شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

✅ فرض کنید فردی یک سوم درآمد روزانه شما را به زور از شما بگیرد و هرازگاهی هم یک دفعه و بی‌خبر به خانه شما بیاید و نیمی از تمام موجودی شما را با زور از شما بگیرد.

چه نفرتی از او به شما دست می‌دهد؟

 

✅ حال فرض کنید این فرد همین کار را با همه همسایگان و یا همه اهل شهر شما انجام دهد.

حال چه احساسی نسبت به این فرد دارید؟

و اصلا فرض کنید چنین فردی با تمام مردم یک کشور یا اصلا همه جهان، چنین کاری را بکند؟

چه حالی به شما دست می‌دهد؟

 

📌همه ماجرا این است که "نمی‌دانیم."

✅ نمی‌دانیم که این اتفاق دائما "هم در ابعاد کشور" و "هم در ابعاد جهانی" در حال وقوع است.

✅ نمی‌دانیم که دولت‌ها به راحتی با خلق پول بدون پشتوانه، دست در جیب تک تک ما می‌کنند و یک‌شبه با بازی کردن با نرخ ارز و بالا و پایین بردن ارزش آن، نیمی از سرمایه‌های مستضعفین جامعه را  به یغما می‌برند...[۱]

 

✅ و نمی‌دانیم دولتی مثل آمریکا چگونه سال‌هاست، در حال بالا کشیدن بخشی از سرمایه‌های تک تک مردم دینا است.

 

✅ و نمی‌دانیم کسانی که ولع ارتباط با آمریکا، آن‌ها را به هر کاری وا داشته‌است، برای چه سرابی دست‌ و پا می‌زنند.

 

◀️ مستند "پایان مسیر، چگونه پول بی‌ارزش می‌شود." (END Of The Road ,How Money Became Worthless ) به کارگردانی "تیم دلماسترو" پیرامون سیستم اقتصادی حاکم بر دنیا و فریب بزرگ دولت آمریکا در بهره‌کشی از تمام دنیا صحبت می‌کند.

 

✅ آمریکایی‌ها بعد از جنگ‌جهانی دوم برای اینکه بتوانند برای همیشه بدون تولید و خلق سرمایه با بهره‌ بردن از سرمایه دیگر کشورها فقط مصرف کنند، با اعطای وام‌ها و کمک‌های مالی مختلف به کشورهای دنیا در قالب‌هایی همچون طرح مارشال، ساختار مالی دنیا را با تعهد به خلق پول با ارزش ثابت و با پشتوانه طلا، به خود وابسته نمودند.

 

✅ اما بعد از مدتی مثل همیشه، با عهدشکنی برنامه‌ریزی شده از سال ۱۹۷۱م یعنی قریب به ۴۷ سال قبل، تعهد خود مبنی بر چاپ دلار با پشتوانه طلا را منکر شدند و اخاذی از دنیا را آغاز نمود.

 

✅ هدف اصلی این مستند این است که به مخاطب نشان دهد که مسیر کنونی اقتصاد آمریکا و تمام اقتصادهای متکی برآن به فروپاشی بزرگ اقتصادی منجر خواهد شد.

 

✅ این مستند در برنامه "افق مستند" به نمایش‌ در آمده و بعد از پخش آن دکتر عبدالملکی از اساتید اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) به توضیحاتی در مورد آن  و اقدامات کشورهای مختلف برای حفظ خود از فروپاشی بزرگ اقتصاد دلاری آمریکا، سخن می‌گویند.

 

لینک دانلود فایل کامل مستند

برشی از مستند پایان مسیر

دریافت   مدت زمان: 3 دقیقه 13 ثانیه 

....................................

ارجاع:

1.خلق پول بدون پشتوانه در اصلاح فقهی نوعی غش در معامله محسوب می‌شود که حرام است، به طور مثال در روایتی از کتاب شریف کافی نقل شده است روزی اصحاب امام کاظم(ع) نزد ایشان حاضر بودند و دینارهایی که در آن‌ها فلزی غیر از طلا به کار رفته بود. حضرت این دینارها را شکاندند و دستور دادند آن‌ها را در فاضلاب بریزند تا پولی که در آن غش است مورد معامله مردم قرار نگیرد.

عَنْ مُوسَى بْنِ بَکْرٍ قَالَ: کُنَّا عِنْدَ أَبِی الْحَسَنِ ع فَإِذَا دَنَانِیرُ مَصْبُوبَةٌ بَیْنَ یَدَیْهِ فَنَظَرَ إِلَى دِینَارٍ فَأَخَذَهُ بِیَدِهِ ثُمَّ قَطَعَهُ بِنِصْفَیْنِ ثُمَّ قَالَ لِی أَلْقِهِ‏ فِی‏ الْبَالُوعَةِ حَتَّى لَا یُبَاعَ شَیْ‏ءٌ فِیهِ غِشٌّ.

..........................................

فایل‌های مرتبط:

استعمار دلار

................................................................................

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی