شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

بار - یبور از ریشه (ب و ر) به معنی کساد و بی‌رونقی است اما نه کساد شدن معمولی بلکه کساد شدنی که جنس شما روی دستت می‌ماند و فاسد می‌شود.

تجارت با خداوند در قرآن به تجارت «لن تبور» تعبیر شده است، تجارتی که هیچ وقت به کسادی و بی‌رونقی که لنگ بمانی و سرمایه‌ات از دست برود، منجر نمی‌شود، قید هم نمی‌زند که فقط سودت در آخرت است بلکه اطلاق کلام دنیا را هم شامل است.

بارها از کسانی که انفاق کرده‌اند و نذری داده‌اند شنیده‌ام که می‌گویند هیچ وقت احساس نکردیم به واسطه انفاق لنگ شدیم و ضرر کردیم. البته اگر محدودیت دنیا و میدان امتحان الهی نبود همیشه فقط سود بود ولی باید باب امتحان باز باشد و حداقل این است که سرمایه‌ات در دنیا از دست نمی‌رود.

برخی بالاتر از پول و کالا را با خدا معامله می‌کنند، جوانی و عمر خود را روی میز معامله با خدا می‌گذارند و باز ضرر نمی‌کنند.

تا این حرف‌ها را می‌زنی یک عده‌ای ناراحت می‌‌شوند و می‌گویند خیلی‌ها هم معامله کردند و ضرر کردند.

اما آن قلیلی که ما فکر می‌کنیم ضرر کرده‌اند دو دسته‌اند:

برخی خیلی خاص هستند و خودشان پاداش این دنیا را نمی‌خواهند و راضی هستند به این طور معامله. می‌گفت: من اولش برای امام حسین(ع) خرج می‌دادم تا نفعی کنم، حالا دنبال ضرر کردن هستم.

برخی هم فیلم معامله را بازی می‌کنند، اسم و ظاهر خود را روی میز معامله گذاشته‌اند ولی داخلش خالی است، باطن ندارد، جنسشان پوک است، مغز ندارد، زحمت و تلاش خود را نیاورده‌اند، تنبلی و ادعا را فقط آورده‌اند.

👈به شرح حال بپیوندید.

👈 با آیات و روایات کاربردی همراه شوید.

  • ۰۲/۰۶/۱۵
  • حمید رضا باقری

تجارت

قرآن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی