شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

تا قبل از دیدن این مستند ۲۳ دقیقه‌ای:

🔹شاید تصور اینکه در کشور کره هم مشکل آقازادگی و سربازی نرفتن آقازاده‌ها هست را نمی‌کردم.

🔹گمان نمی‌کردم ما ایرانی‌ها در تعداد نسبی عمل زیبایی در مقابل کره‌ای‌ها اصلا عددی به حساب نمی‌آییم و از هر ۵ کره‌ای یک نفر عمل زیبایی کرده است.

🔹در مورد حضور نیروهای نظامی آمریکا در کره گمان می‌کردم این حضور با اعمال فشار آمریکا است اما متوجه شدم برای کره‌ای‌ها حضور آمریکا در خاکشان نه تنها یک ننگ محسوب نمی‌شود بلکه یک منت از سوی آمریکا دیده می‌شود که برای دفاع از آنها در مقابل حملات احتمالی کره شمالی در آنجا پایگاه زده است و طبیعتا کره‌ای‌های قدرشناس نیز خود را موظف به ارائه هر خدماتی! به آنها می‌دانند.

یعنی آمریکا بین شما و همسایه هم‌خون و نژاد و زبان و اصلا هم‌ اسم، جدایی و اختلاف راه می‌اندازد، سپس به عنوان حمایت از شما با منت در کشور شما پایگاه می‌زند و... و تو خود بخوان این حکایت استحمار ملل را...

🔹از این زاویه به مدرنیته نگاه نکرده بودم که ملتی برای مدرن شدن در بازه‌ای از زمان عوض یک شیفت داوطلبانه ۲ شیفت کار می‌کند و حقوق یک شیفت را می‌گیرد و مسیر یک قرنه را در عرض کم‌تر از ۳۰ سال طی می‌کند و آنگاه که به مقصد خود می‌رسد زندگی مردم به گونه‌ای طراحی می‌شود که اگر دوماه امکان کار نداشته باشند از هستی ساقط می‌شوند و نیمی از مردم وقتی بعد از سال‌ها به پیری می‌رسند و امکان کار کردن را از دست می‌دهند به فقر و سختی‌ مبتلا می‌شوند. کاخ‌آرزوهای مدرنیته ۱۰۰ درصد جامعه را به خدمت خود در می‌آورد تا درصد قلیلی را به رویای خود برساند.

مستند به وقت جام این قسمت کره
دریافت   مدت زمان: 23 دقیقه 35 ثانیه

............................................................................................. 

مطالب مرتبط:

مستند سیاسی-فوتبالی به وقت جام (این قسمت انگلیس)

...............................................................................

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی