شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🎙آیت‌الله حائری شیرازی:

👈بنده خدایی نقل می‌کرد که: «در جبهه بودم یک جایی خون ریخته بود، یک نفر کنار من بود. گفت این خون را می‌بینی؟ گفتم بله. گفت این خون یک جریانی دارد. من سرباز بودم در اینجا و کسی که خونش اینجا ریخته شده است هم سرباز بود. او چریک فدایی بود و دوره سربازی‌ را بالاجبار آمده بود اینجا.

به یکباره دیدم که این آدم رفتارش عوض شده؟ علتش را جویا شدم، گفت: من عوض شدم. من تا دیروز آن عقیده را داشتم اما الان تغییر کرده‌ام.

گفتم: چطور شد که عوض شدی؟ گفت: من همین طور نشسته بودم. وقتی فرمان عملیات صادر شد، دیدم یک گروه بسیجی از پشت سر ما آمدند شعار می‌دادند و رد شدند. سربازهای اطراف ما آنها را که دیدند گفتند: درود بر برادر بسیجی. من هم بی‌اختیار وقتی که این عشق به شهادت را که در آن‌ها دیدم، کار از دستم در رفت. من هم گفتم: درود بر برادر بسیجی.

وقتی که این را گفتم، عوض شدم. گفت: من الان دیگر فدایی این جمهوری اسلامی‌ام. خوب هم می‌جنگید.

گفت: داشت با من صحبت می‌کرد که یک خمپاره‌ای آمد و سرش را برید. و اینجا بخاطر این، خونی شد.»

این فرد صبح بیدار شده و متنبه شده است؛ عصر هم شهید شده است. اگر خمپاره دیروز روی سرش می‌آمد، در حال دیگری به عالم آخرت می‌رفت.

رحم خدا این است که به مجرد اینکه اصلاح شد، شهید شد.

..........

📝 پی‌نوشت:

این ماجرا نمونه‌ای است برای باور اینکه نه از کسی ناامید باشیم و نه از خودمان، شاید با توکل به خدا ما با همه بدی‌هایمان، توانستیم به مقام شهدا و بهترین اعوان و انصار حضرت حجت(عج) نائل شویم.

گاهی اوضاع برخی از جوان‌ها را که می‌بینم خیلی ناراحت می‌شوم که این نسل ما چه بر سرش آمده است اما در همین نسل هم گاهی جوان‌های خوب زیادی می‌بینیم که عده آنها خیلی از گذشته‌ای که لااقل دوره نوجوانی خودم هست بالنسبة بیشتر شده‌اند هم از جهت کمیت و هم کیفیت.

این خوب‌ها ظرفیتشان برای بالا آوردن بقیه، خیلی بالاست فقط بستری برای جلوه کردنش لازم است. ان شاء الله این دوره جدید بستری برای جلوه کردن اخلاص و ایمان جوانان و به دنبال آن بالا آمدن جامعه باشد. ان شاء الله به راحتی از دولتی مؤمن و انقلابی به جامعه‌ای مؤمن و انقلابی برسیم.
 

.......

باز کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • ۰۰/۰۶/۱۰
  • حمید رضا باقری

آیت الله حائری شیرازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی