شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰 یکی از طیف‌های اصلی حاضر در صحنه انقلاب لیبرال‌های مذهبی بوده و هستند، لیبرال‌ها در طول انقلاب همیشه نقش حلقه‌ی واسط را برای به قدرت رسیدن منافقین و نفوذی‌ها داشته‌اند. آنها از ابتدای انقلاب بوده و هستند و به قول حضرت امام:‌

👈«ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان‏ خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها مى‏‌خوریم.» (صحیفه امام، ج ۲۱؛ ص: ۲۸۶)

🔰 اشکال اصلی حضرت امام در نامه ایشان به منتظری مبنی بر عدم صلاحیت وی برای تصدی رهبری نظام نیز همین اعتماد وی به لیبرال‌ها بود:

👈 «با دلى پر خون و قلبى شکسته چند کلمه‏‌اى برایتان مى‏‌نویسم ... از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامى عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین مى‏‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبرى آینده نظام را از دست داده‏‌اید.» (صحیفه امام؛ ج‏ ۲۱؛ ص: ۳۳۰)

🔰 هاشمی رفسنجانی و امروز هم شاگرد ممتاز او حسن روحانی شاید مهم‌ترین راه و کانال به قدرت رسیدن لیبرال‌ها در انقلاب بوده‌اند، هاشمی در خاطرات خود در شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۶۰می‌نویسد:

👈«ساعت شش بعدازظهر آقاى مهندس [مهدى‏] بازرگان آمد. درباره اختلافات جارى و مشکلات موجود و جنگ و صلح و خیلى چیزهاى دیگر، یک ساعت مذاکره کردیم.

به ایشان گفتم تا ما قدرت تصمیم‏‌گیرى و انتصاب داشتیم، سعى کردیم، آقایان را در صحنه داشته باشیم، حتى بعد از استعفاى ایشان و تجدید شوراى انقلاب. ولى بعد از تشکیل مجلس، ما دیگر تصمیم‏‌گیر نبودیم و نیروهاى تندتر خط امام، حاضر نبودند که محافظه‏‌کارى کنند و لیبرال‌ها را در پست‌هاى کلیدى بپذیرند و فعلًا تنها دوره دولت انقلابى خط امامى‏‌هاست.

نهادهاى انقلابى و مجلس و شوراى قضائى و حزب‏الله حکومت لیبرال‌ها را تحمل نمى‏‌کنند. بهتر است آقایان اگر حسن نیت دارند، دست از تضعیف بردارند و همکارى کنند.» (کارنامه و خاطرات، عبورازبحران، فروردین ۱۳۶۰، ص : ۷۳.)

🔰 «امروز غرب و شرق به خوبى مى‏‌دانند که تنها نیرویى که مى‏‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامى ایران ضربات سختى از اسلام خورده‏‌اند و تصمیم گرفته‏‌اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدى است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروى نظامى، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملى خویش و اگر هیچ کدام از اینها نشد، ایادى خودفروخته خود از منافقین و لیبرال‌ها و بى‏‌دین‌ها را که کشتن روحانیون و افراد بی‌گناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات نفوذ مى‏‌دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذی‌ها بارها اعلام کرده‏‌اند که حرف خود را از دهان ساده‏‌اندیشان موجّه مى‏‌زنند.» (صحیفه امام؛ ج‏ ۲۱؛ ص: ۳۲۶)

🔰 اگر امروز برخی از سخنان ساده‌اندیش موجه‌یی چون آقای امجد تعجب می‌کنند، دیروز هم برخی از سخنان منتظری تعجب می‌کردند، دیروز منتظری تحت تأثیر مهدی هاشمی بود امروز امجد تحت تأثیر پسرش است.

🔰 اگر فیلم پسر آقای امجد را مشاهده کنید معلوم می‌شود، سخنان آقای امجد دیکته شده چه کسی است!

آن روز اگر منافقین معلوم الحال دست به ترور می‌زدند و با بیش از ۱۷ هزار ترور سعی کردند تا کشور را به آشوب بکشند و به نقطه جوش برسانند تا به قول خودشان به انقلاب سرخ نزدیک شوند؛ لیبرال‌هایی هم پیدا می‌شدند تا وقت اعدام آن‌ها یک منتظری ساده‌اندیش را پیدا کنند و با القائات خود، از دهان او به اعدام منافقین اعتراض کنند.

امروز هم اگر منافقی مثل روح‌الله زم در شبکه آمد نیوز تدارکات آشوب و کشتار در کشور را سامان می‌دهد، آموزش ساخت مواد منفجره به مخاطبانش می‌دهد و یا قبل از دستگیری‌اش در گفتگو با شبکه کلمه اعتراف می‌کند ما تلاش کردیم روحانی را برسر کار بیاوریم تا به کمک او تضادهای جامعه زیاد شود و کشور به آشوب کشیده شده و به نقطه جوش نزدیک شود، لیبرال‌هایی هم پیدا می‌شودند تا وقت اعدام او یک امجد ساده‌اندیش را پیدا کنند و با القائات خود، از دهان او به این اعدام اعتراض کنند.


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 23 ثانیه

........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی