شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

برنامه «سند باد» که این روزها از شبکه ۲ پخش می‌شود را لابد دیده‌اید یا اگر ندیده‌اید حتما ببینید.

افرادی را از کشورهای مختلف جهان که در ایران زندگی کرده‌اند به همراه ایرانی‌هایی که در آن کشورها زندگی کرده‌اند را می‌آورد و از فرهنگ و ویژگی‌های مختلف آن کشور صحبت می‌کند، در مورد نگاه مردم آن کشور به ایران و برعکس در مورد ویژگی‌های ایران از زبان آن خارجی‌های مقیم ایران صحبت می‌کند.

وقتی «سهیل اسعد» یا همان «ادگاردو روبین» را به عنوان مجری این برنامه دیدم خیلی تعجب کردم.

همان موقع از دوستم که همراه من برنامه را می‌دید و از برنامه و اجرای خوب سهیل اسعد خیلی خوشش آمده بود، پرسیدم: لهجه مجری کمی عجیب نیست؟ گفت: بله اتفاقا، اون کیه؟ تازه با ذوق و خوشحالی سهیل اسعد را معرفی کردم. او آرژانتینی و لبنانی الاصل و مقیم ایران است، او یکی از مبلغان بین‌المللی اسلام است و حالا من هم مانده‌ام اینجا چکار می‌کند؟!

یاد برنامه‌ «هم‌قصه» افتادم که سرباز روح‌الله رضوی اجرا می‌کرد. سرباز روح‌الله رضوی هم یک کشمیری البته ایرانی الاصل است که در قم زندگی می‌کند، نسل او به امام‌زاده مبرقع قم برمی‌گردد که اجدادش زمانی برای تبلیغ اسلام به کشمیر می‌روند و آنجا ماندگار می‌شوند و حالا او به ایران هجرت کرده است تا مبلغی برای ایران و کشمیر و جهان اسلام باشد. خیلی‌ها او را هم مثل سهیل اسعد نمی‌شناختند اما او کار خودش را می‌کرد.

سهیل اسعد دکتری تمدن اسلامی و مجری اولین شبکه تلوزیونی اسپانیولی زبان به نام هیسپان تی‌وی نیز است، زبان اسپانیولی زبان استعماری و تحمیل شده به بیش از ۵۰۰ میلیون از مستضعفین جهان است که نسل‌ها طعم ظلم غرب را چشیده‌اند و شاید روزی زبان سوم یا چهارم اسلام شود.

حالا سهیل اسعد با این ویژگی‌ها یک برنامه تلوزیونی دو طرفه برای دو مخاطب ایرانی و خارجی راه‌انداخته‌است. برنامه‌ای که با زبان معرفی کشورهای مختلف اطلاعات بسیار هدف‌مند و دقیقی از آنچه برای یک انسان در قامت تمدن اسلامی لازم است، برای معرفی استعمار و اطلاعات و آمارهایش و داشته‌های خودمان، ارائه می‌کند. مثلا به بهانه خوشحال و مهربان بودن مردم هند سراغ آمار خوشحال ترین مردم دنیا می‌رود و بعد آن را با آمار مصرف داروهای اعصاب که در خوشحال‌ترین کشورها بالاترین است، مقایسه می‌کند و این شما هستید که نتیجه می‌گیرید اصلا مفهوم خوشحالی و ابزار خوشحالی در آمارهای جهانی و آنچه تصور ما است، متفاوت است.

📌سفیران واقعی فرهنگ انقلاب اسلامی در واقع کسانی چون سهیل اسعد هستند که حالا سفیری دو جانبه شده‌اند و انقلاب را به مرکز خود نیز صادر می‌کنند.

.....................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

  • ۰۱/۰۷/۰۳
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی