شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

کار برای ظهور

اگر شما مطمئن شوید فردا ظهور حضرت حجت (عج) است چه می‌کنید؟ احتمالا کار و زندگی را تعطیل می‌کنید تا مقدماتی برای فردا را فراهم کنید.
برخی به شوق ظهور حضرت حجت و نزدیک دیدن آن ممکن است از روال عادی زندگی خارج شوند و درست کار نکنند، برای پیشرفت و توسعه زندگی فردی و اجتماعی فعالیت جدی نکنند.
اما در روایتی، امام صادق (علیه السلام) به یکی از اصحابشان می‌فرمایند: 
اگر گمان، کردى یا این خبر به تو رسید (و یقین کردى) که فردا این امر (ظهور قائم اهل بیت علیه السّلام) محقّق خواهد شد، به هیچ‌وجه از کسب روزى دست برمدار و اگر مى‌توانى سربار دیگران نباشى همین کار را بکن.
.....
در مورد فراز آخر روایت: «وَ إِنِ اِسْتَطَعْتَ أَنْ لاَ تَکُونَ کَلاًّ فَافْعَلْ» خیلی صحبت‌های دیگر هم می‌شود کرد، مثلا اینکه «کل علی الناس» بودن یعنی چه؟ ظاهرا وقتی کسانی با عزت و افتخار و بدون منت، هزینه‌های شما را تأمین کنند و شما هم بی‌کار نباشید و مشغول مثلا تحصیل هستید مصداق کل علی الناس نیست ولی وقتی بی‌کاری پیشه می‌کنی و اطرافیان از سر ترحم یا غیرت و آبروداری و یا با منت خرج شما را می‌دهند مصداق کل علی الناس بودن است.

https://eitaa.com/ayat_va_revayat/16

  • ۰۱/۱۱/۰۶
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی