شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

بنده خدایی متن زیر را فرستاده بود که به آن پاسخ دادم.

شبهه و پاسخ آن را خدمت شما نیز عرضه می‌کنم شاید برای شما نیز مفید باشد.👇

 

پوتین کیست و چه کرد؟

 

 پوتین برای حفظ منافع کشورش و بازگرداندن این کشور از هم فروپاشیده به قدرت گذشته و پایان بخشیدن به هرج و مرج، تلاش‌های فراوان کرد و بی تردید نام او در ردیف یکی از رهبران بزرگ و خدمتگزار روسیه ثبت خواهد شد.

پوتین ورزشکار، با سواد، روشنفکر و سیاست‌مداری کم نظیر است.

اگر کسی روسیه‌ی پیش از فروپاشی و پس از فروپاشی را دیده‌ باشد میداند که پوتین چه خدمات شگرفی برای مجد و عظمت روسیه انجام داده.او تمامی فرصت‌هایی که می‌توانست ایران را در منطقه قدرتمند و باثبات و ثروتمند نماید، از بین برد.

از ضعف مسئولان و توهمات و خودبزرگ بینی‌های ایشان، بهره‌های وافری برد.

او با ایجاد انحراف در افکار سیاسی دولت‌مردان جمهوری اسلامی، آنان را به بی‌راهه هدایت کرد و اجازه نداد ملت ایران از فرصت‌های پیش آمده برای آبادی و رفاه و آسایش خود بهره ببرد.

او از جمهوری اسلامی به عنوان ابزاری علیه آمریکا و غرب استفاده کرد و در تمامی تعاملات سیاسی از برگ ایران برای منافع ملی کشور  خود استفاده کرد.

 پوتین هیچ‌گونه امتیازی و خدمتی به ایران و ایرانی نکرد و تنها از منویات و خواسته‌های پوچ و تو خالی کوتوله‌های احمق سیاسی در ایران حمایت کرد تا هر قدر می‌توانند فریاد 'مرگ بر آمریکا' بزنند.

 او با اسراییل که به زعم جمهوری اسلامی، دشمنی خیالی نامیده می‌شد، بهترین روابط سیاسی را برقرار کرد و با ایجاد توازن قوا در سوریه به دریای مدیترانه راه یافت.

 وی با یک دست به اسرائیل اجازه داد که پایگاه‌های جمهوری اسلامی را ویران و نیروهای ایرانی را قتل عام کند و با دست دیگر به رهبر ایران قرآن اهدا می‌نمود و ابراز دوستی می‌کرد و از ایدئولوژی اسلامی آنان در فتح جهان دفاع می‌کرد، در حالی که مسلمانان کشور خود را در چچن قتل عام و سرکوب و نابود می‌نمود.

 پوتین با وعده‌های پوشالی سهم 50 درصدی دریای مازندران را از تصرف ایران خارج و به ایرانیان تبسم تحویل می‌داد.

پوتین راه هرگونه مذاکره ایران با قدرت‌های غربی و کشور‌های منطقه را مسدود کرد تا یک ایران ضعیف و درمانده را به آغوش بکشد.

 او به بهانه‌ی دفاع از برنامه اتمی ایران و ساخت نیروگاه اتمی بوشهر، میلیاردها دلار از ایران رشوه گرفت  و در نهایت سیستم اتمی ویران شده کشور خودش را بازسازی و احیا کرد.

 پوتین با نابودی صنعت نفت و گاز ایران و باز کردن بازار انرژی خود به اروپا، تمام دستاوردهای صنعتی ایران در پنجاه سال گذشته را نابود و بازار چین را به روی مردم ایران گشود.

📋 پاسخ:

📌بیایید واقع نگر باشیم و فانتزی فکر نکنیم.

پوتین تمامی فرصت‌هایی که می‌توانست ایران را در منطقه قدرتمند و باثبات و ثروتمند نماید، از بین برد!

می‌شود به جای نام پوتین مثلا گذاشت شی جین پینگ! یا سید حسن نصر الله! یا قاسم سلیمانی! خلاصه شما سفارش بده می‌خواهی به چه کسی؟ هرچه خواستی ببندی؟ تا من نام آن را به جای پوتین بگذارم.

 

📌هرکس هر ادعایی می‌کند لااقل باید یک شاهد ولو به دروغ برای آن بیاورد اما نویسنده این متن حتی به خودش زحمت نداده ابتدا چهارتا ادعا مطرح کند و بعد چنین ادعای بزرگی کند؟!

آخر مگر ارتباطات اقتصادی ما با روسیه چقدر است؟ یا مثلا مگر تحت تحریم روسیه هستیم؟! که تمام فرصت‌های ایران را روسیه از بین برده باشد! بر چه اساسی چنین ادعایی می‌شود؟!

 

📌و همینطور در مورد ادعاهای کلی بعدی تا برسیم به آنجا که پوتین از ایران به عنوان ابزاری علیه آمریکا و غرب استفاده کرد ...

 

 بله این حرف درستی است. نه روسیه و نه چین نه کشورهای اروپایی و خلاصه هیچ کشوری به دنبال فدا کردن خود و منافعش برای دیگر کشورها نیست!

روسیه و چین در تقابل و رقابت خود با اروپا و آمریکا به دنبال بازکردن یک جبهه جدید هستند و ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقتصادی می‌تواند یک دست قدرتمند در این جبهه مقابل غرب باشد. به همین علت آنها تلاش دارند از ما به عنوان یک برگ برنده برای خود استفاده کنند، ما هم باید تلاش داشته باشیم همین کار را نسبت به آنها بکنیم.

بین اروپا و روسیه یک رقابت است بین ایران و اروپا هم یک رقابت در عرض آن وجود دارد و به اصطلاح دشمن دشمن من می‌تواند دوست خوبی برای من باشد.

 

📌در مورد اینکه پوتین خدمتی به ایران نکرد...

بله این هم حرف درستی است، اصلا پوتین دنبال خدمت به ما نبوده و نیست، مگر نوکر ماست؟

او دنبال استفاده از ما در افزایش قدرت خودش مقابل اروپا و آمریکا است اما استفاده نه از طریق دشمنی بلکه از طریق توسعه روابط اقتصادی و سیاسی تا بتواند از ظرفیت ایران علیه آمریکا استفاده کند.

او برای رقابت با اروپا و آمریکا به یک رفیق و همراه قوی نیازمند است نه ضعیف!

 

خب ما چه کردیم؟! دست رد به سینه روسیه زدیم. نه فقط روسیه بلکه دست رد به سینه چین هم زدیم و ماندیم به دریوزگی اروپا و آمریکایی که ما را تحریم کرده بودند.

نتیجه این شد که از آنجا مانده و از اینجا رانده شدیم و کسانی مثل ترکیه و دیگر کشورهای همسایه از فرصت‌هایی که اولا و ابتدائا برای ما بوجود آمده بود، استفاده کردند.

 

در همین رابطه فیلم اظهارات آقای علاءالدین بروجردی، رئیس سابق کمسیون امنیت ملی و سفیر اسبق ایران در چین را ببینید.👇

 


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه

 

صحبت‌های سفیر روسیه در مورد عدم استفاده ایران از فرصت تحریم ترکیه توسط روسیه.

 

همچنین «روایت ثریا از فرصت سوزی ایران در بازار پرمشتری روسیه و عراق» را در همین رابطه در اینترنت سرچ کنید.

 

📌و اما در مورد رابطه اسرائیل و روسیه هم درست گفته‌اید بلکه جا داشت، بگویید روسیه یکی از پایگاه‌های سنتی است که اسرائیل قوی‌ترین لابی‌ها را در آنجا داشته و دارد.

اما مگر قرار است ایران با هر کشوری که با اسرائیل ارتباط دارد همکاری نداشته باشد؟!

بهتر است در مورد ماجرای حضور روسیه در سوریه هم مطلب لینک شده را که مربوط به خط لوله‌ای که کشورهای عربی برای دور زدن ایران و روسیه در صادرات نفت و گاز به اروپا دنبال می‌کردند را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چطور ایران با هنرمندی و تعریف منافع مشترک پای روسیه را به جنگ سوریه باز کرد و از این تعامل برای شکست داعشی‌‌هایی که تا چندکیلومتری مرزهای ما رسیده بودند استفاده کرد.

 

 

📌در مورد قتل عام مسلمانان چچن و مسلمانان آیغور در چین هم بهتر است فیلم صحبت های سفیر ایران در روسیه و چین را در این مورد ببینید.👇

 


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 25 ثانیه

📌 و باز دیگر دروغی که نویسنده این متن در ادامه تلاش هایش برای تجمیع هرچه شبهه در مورد روسیه بوده است انجام داده است، ماجرای سهم ۵۰ درصدی ایران از دریای خزر است که پیشنهاد می کنم گزارش کامل لینک شده در این رابطه را مطالعه کنید.

📌 اما در مورد ساخت نیروگاه بوشهر توسط روسیه هم خوب است بدانیم که ما اصلا قراردادی با روسیه نداشتیم بلکه طرف قرارداد ما آلمان بود که با پیروزی انقلاب کار را رها کرد و بعد از او هم هیچ کشوری با ایران همکاری نکرد تا اینکه روس‌ها وارد صحنه شدند و البته به علت تحریم بودن ایران با هزینه بیشتر از هزینه واقعی کار را بالاخره در یک بازه طولانی تمام کردند.

حالا روسیه چون از این فرصت استفاده کرده، شده است بد ماجرا! و آلمان و آمریکا و اروپا که ما را تحریم کرده‌اند که هیچ کشوری جرات نکند با ما همکاری کند الا با هزینه زیاد شده‌اند خوب ماجرا؟!🤔

📌و اما در آخرین دروغ نویسنده که واقعا متاسف هستم که باید به آن هم جواب داد اینکه پوتین صنعت نفت و گاز ما را نابود کرده است! آخر مگر ما در صنعت نفت و گاز با روس‌ها همکاری داشته‌ایم که او صنعت ما را نابود کند؟! اصلا مگر صنعت نفت و گاز ما نابود شده است؟! بله صنعت نفت و گاز ایران آسیب‌هایی از فسخ قراردادهای توسعه معادن توسط شرکت‌های ارپایی مثل توتال دید و نقشه‌های منابع گازی و اطلاعات ایران به رقبای ایران داده شد اما این شرکت‌ها هیچ کدام روسی نبودند.

و البته هم‌اکنون در دولت جدید برای جبران خسارت وارده شده توسط شرکت‌های اروپایی برخی شرکت‌های روسی و چینی با ایران وارد مذاکره شده‌اند و قراردادهایی بسته‌اند تا ان شاء الله با استفاده ایران از فرصت رقابت چین و روسیه با آمریکا و اروپا و تعامل سازنده ایران با چین و روسیه بخشی از مشکلات گذشته جبران شود.

..............................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • ۰۰/۱۲/۰۱
  • حمید رضا باقری

روسیه

سوریه

پوتین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی