شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 16 ثانیه

حدیثی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نقل است که: إِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی أَیَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا بِکَثْرَةِ الِاسْتِعْدَادِ.
یکی از هم رزمان شهید حجت‌الاسلام محمدعلی قلی‌زاده (از شهدای مدافع حرم قمی) نقل می‌کرد: ایشان وقتی عملیات تمام شده بود و موقع برگشت نیروها و جایگزین شدن نیروهای جدید بود بین دو نماز بلند شدند و این حدیث را خواندند و چند ساعتی بعد هم در زمانی که هیچ کس انتظار شهادت را نداشت و همه آماده برگشت بودند، خدا به ایشان توفیق شهادت را نصیب کرد.
«برای پروردگارتان در ایام زندگیتان یک نسیم‌هایی است هوشیار باشید که خود را در معرض این نسیم‌ها قرار دهید با آمادگی زیادتان.» یعنی یک توفیق‌ها و فرصت‌های ویژه‌ی الهی در زندگی پدید می‌آید که جز با آمادگی زیاد قبلی نمی‌توان از آنها بهره برد. 
حاج قاسم واقعا مصداق واقعی این آمادگی برای شهادت بود. بی‌خود نبود که در زمان حیاتش حضرت آقا نام شهید زنده را بر او نهاده بودند.
 

.......

باز کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی