شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

✅در آرایشگاه بودم، آرایشگر جوانی بود با موهای بلند و ابروهای برداشته، صحبت خاصی نمی‌کرد و سرش به کارش گرم بود، آرایشگاه‌ها فرصت خوبی برای تبلیغ هستند، چون زمان و جمعیت خوبی برای صحبت در آنجا جمعند.

✅ به آرایشگرم گفتم: به کی می‌خواهی رأی بدهی؟

🔻گفت: نمی‌دانم شما بگو به چه کسی رأی بدهیم.
طبیعتا این آرایشگر، شناخت خاصی از من نداشت که بخواهد به توصیه من گوش کنه، اگر هم می‌داشت باز هم در حرفی که بهش زدم فرقی نمی‌کرد.

✅ گفتم: من که نباید به شما بگم به این آقا رای بده؛ این شما هستی که باید حرفای نامزدها رو گوش کنی، ببینی به نظرت کدومش حرفاش منطقی هست، به همون رأی بدی، به هر حال وقتی یکی رو انتخاب کردی و رأی دادی‌ یا همین آقایی که بهش رأی دادی رئیس جمهور میشه و بعد می‌بینی فکر و منطقش واقعا درست بوده یا نه، یا رقیب اون رای میاره و باز هم معلوم میشه فکر و منطق رقیبش درست بوده یا نه.
در هر صورت یک تجربه‌ای برای شما در سهیم شدن برای رشد کشور بوجود میاد و اگر وارد این تجربه نشیم کشور هیچ‌وقت در مسیر رشد قرار نمی‌گیره.

🔻 آرایشگر دومی که فقط مدل موش با آرایشگر خودم فرق می‌کرد، گفت: رأی بده که چی بشه؟ یکی دیگه بیاد پول‌ها رو بریزه تو جیب ثروتمندها، هرکسی بیاد فرقی به حال ما نمی‌کنه.
نوجوانی که زیر دستش بود با یک لب خند و گوشه چشم داشت منو از توی آینه دنبال می‌کرد.

✅ گفتم: مثلا دولت احمدی نژاد طرح مسکن مهر رو که راه انداخت ۴ میلیون مسکن ساخته شد، یعنی نزدیک به ۱۵ میلیون آدم توی مسکن مهر صاحب خونه شدند و اگر نبود معلوم نبود چقدر سختی می‌کشیدند، با این دولت که هیچ طرحی برای مسکن نداشت فرقی نمی‌کرد؟!
اگر فرقی برای شما نمی‌کنه کی سرکار باشه، حاضری دور بعد هم همین روحانی سر کار بمونه؟!

🔻آرایشگر خودم ساکت بود و گوش می‌کرد و طرف صحبتم شده بود آرایشگر دومی.
گفت: روحانی هم حرف خوب زیاد می‌زد ولی دیدی که نتیجش چی شد؟

✅  گفتم: شما فقط به حرف خوب نباید نگاه کنی، باید کارنامه نماینده رو هم ببینی، مثلا کارنامه موفق رئیسی توی قوه قضائیه و آستان قدس جلو چشممون هست. کارنامه جلیلی توی این هشت سال چکار کرده رو بریم ببینیم. اون موقع که روحانی اون حرفا رو می‌زد هم کارنامه یک دوره مذاکرات ناموفق در کارنامش بود ولی شما کارنامش رو ندیدی و رأی دادی.

🔻گفت: برو کاخ‌های رئیسی و رهبر رو در داخل و خارج از کشور ببین، برو فسادهایی که مسئولان این کشور کردن و چه پول‌هایی دارن ببین، نوه رهبر که در اروپا به دنیا میاد رو ببین، کجای کاری بنده خدا با وجود اینها چی رو می‌خواهی اصلاح بکنی؟

✅ گفتم: اینها که همش تو ایران هستن! کاخ داشتن در خارج به چه دردشون می‌خوره؟! اینها که توی لیست تحریم اقتصادی آمریکا و اروپا هستن و املاکی اگر به نامشون باشه مصادره شده! بچه آقا که می‌گین توی حوزه استاده و همون موقع که این خبر رو توی فضای مجازی منتشر کرده بودند، توی قم داشت می‌آمد سر کلاس تدریس می‌کرد و ما می‌دیدیمش.
ما باید خبری که می‌گیریم از منبع مشخص بگیریم، مثلا فلان سایت مشخص، فلان شبکه خبری ولو بی‌بی‌سی باشه، تویتر باشه، به هر حال وقتی کسی اسم مشخصش پای خبرش بود دیگه نمی‌تونه هر نوع دروغی به هم ببافه چون پای حیثیت و اعتبارش وسطه.
الان زمان اثر گذاری مثبت شما هست و اگر با همین اخبار نامعلوم و بی‌سند فرصت اثرگذاری رو از شما بگیرند، فردا هرچقدر هم پای غم و غصه شما گریه کنن ارزشی نداره.
کسی که رئیس جمهور میشه با ۵۰ بعلاوه یک رأی هست، یعنی ممکنه یک رأی شما سرنوشت مملکت رو عوض کنه. حواست باشه این فرصت بزرگ اثر گذاری رو ازت نگیرن.

  • ۰۰/۰۴/۱۴
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی