شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔻 در اسناد لانه جاسوسی سندی از سفارت آمریکا در تل‌آویو خطاب به وزارت خارجه در واشنگتن، در مورد تاثیر سقوط پهلوی و پیروزی انقلاب بر معادلات سیاسی بین اسرائیل و ایران، به  تاریخ ۱۴ دی ۱۳۵۷ وجود دارد.

این سند به خوبی گویای روابط قوی رژیم پهلوی و ضرر عظیم اسرائیل از ابتدای روی‌کار آمدن انقلاب اسلامی است‌.

🔻 در این سند آمده است:

👈 «انتظار می‌رود که انقراض رژیم شاه، تعصب‌گرایی اسلامی نوظهور را در خاورمیانه تقویت نماید که بطور موثر بر فروش نفت به اسرائیل تاثیر می‌گذارد...

درست مثل همه ما اسرائیلی‌ها با حالتی بهت زده و هراسناک سیر فرو ریختگی ایران به اعماق را نظاره کرده‌اند. آنها معتقدند رژیم ثابت قدم، وفادار، دوست و طرفدار غربِ شاه، بصورت اصلاح ناپذیری از هم پاشیده شده و در انتظار جانشین پیش بینی شده‌اش می‌باشد.

در برخی افراد این شبهه وجود دارد که دولت بعدی تهران به رهبری هرکه باشد، به اکثر و اگر نه تمام جنبه‌های رابطه نزدیک و از روی دقت ایجاد شده بین ایران و اسرائیل، پایان می‌بخشد...

یک رابطه نزدیک با ایران برای اسرائیل از کیفیتی عالی و بنیادی و همچنین اهمیتی سمبلیک برخوردار می‌باشد. همکاری نظامی و اطلاعاتی پر اهمیتی در خلال سالیان دراز بین دو کشور ایجاد شد. شرکت‌های اسرائیلی در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی ایران شرکت داشته‌اند که با احتساب صادرات، سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار به دست آورده‌اند. از نظر سمبلیک اسرائیلی‌ها به رابطه نزدیکشان با ایران مسلمان به عنوان نشانه‌ای دال بر اینکه کشور یهودی در خاورمیانه از نظر همه مطرود محسوب نمی‌شود، نگریسته‌اند، هرچند ایران روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار ننمود ولی دفاتر رابط به عنوان هیئت‌های نمایندگی دیپلماتیک در همه امور عمل کردند منتها بصورت بی‌نام.

علاوه بر این زندگی امنی که ۸۰۰۰۰ یهودی ایرانی از آن برخوردار بودند قدر و منزلت بخشیده است این تعداد بالاترین رقم یهودیانی است که هنوز در یک کشور مسلمان زندگی می‌کنند.»

.....

📖 منبع: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، اسناد لانه جاسوسی جلد ۶۳ (دخالت‌های آمریکا در ایران (۱۲))، مرکز نشر اسناد لانه جاسوسی، آبان ۱۳۶۶، صص ۳۲ - ۳۴، سند ش ۷.

لینک مطلب در کانال شرح حال  👇

https://eitaa.com/sharhe_hal/4709

  • ۰۲/۰۱/۱۸
  • حمید رضا باقری

اسرائیل

پهلوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی