشیشان اضافه شود، جز بر دوریشان نمی‌افزاید.

👈«لاتَزِیدُهُ‏ سُرْعَةُ السَّیْرِ مِنَ‏ الطَّرِیقِ‏ إِلَّا بُعْدا»

 

ابلیس و تشکیلاتش علاوه بر فسادها و شرارت‌ها گاهی در صلح‌ها و اتحادها هم دست دارند، اگر صلح و اتحادی بتواند به آنان که در صراط مستقیم هستند، ضربه‌ای بزند.

 

اگر ما خود را در صراط مستقیم می‌دانیم و ترکیه و عربستان و... را خیر، باید باور کنیم شیطان فقط با ما کار دارد.

 

در روایت امام صادق(ع) به عبدالله بن جندب می‌خوانیم:

👈 « یَا عَبْدَ اللَّهِ لَقَدْ نَصَبَ إِبْلِیسُ حَبَائِلَهُ فِی دَارِ الْغُرُورِ فَمَا یَقْصِدُ فِیهَا إِلَّا أَوْلِیَاءَنَا»

این عبدلله بدان که ابلیس دام‌های خود را در دنیا پخش کرده است و قصد نمی‌کند با این دام‌هایش الا شیعیان را.

 

اگر باور کردیم که ابلیس دارای تشکیلاتی از شیاطین انس و جن است و در اکثر شرارت‌هایی که در عالم رخ می‌دهد، دستی دارد و مقصود اصلی او کسانی که در صراط مستقیم هستند، است.

باید بدانیم هدف اکثر شرارت‌های عالم ما هستیم.

........................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • حمید رضا باقری
  • ۰
  • ۰

📄 مشغول مطالعه مشروح مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی بودم، در جلسه سوم، ۲۹ مرداد ۱۳۵۸، آقای مقدم مراغه‌ای در نطق خود می‌گویند:
معذرت می‏‌خواهم اگر این را بیان مى‏‌کنم، ذکرش لازم است اگرچه در شأن این مجلس نیست. کار سقوط جامعه به جایی رسید که در جراید ایران خبر ازدواج دو پسر را درج کردند و برای آنها مجلس عروسی ترتیب دادند. به نام هنر در شیراز چه‏‌ها که نکردند و مردم شاهد این ماجرا بودند و از فقدان تقوا و ایمان رنج می‏‌بردند و همه با هم قیام کردند.
....
📋 پی‌نوشت: خواستم بگویم این حرف‌ها و تحذیرها بیش از ۴۲ سال قبل هم بوده است. اگر این احساس خطرها به قیام بیانجامد لازم است و خوب و اگر به ناامیدی بیانجامد فریب شیطان است.
برخی از باب تقویت انگیزه برای قیام از این حرف‌ها می‌زنند و بعضی از باب ناامیدی‌شان، اولی ایمان است و دومی کفر. به اولی می‌گویم بله درست است و به دومی می‌گویم نه نگران نباش این طور نیست.

  • حمید رضا باقری