شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🎙آیت‌الله حائری شیرازی:

🔻«یک نفر خیاط جوانی بود، رفقا و این‌ها اطلاع پیدا کرده بودند که این  روزها کلیسا می‌رود یک مقداری کار باید رویش کرد.

به این جوان که صحبت کرده بودند جوان گفته بود بیا کشیش را قانع بکنیم، جلوی من با کشیش بحث ‌کنید، این‌ها هم نگران شده بودند که با کشیش بحث کنند مبادا یک حرفی چیزی بزند و ندانند و گفته بودند خب عالممان با عالم شما صحبت بکند.

 

🔻چندین جلسه در درون کلیسا و یکی از منازل آنها نشستیم با همدیگر بحث کردیم برای اینکه این جوان خیاط متنبه بشود، متوجه بشود‌، اما تغییری در این جوان داده نشد.

 

🔻 اخیرا بعد از پیروزی انقلاب و این‌ها، این جوان یک روز آمد پیش من، گفت: من را می‌شناسید؟ دقتی کردم‌، بعد خودش را معرفی کرد، گفت: من همان خیاط هستم، خوشحال شدم که این خب مسیحی نماند و تائب شد، متنبه شد، گفت: می‌دونید چطور شد من برگشتم!

 

🔻گفتم چطور شد؟ گفت من روزها می‌رفتم کلیسا یک روز یک خانمی چادری خیلی موقری قیافه‌اش را هم من ندیدم، به من برخورد کرد، گفت جوان با این سن و سال تو عارت نمی‌شود هر روز می‌روی کلیسا؟!

 

🔻گفت: حرف این خانم در قلب من اثر کرد و من نشستم فکر کردم به بطلان آن‌ها پی‌بردم.

گاهی این می‌شود که یک خانمی توی کوچه عبور می‌کند، یک منکری را می‌بیند می‌گوید، خدا در آن اثر می‌گذارد. ما گفتیم، آن معلم‌ها گفتند، آن دبیرهای مدرسه گفتند، بحث‌ها شد، ساعت‌ها وقت صرف شد، اثر نکرد اما این خانم کی بوده، چی بوده الان هیچ اطلاعی ایشان ندارد. یک گفته او این وضع را تغییر داد‌، این مسایل مربوط به ساعت و زمان و این‌ها نیست‌، مربوط به خلوص است.

ممکن است آن خانم در آن وقتی که می‌خواسته بگوید یک خلوص خاصی داشته که در من نبوده یا اینکه در این جوان در آن وقتی که یک خانم با او صحبت کرده‌، یک آمادگی بوده که در آن وقت‌های دیگر این آمادگی نبوده است.»

............................................

📝 پی نوشت:

🔰 بعد از سالیانی کار تبلیغی به ظاهر اقناعی چندسالی است به این نتیجه رسیده‌ام که هرچقدر هم سخن منطقی داشته باشی، هرچقدر هم انبار اطلاعات باشی، تاثیر خاصی جز ساکت کردن ظاهری مخاطب نخواهی داشت، مهم‌ترین چیزی که ما از آن غافلیم نفوذ کلام است که به اخلاص ما و اراده خداوند بستگی دارد.

 

🔰وقتی نفوذ کلام بود نیازی به استدلال خاص و زیادی هم نیست، حداقل چیزی که می‌توان گفت اینکه برای ما مبلغان کار روی قلب خودمان به همان اندازه کار رو اطلاعاتمان لازم است. اول از همه هم به خودم می‌گویم و اعتراف می‌کنم که در این زمینه کم گذاشته‌ام.

 

🔰 البته عرض اینجا نیست که اگر دلیل منطقی بود و اخلاص نیز داشتیم حتما کلام کارگر می‌افتد که اگر چنین بود امیرالمؤمنین(علیه السلام) این قدر نیاز به ناله زدن نداشتند، خطبه‌های حضرت زینب(سلام‌الله علیها) در کوفه اثر لازم را بر مردم زمانش می‌داشت. عرض اینجاست که رکن اصلی دعوت ما باید اخلاص و سعه قلب خودمان باشد تا بعد از آن استدلال و منطق ولو اندک بتواند جواب دهد.

وگرنه کم نیستند طاغوت‌هایی که خیلی قشنگ‌تر از ما لباس استدلال و منطق برای دعوت به خدا می‌پوشند.

📌اللهم اهدنی هدی المهتدین.

........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۹/۱۲/۱۱
  • حمید رضا باقری

آیت‌الله حائری شیرازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی