شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔻 در اسناد لانه جاسوسی، سندی با درجه خیلی محرمانه با عنوان «چه اشتباهی در ایران رخ داد؟» وجود دارد که در آن یک مأمور آمریکایی به نام «استانلی تی.اسکودرو» گزارشی مبتنی بر شواهد خود در مورد وضعیت ایران در آخرین روزهای حکومت پهلوی را ارائه می‌کند.

 

🔻 در این سند نکات مهمی وجود دارد که در ادامه بخش‌هایی از آن را به ترتیب می‌آورم:

 

📠 «در تمام مدت بعد از جنگ و به خصوص از سال ۱۹۵۳(۱۳۳۲ش) به این طرف، آمریکا با شاه ایران و رژیمش رابطه‌ای بسیار نزدیک برقرار نمود. ما در سرنگونی نخست وزیر چپگرا و ناسیونالیست(ملی‌گرا) یعنی مصدق و بازگرداندن شاه از تبعید مختصرش در اروپا نقش بسیار مؤثری را ایفا نمودیم. ما چند میلیارد دلار در زمینه پروژه‌های کمک دو جانبه مصرف کردیم که بسیاری از آنها بخوبی قابل درک بود و مود تمجید قرار گرفت.

بر اساس منافع مشترک امنیتی و نیز قدرت خرید ایران، ما به ایران کمک کردیم تا بصورت قدرت بی‌چون و چرا در خلیج فارس درآید. ما در آن کشور دارای هزاران مستشار و تکنسین نظامی و غیر نظامی بودیم. از حاکمی نیرومند و مستبد حمایت می‌کردیم.»

📌ادامه دارد...

....

📃 منبع: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، اسناد لانه جاسوسی جلد ۶۳ (دخالت‌های آمریکا در ایران)، مرکز نشر اسناد لانه جاسوسی، آبان ۱۳۶۶، سند شماره ۱۲، ص ۶۷.

..............................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • ۰۱/۰۸/۱۹
  • حمید رضا باقری

اسناد لانه جاسوسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی