شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔻سال دوم طلبگی با جمعی از طلاب به منزل یکی از علما که سالیان دراز عمرشان را در مسیر دفاع از تشیع و مباحث امامت گذاشته‌اند، رفتیم.

می‌گفتند:

👈«معلمی به من گفته است برای تربیت اخلاقی و دینی شاگردانم چه کنم؟ به او گفتم: هر روز درس خود را با زیارت آل یاسین شروع کنید.

آن معلم بعد از یک سال گفته‌ است به شکل عجیبی همه شاگردانم متحول و بسیار با ایمان شده‌اند.

این تاثیر سلام بر حضرت و یاد هر روزه حضرت حجت است، وقتی ما به حضرت سلام می‌دهیم و ایشان را یاد می‌کنیم حضرت نیز بر ما سلام می‌فرستند و ما را یاد و دعا می‌کنند.»

🔻دوست دیگری می‌گفت:

👈«من از یک زمانی تصمیم گرفتم هر روز ۱۰۰ صلوات بفرستم و به حضرت حجت هدیه کنم و سال‌ها می‌گذرد و مسیر زندگی من هر روز بهتر از دیروز است و هر طور حساب می‌کنم در زندگی من لیاقت این همه نعمت را نداشته و ندارم.»

 

🔻 یکی از وجوه گل کردن «سلام فرمانده» نیز همین یاد امام زمان و سلام بر حضرت است.

......

گاهی خیلی تلاش می‌کنیم خودمان یا محصول خودمان را تبلیغ کنیم.
همه قواعد و اصول‌های کارشناسی را هم رعایت می‌کنیم تا محصول درجه یکی داشته باشیم.
اما تراز اول‌ها، پر فروش‌ها همیشه ناقص‌اند!
از باب اصول و قواعد کارشناسی کار خودشان ناقص هستند، کارشناس‌ها هم خیلی آنها را تحویل نمی‌گیرند.
همین سلام فرمانده یک نمونه‌اش است، کتاب سلام بر ابراهیم نمونه دیگرش است که از نظر طراحی جلد و صفحه آرایی و حتی ویراستاری خیلی اشکالات دارد، اما خدا می‌خواست به همین کارهای به ظاهر ناقص برکت دهد.
فیلم اخراجی‌ها نمونه دیگرش بود، اشکالات و نواقصش کم نبود اما پر فروش‌ترین فیلم تاریخ ایران تا زمان خودش شد.
اصلا اگر محصول همه چیزش درست و کامل باشد که دست خدا را نمی‌شود در توسعه آن دید!
بالاخره یک جا هم باید کارشناس‌ها و سحرة زمان ایمان بیاورند!
ما محدودیم خیلی که کارمان خوب باشد و آن را تبلیغ کنیم یک محدوده کوچک را می‌توانیم تحت تاثیر قرار دهیم اما خدا نامحدود است و همه قلوب و مکان‌ها تحت تصرف اوست.
مشک آن است که خدا به او رنگ بو دهد نه آنکه عطار بگوید یا خود ببوید!

..............................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • ۰۱/۰۳/۲۴
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی