شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشغول مطالعه خاطرات «سیدقلبی حسین کشمیری» پدر «سرباز روح‌الله رضوی» بودم، ماجراهای جذابی از تاثیرات انقلاب اسلامی بر مردم کشمیر و فعالیت‌هایش در آنجا را نقل کرده است، یکی از خاطرات مربوط به سال ۵۹ بعد از آغاز جنگ ایران و عراق و سفر فیصل نوری وزیر اوقاف حزب بعث عراق به کشمیر است.

این خاطره را که می‌خواندم به ذهنم رسید که سفیران واقعی انقلاب این جنس آدم‌ها هستند نه آن سفرای رسمی که عمدتا کارشان صدور ویزا و پاسپورت و تدارک ارتباطات رسمی دو کشور است.

ماجرا به یک مصاحبه فیصل نوری و تخریب چهره جمهوری اسلامی و القاء شبهاتی در ذهن‌های مسلمانان کشمیر برمی‌گردد. خبر مصاحبه او تیتر اول همه روزنامه‌ها شده بود و تاثیر بدی در مردم گذاشته بود. بعد از آن مصاحبه سیدقلبی رضوی و چند دانشجوی ایرانی مقیم کشمیر دور هم جمع می‌شوند تا تصمیم بگیرند چه کنند؟

همینجا این را هم بگویم که در خاطرات پیش از انقلاب ایشان چندین مورد گفته شده است که دوستان و آشنایان کشمیری ایشان که مهندس یا دکتر بوده‌اند برای کار به ایران می‌آمده‌اند و برخی دانشجویان ایرانی هم برای تحصیل در رشته‌های مهندسی به این کشور می‌آمده‌اند! چیزی که فکر نمی‌کنم امروزه نه به ذهن کشمیری‌ها بیاید که برای کار جایی در ایران داشته باشند و نه به فکر دانشجوی ما بیاید که برای تحصیل نیاز باشد به کشمیر برود.

خلاصه اینکه تصمیم می‌گیرند به سراغ مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو بروند که از قضا همان زمان به کشمیر سفر کرده بوده است. ایشان را وقتی که با همسرشان در قایق برای تفریح به سر می‌برده است، می‌یابند و می‌گویند: «آقا شما پاسخگوی ماجرایی هستید که بوجود آمده؟ گره این مشکل به دست شما باز می‌شود.» آقای مسئول فرهنگی می‌گوید: «من در حال گذراندن سفر شخصی هستم.» سیدقلبی به او می‌گوید: «انقلاب ایران به جایی رسیده است که بحث شخصی و غیرشخصی نیست و شما به عنوان یک مسئول باید به مطالبی که در حمایت از صدام و علیه انقلاب ایران در روزنامه‌ها درج شده است، جواب دهید.»

بالاخره آقای سفیر فرهنگی قبول می‌کنند که این دوستان انقلابی مکانی را در هتلی فراهم کنند و با روزنامه‌ها هم هماهنگ کنند و بعد ایشان تشریف فرما شوند و به شبهات پاسخ دهند و همینطور می‌شود و ظرف دو روز بعد از القاء آن شبهات، روشنگری صورت می‌گیرد و این شبهات و جواب‌هایش فضایی بهتر برای معرفی انقلاب اسلامی فراهم می‌کند.

📌در واقع سفرای واقعی انقلاب همین‌ جمع‌ها و افراد دلسوز و باغیرت هستند که به دنبال ارتباط دو ملت‌‌اند.

.....................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

  • ۰۱/۰۷/۰۳
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی