شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

❤️ بنده خدایی می‌گفت: برادرش برای تحصیل مدتی می‌خواست به خارج از کشور مسافرت کند، برای اینکه در دوران تحصیل در غربت از دین و معنویت فاصله نگیرد، نزد آیت‌الله میلانی می‌رود و از ایشان می‌خواهد برنامه‌ای به او دهند که در آن فضا دین خود را از دست ندهد و از معنویات فاصله نگیرد. آیت‌الله میلانی به او می‌گویند هر روز صبح بعد از نماز صبح تسبیح به دست بگیر و صدبار به حضرت حجت(عج) بگو یا صاحب الزمان دوستت دارم.

ایشان می‌گفت: برادر ما خیلی هم روحیات معنوی پر شوری نداشت اما مقید شده بود و به این دستور العمل عمل کرده بود و حالا بعد از چندین سال به جایی رسیده است که شب‌ها از شوق حضرت و عبادت تا بالشتش خیس نشود خوابش نمی‌برد.

❤️ برخی تصور می‌کنند محبت امری غیر ارادی است که بر اساس ویژگی‌های نفسانی، تفکرات و گرایش‌ها نسبت به امور مختلف وجود دارد و صرفا نتیجه یک سری از هست‌ها است اما هم در روایات و هم در تجربه مکرر ثابت شده است که می‌شود به اشکال مختلف محبت را ایجاد کرد، محبت که ایجاد شد بعد گرایشات و تفکرات و ویژگی‌های نفسانی هم با آن اصلاح می‌شود. حضرت امیر(علیه السلام) به مالک می‌گویند: «و اشعر قلبک الرحمّة بالرعیة و المحبة لهم» قلبت را پر از رحمت و محبت به مردم کن، این محبت به مردم را خودت ایجاد کن.

❤️ در روایت است که خداوند به موسی (علیه السلام) گفت: موسی من را نزد بندگانم محبوب کن. موسی سوال می‌کند: چطور این کار را بکنم. خداوند پاسخ می‌دهد: «ذکرهم آلائی» نعمت‌های من را به یاد آنها بیاور.

❤️ می‌شود زن و شوهر، فرزند و پدر و مادر، اعضای یک جمع خوبی‌های یکدیگر را به یاد بیاورند و محبت آنها به یکدیگر افزایش یابد. می‌شود خوبی‌های اهل بیت را در مجالس یادآور شد و محبت خود را به اهل بیت افزایش داد.

و یا مثلا وقتی به مردم به نام خدا و اهل بیت خوبی می‌کنی اطعام می‌کنی، می‌بخشی و... محبت خدا و اهل بیت را در دل‌ها تقویت می‌کنی و خودت هم محبوب خدا و اهل بیت می‌شوی، وقتی به کسی محبت می‌کنی یا حتی اظهار محبت می‌کنی، محبوب او می‌شوی.

❤️ از کارهای مؤثر برای ایجاد، افزایش یا کاهش محبت، دعا است که عمدتا از آن غافلیم، در دعای ابوحمزه از خدا می‌خواهیم محبت دنیا را از دلمان خارج کند: «سَیدِی أَخْرِجْ حُبَّ الدُّنْیا مِنْ قَلْبِی»، امام سجاد در دعا از خداوند می‌خواهد نفرت از بدی‌ها را در قلبش افزایش دهد: «أَشْعِرْ قَلْبِیَ اَلاِزْدِجَارَ [اَلاِنْزِجَارَ] عَنْ قَبَائِحِ اَلسَّیِّئَاتِ وَ فَوَاضِحِ [وَ فَضَائِحِ] اَلْحُوبَاتِ»

❤️ خیلی وقت‌ها محبت‌ها به واسطه دوری یا اختلافات و... کم می‌شود، اما نباید بی‌کار نشست، باید در جایی که محبت لازم است، محبت را ایجاد کرد و افزایش داد، وقتی بین زن و شوهر محبت‌ها کم شده از خوبی‌هایشان برایشان بگویی و خودشان خوبی‌های یکدیگر را یادرآور شوند، به هم محبت کنند، بین پدر و مادر و فرزند و اقوام و دوستان محبت‌ها کم شده است، یکدیگر را دعوت کنند هدیه دهند، تماس بگیرند، می‌خواهیم بین ما و اهل بیت محبت زیاد شود، به مجالسشان برویم و به نامشان محبت و اطعام کنیم.

📌خلاصه که بی‌کار ننشینیم و محبت‌ها را در آنجا که لازم است، زیاد و کم کنیم.

.................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

  • ۰۱/۰۷/۰۳
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی