شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

هرآنچه در آسمان و زمین است، جلوه‌ای از جلوه‌های خداست، فقط می‌خواهد به خود جلوه‌ها نگاه نکنی صاحب جلوه را ببینی، به قول آیت‌الله مصباح مثل عینکی که به آن نگاه کنی یا با آن نگاه کنی.

 

یکی از جلوه‌های خدا نیز در حاکمیت مؤمنین است، جلوه‌ای که به چشم همه می‌آید و زبانش رساتر است؛ وقتی این جلوه جلوه‌گر شود، تازه معلوم می‌شود که دیگر حاکمیت‌ها چقدر حقیر و ناتوان بوده‌اند.

 

خداوند در قرآن چند جا به دوره‌های حاکمیت مؤمنین روی زمین و تکنولوژی‌های خارق العاده آن اشاره می‌کند که نشان می‌دهد در طول تاریخ با حاکمیت مؤمنین بر روی زمین و جلوه‌گیری توحید در عرصه حاکمیت انسان مؤمن، علم و تکنولوژی نیز اوج گرفته است و به قله‌هایی رسیده است که از تکنولوژی‌های بشر امروزی پیشرفته‌تر بوده یا حداقل چیزی کم نداشته است.

 

👈یکی از این مواردی که در قرآن به تکنولوژی‌های موجود در دوره مؤمنین اشاره شده است، مربوط به کاخ بلورین حضرت سلیمان است:

«قیلَ لَهَا ادْخُلِی الصَّرْحَ فَلَمَّا رَأَتْهُ حَسِبَتْهُ لُجَّةً وَ کَشَفَتْ عَنْ ساقَیْها قالَ إِنَّهُ صَرْحٌ مُمَرَّدٌ مِنْ قَواریرَ قالَتْ رَبِّ إِنِّی ظَلَمْتُ نَفْسی‏ وَ أَسْلَمْتُ مَعَ سُلَیْمانَ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ» (نمل- ۴۴)

به ملکه سبا گفته شد وارد کاخ شوید، ملکه وقتی آن را دید فکر کرد برکه‌ای است و دامنش را بالا گرفت تا خیس نشود، به او گفتند این آب نیست، بلکه قصری است که از بلور صاف ساخته شده است، اینجا بود که ملکه سباء به خضوع افتاد و تازه فهمید چه ظلمی به خود کرده است و گفت خداوندا من به خود ظلم کردم، حال به همراه سلیمان تسلیم تو شدم.

 

🤔 حالا بشر امروز خیلی که تلاش می‌کند یک ساختمان می‌سازد که روکش آن با شیشه است آن هم شیشه‌هایی که با چهارچوب‌هایی هر چند متر به هم متصل شده‌اند.

 

👈مورد دیگر مربوط به داستان ذوالقرنین است:

«آتُونی‏ زُبَرَ الْحَدیدِ حَتَّى إِذا ساوى‏ بَیْنَ الصَّدَفَیْنِ قالَ انْفُخُوا حَتَّى إِذا جَعَلَهُ ناراً قالَ آتُونی‏ أُفْرِغْ عَلَیْهِ قِطْراً» (کهف -۹۶)

وقتی ذوالقرنین به قومی رسید که از حمله قوم یأجوج و مأجوج شکایت کردند، دستور داد تا سدی بین دو کوهی که مسیر حمله به آن قوم بود بسازند. سدی که آنقدر بزرگ  و مستحکم است که دیگر قوم یأجوج و مأجوج نه می توانند آن را خراب کنند و نه می،توانند راه یا تونلی برای عبور از کنار آن یا روی آن برای خود درست کنند.

برای ساخت این سد ذوالقرنین دستور می‌دهد آهن‌ها را با نظم خاصی که بین دو کوه را پر کند، بهم ببافند، بعد در آن بدمند به نحویی که این آهن‌ها در هم ذوب شوند و سپس میان آن را با مس گداخته پر کنند.

حال بشر کنونی آیا می‌تواند چنین سدی بسازد؟

 

👈 یکی دیگر از موارد مربوط به کشتی نوح است:

«فَأَوْحَیْنا إِلَیْهِ أَنِ اصْنَعِ الْفُلْکَ بِأَعْیُنِنا وَ وَحْیِنا فَإِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ فَاسْلُکْ فیها مِنْ کُلٍّ زَوْجَیْنِ اثْنَیْنِ وَ أَهْلَکَ إِلاَّ مَنْ سَبَقَ عَلَیْهِ الْقَوْلُ مِنْهُمْ وَ لا تُخاطِبْنی‏ فِی الَّذینَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ» (مؤمنون- ۲۷)

خداوند علم ساخت کشتی را به نوح(ع) می‌دهد و به او دستور می‌دهد مطابق آن، کشتی را به کمک یاران خود بسازد، وقتی زمان عذاب خدا فرا می‌رسد، نوح علاوه بر مؤمنین همراه خود از هر حیوانی یک نر و ماده را سوار بر کشتی می کند.

این کشتی چه عظمتی داشته است که در آن از همه حیوانات از فیل، اسب آبی و زرافه و شیر و کرگدن و... دو عدد جا داده‌اند، جمعیت مؤمنین هم در آنجا بوده‌اند و هرکدام جای مخصوص خود را داشته‌اند. غذای آنها هم باید در کشتی باشد و...

 

اینها برخی موارد بود که بر خلاف گزارش بشر کنونی از سیر تاریخ است. بشر کنونی بر اساس یک نگاه داروینیستی به تاریخ ادعا می‌کند، در یک مسیر رشد علمی از انسان‌های غار نشین ذره ذره رشد کرده است تا به جایگاه رفیع کنونی رسیده است! اما نگاه دینی از جهات مختلف این نگاه را نفی می‌کند، یکی از آن جهات هم مسیر رشد علمی و استفاده بشر از تکنولوژی است.

در نگاه دینی در هر دوره‌ای از تاریخ اوج استفاده بشر از علم و تکنولوژی مربوط به مؤمنین بوده است و با افول حاکمیت مؤمنین و غالب شدن طاغوت، بشر نیز از قله‌های علمی و تکنولوژی خود افول کرده است.

 

📌و خلاصه اینکه ما اگر می‌خواهیم در علم و تکنولوژی و بهره‌مندی از دنیا نیز پیشرفت کنیم باید مؤمن باشیم.

ان شاء الله به برکت تحقق دولت اسلامی به چنان عدالت، پیشرفت و قدرتی دست یابیم که با آن وارد مرحله نظام اسلامی شویم و جمهوری اسلامی به جایگاه رفیعی دست یابد که دیگر دول مستضعف دنیا نیز با دیدن او به ظلم بر خودشان اعتراف کنند و با او تسلیم خداوند رَبِّ الْعالَمینَ شوند و امت اسلامی شکل بگیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی