شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

اخیرا پس از انتشار نمودارهای تعداد مرگ میر افرادی که دو دز واکسن زده‌اند و افرادی که یک دوز و افرادی که اصلا واکسن نزده‌اند که حاکی از تاثیر زیاد زدن واکسن در جلوگیری از مرگ و میر است.

دوستان مخالف واکسن یک جادوگری کرده و نمودارهایی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد در دو رده سنی، تاثیر واکسن زدن بر کاهش مرگ و میر چندان هم زیاد نیست و در یک رده سنی کاملا برعکس است و مرگ و میر واکسن نزده‌ها کم‌تر است!😳👇

فرض کنید ما در یک سال اخیر ۱۰۰۰ مبتلی به کرونا داشته‌ایم و ۳۰ نفر آنها منجر به مرگ شده است.

از ۳۰ نفر ۱۴ نفر واکسن نزده بوده‌اند، ۱۲ نفر واکسن زده‌اند ولی فقط یک دوز، ۴ نفر هم هر دو دز واکسن را زده‌اند.

 

موافقان واکسن می‌گویند این آمارها حاکی از تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر است چون هرچه واکسیناسیون جدی‌تر گرفته شده از آمار مرگ بیماران کاسته شده است.

 

مخالفان واکسن می‌گویند این اعتراف بزرگ است! که واکسیناسیون هیچ تاثیر خاصی در پیشگیری از مرگ ندارد بلکه آمار واکسن نزده‌ها بیشتر است، چون از ۳۰ نفر منجر به مرگ بیش از ۵۰ درصد (۱۶ نفر از ۳۰ نفر) آنها واکسن زده بودند و این نشان می‌دهد تاثیر واکسن زدن در مرگ برعکس است!

 

برای اینکه این جادوگری مخالفان واکسن در ارائه آمار را متوجه شوید مثال را کمی عوض می‌کنم:

فرض کنید ما ۱۰۰۰ تصادف در یک سال داریم. از این تصادفات ۳۰ مورد آن منجر به فوت بوده است.

از این ۳۰ مورد ۱۴ نفر کمربند نبسته بوده‌اند، ۱۲ نفر کمربند غیر استاندارد بسته بودند و ۴ نفر هم کمربند استاندارد بسته‌اند.

طرفداران بستن کمربند می‌گویند شما اگر کمربند استاندارد ببندید همانطور که این آمار نشان می‌دهد فقط ۴ هزارم درصد احتمال دارد در تصادف به مرگ منتهی شوی و اگر کمربند نبدید این آمار ۳.۵ برابر می‌شود و اگر کمربند غیر استاندارد ببندید ۳ برابر می‌شود.

یعنی بستن کمربند غیر استنادارد چندان هم فایده‌ای ندارد ولی به هرحال از نبستن کمربند هم بهتر است.

 

حالا مخالفان بستن کمربند ایمنی می‌گویند آمار نشان می‌دهد که از ۳۰ نفر تصادف منجر به مرگ، ۱۶ نفر آنها کمربند بسته بوده‌اند و ۱۴ نفر کمربند نبسته بودند، پس وقتی شما کمربند ببندید احتمال مرگ شما بیشتر است!

 

مخالفان واکسن:

🔻اول اینکه به این توجه ندارند که قبل از مرسوم شدن بستن کمربند(زدن واکسن) روزانه نزدیک به پنج برابر تصادفات منجر به مرگ می‌شد! و حالا که بستن کمربند یک عادت شده است آمار تصادفات منجر به مرگ کاهش پیدا کرده است و این خودش گویاترین آمار بر پیشگیری کمربند از مرگ و میر است.

از روز اول هم کسی نگفت که هرکس کمربند بست دیگر به هیچ وجه تصادف او منجر به مرگ نمی‌شود، بلکه ادعا این بود که بستن کمربند موجب کاهش تصادفات منجر به مرگ می‌شود. یعنی جامعه مبدا ما برای مقایسه تاثیر گذاری بستن کمربند، کل تصادفات منجر به مرگ قبل از مرسوم شدن بستن کمربند و بعد از مرسوم شدن آن است.

 

🔻دوم اینکه آن چیزی که باید در مقایسه ملاک اصلی باشد کمربند استاندارد است نه غیر استنادارد اگرچه نوع غیراستاندارد آن هم تاثیرش در کاهش مرگ میر مثبت بوده است.

در بحث واکسن هم دو دز واکسن معیار است نه یک دوز واکسن اگرچه تاثیر مثبت یک دوز واکسن هم مشخص است.

 

🔻 سوم اینکه جامعه معیار قبل از واکسینانسیون عمومی مثلا ۸۰ درصد واکسن نزده و ۲۰ درصد واکسن زده بود با روزی ۶۰۰ نفر تلفات منجر به مرگ و شمار زیاد وضعیت وخیم به نحوی که بیمارستان‌ها جایی برای پذیرش بیمار جدید نداشت.

جامعه معیار بعد از واکسیناسیون عمومی مثلا ۸۰ درصد واکسن زده و ۲۰ درصد واکسن نزده است با روزی ۱۰۰ نفر تلفات منجر به مرگ و بیمارستان‌هایی که افراد وضعیت وخیم آن هم به همین‌ترتیب کاهش پیدا کرده است.

وقتی امروز اکثر جامعه شما واکسن زده هستند و اقلیتی واکسن نزده هستند در تعداد مرگ میر هم تعداد واکسن زده‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد. همانطور که وقتی اکثر مردم کمربند ببندند تعداد تصادفات منجر به مرگ همراه با بستن کمربند هم افزایش می‌یابد.

مثلا اگر آمار ۷۰ درصد کشته‌ها از واکسن زده‌ها بود و ۳۰ درصد واکسن نزده ولی جامعه شما ۹۰ درصد واکسن زده بود و ۱۰ درصد نزده، باز هم حاکی از تاثیر مثبت واکسن در کاهش مرگ و میر بود.
........................................................

دنبال کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی