شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

📜حجت الاسلام والمسلمین حیدرعلی جلالی خمینی در خاطرات خود نقل می‌کنند:

 

🔻دوستی نقل می‌کرد که زمان آمدن امام از پاریس، در بهشت زهرا‏ ‏فردی را دیدم که مردم را کنار می‌زد و برای دیدن امام بی‌تابی می‌نمود.‏ ‏وضعیتی تقریباً غیر عادی داشت که مجبور شدم علت این بی‌تابی و تلاش‏ را از وی جویا شوم.

 

🔻 در جواب گفت: من داستانی دارم که شما‌ نمی‌دانید.‏ ‏زمان زندانی بودن حضرت امام، من سرباز بودم و یکی از دوستانم که‏ ‏مسئول سلول حضرت امام بود، ظاهراً آقا را‌ نمی‌شناخت، برایم تعریف‏ ‏می‌کرد که: «من از این سید چیزهایی عجیبی می‌بینم، درون سلول بعضی‏ ‏اوقات مشغول نماز است، پاره‌ای وقت‌ها او را در سلول‌ نمی‌بینم، قفل در‏ ‏سلول را باز می‌کنم و به جستجو می‌پردازم و او را‌ نمی‌بینم، درب را قفل‏ ‏می‌کنم ولی بعد از دقایقی می‌بینیم درون سلول نماز می‌خواند».

خلاصه‏ ‏به پیشنهاد ایشان جایمان را عوض کردیم و من زندانبان آقا شدم. اوایل‏ ‏آن بزرگوار را‌ نمی‌شناختم؛ ولی براساس بیانات دوستم کنجکاوی به‏ ‏خرج می‌دادم. من هم عیناً همان صحنه‌ها را مشاهده می‌کردم. گرچه‏ ‏درب زندان بسته بود، اما ایشان را در سلول‌ نمی‌یافتم و ... .

 

🔻مشاهده این‏ ‏کرامات مرا متوجه عظمت شخصیت آن بزرگوار کرد و بالاخره توفیق‏ ‏نصیب شد و آن حضرت را شناختم. زمانی که از ارادت و علاقه من به آقا‏ ‏آگاه شدند، دستگیرم ساخته و به شکنجه و آزارم پرداختند و از جمله‏ ‏ناخن هایم را کشیدند.‏‏

 

🔻 دوست ما نقل می‌کرد که نگاه کردم، دیدم ناخن‌هایش کشیده شده‏ ‏است.‏

‏‏.......

📝منبع: بصیرت منش، حمید و دیگران، صحیفه دل(جلد ۱) (خاطرات مکتوب از شاگردان امام خمینی(س))، چاپ سوم، تهران، مؤسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۵ش. صص: ۵۶ ۵۷.

.....

پی‌نوشت: از این دست خاطرات از امام زیاد نیست اما کم هم نیست، برخی از آنها را محافظان امام در جماران نقل کرده‌اند، برخی را شاگردانشان در قم و... بخش قابل توجهی از این دست خاطرات هم در یک مجموعه دو جلدی با عنوان کرامات امام جمع شده است.

مردم معمولا با این شکل خاطرات بلکه خیلی پایین‌تر از آنها جلب امام می‌شوند، از اشکالات طلبگی مثل ما در اعتبار نقل و ناقل هم معمولا غافل هستند.

در مجموع نقل این دست خاطرات خوب است اما باید دقت کنیم اگر امام را فقط به این حداقل‌ها بخواهیم معرفی کنیم -که به قول اهل معرفت همان اوایل مسیر سیر و سلوک بالاتر از اینها را به اهل سلوک و معرفت می‌دهند- جفا در حق امام است. معمولا کسانی که مثل قوم بنی‌اسرائیل با این چیزها جذب می‌شوند به راحتی با چیزهایی مثل گوساله سامری دفع می‌شوند.

جاذبه اصلی امام به اندیشه و آرمان‌های الهی، عاقلانه و انسانی ایشان است، به معنویت، سلوک، حرکت و استقامت ایشان در مسیر اقامه توحید است.

  • ۰۰/۰۵/۲۲
  • حمید رضا باقری

امام خمینی

طی الارض

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی