شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰 در ایام دانشجویی در دو دوره مقدماتی و تکمیلی طرح ولایت شرکت کردم و برای اولین بار با مباحث کلامی و فلسفی به صورت جدی آشنا شدم؛ دوره طرح ولایت از با برکت‌ترین فعالیت‌های نشأت گرفته از آیت‌الله مصباح و شاگردان ایشان بود و هست.

🔰 یادم می‌آید زمانی در شیراز یک بررسی کردیم تمام دوستانی که در شیراز در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی نقش پر رنگ داشتند همه بالاتفاق یک دور طرح ولایت را دیده بودند.

طرح ولایت یک حلقه ارتباطی تشکیلاتی و دوستانه قوی بین فعالین مذهبی شرکت کننده در این دوره بوجود می‌آورد و آثار مختلف خود را در دانشگاه و مسائل شهری نشان می‌داد.

در این دوره برای اولین بار با آداب طلبگی آشنا شدم و چنان لذتی از سبک زندگی طلبگی چشیدم که در سال‌های بعد با شوق بسیار عزم آمدن به حوزه کردم.

🔰 در سال‌های دانشجویی بعد از شهید مطهری کتاب‌های آیت‌الله مصباح را بیش از همه مطالعه می‌کردم و به لطف دغدغه‌های حاصل از مطالعه چنین آثاری توفیق حضور در حوزه نصیب حقییر شد.

🔰 برخلاف آنچه که مظلومانه در حق آیت‌الله مصباح از دروغ‌ها و بی‌انصافی‌های فراوانی صورت می‌گرفت از ویژگی‌های برجسته ایشان اخلاق و تواضع‌شان بود و به واسطه ماجراهای مختلفی که از نزدیکان مورد اعتمادم از ایشان شنیده بودم، حقییر بیشتر از مباحث علمی مجذوب اخلاق ایشان بودم، مطالبی که برخی بی‌انصاف‌ها در حق ایشان نقل می‌کردند، در حالی بود که همان‌ها می‌دانستند فیلم جلسات خصوصی آنها با علامه مصباح و اعترافاتشان نزد ایشان در دسترس علامه است و البته می‌دانستند ایشان امین هستند و اجازه انتشار این اعترفات و گفته‌ها را نخواهند داد.

 🔰 عزیزی که خود اهل معرفت و مقاماتی است نقل می‌کرد در جلسه تفسیر آیت‌الله مصباح ایشان یک دسته بندی از آیات پرداخته به یک موضوع کرد و بنده نیز تأمل و دقت‌هایی انجام دادم و شقوقی به این دسته بندی افزودم، فردای آن روز در درس، ایشان رو به بنده کرد و در حالی که به من نگاه می‌کردند گفتند این دسته بندی‌هایی بود که بنده حقییر به ذهنم آمد، ممکن است برخی از عزیزان با تأمل بیشتر شقوق بیشتری به ذهنشان بیاید.

بنده خودم از این عزیز موارد مختلف مشابهی دیده بودم و هم‌ایشان می‌گفت آیت‌الله مصباح از کسانی هستند که مقامات و قدرت‌های معنوی خاصی دارند اما هیچ‌گاه به نحویی رفتار نمی‌کنند که کسی حتی چنین توقعاتی از ایشان داشته باشد، مثالی از رفتار ایشان می‌زدند که یک بار در جلسه‌ای فضا جوری می‌شود که برخی دوستان خیلی مجذوب ایشان می‌شوند و ایشان که احساس می‌کنند فضا سنگین شده است برای اینکه خود را بشکنند و فضا را صمیمی کنند سریع فضا را تغییر می‌دهند و می‌گویند یکی برود یک پفکی بخرد تا بخوریم!

🏴 یاد این عالم بزرگ و متواضع که حق بزرگی بر گردن حقییر و امثال این حقییر دارند گرامی و راهشان مستدام باد.

........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

 

  • ۹۹/۱۰/۱۹
  • حمید رضا باقری

آیت‌الله مصباح

طرح ولایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی