شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰 در سریال خانه امن وقتی می‌خواهد نشان دهد که فرقه‌ها با انسان‌ها چه می‌کنند، نشان می‌دهد که فرقه موجب می‌شود شما از پدر و مادر، برادر و خواهر، همسر و فرزندان خود جدا شوید و محبت آنها را در راه اهداف به ظاهر مقدس فرقه از دل خارج کنید.

نشان می‌دهد که چون این محبت‌های خانوادگی، مانعی برای رفتارهای افراطی فرقه‌ای است و دست و پای افراد را می‌بندد، هر فرقه‌ای به شکلی رشته‌های این محبت‌ها را می‌برد!

🔰 حدس می‌زنم خیلی‌ها از خود پرسیده باشند: پس فرق شهدای بزرگ ما با این فرقه‌ها چیست؟ آنها هم که دل از خانواده و زن و فرزند می‌بریدند و به جبهه‌ها می‌رفتند؟! فرق آن پدر و مادرهایی که فرزند خود را که عضو گروهک منافقین شده بود و می‌فهمیدند قصد عملیات تروریستی دارد، لو می‌دادند چیست؟ مثلا آن زنی که فرزند خود را قبل از عملیات کودتای نوژه لو داد! یا آیت الله محمدی گیلانی حاکم شرعی که وقتی قبل از آغاز درگیری با خانه تیمی منافقین به ایشان گفتند دو فرزند شما نیز در خانه تیمی منافقین هستند و ایشان فرمودند آنها هم مثل دیگران! و دو فرزندش نیز در درگیری کشته شدند و...

اینها هم دل از محبت خانوادگی بریدند تا به اهداف مقدس خود برسند.

🔰 ممکن است کسی بگوید آن داعشی فکر می‌کند که اهدافش مقدس است، آن گروهک مجاهدین خلقی هم فکر می‌کند اهدافش مقدس است، از کجا معلوم این شهید شما یا آن آیت‌الله هم چنین نباشند؟!

🔰 اینجا یک فرق اساسی وجود دارد که معلوم می‌شود کدام فرقه است و اهدافش نامقدس و کدام خیر؟

بگذارید قبل از آنکه جواب اصلی را بگویم شاهدی برایش بیاورم! فرض کنید در فلان کشوری که همه هم بت پرست هستند یا اصلا دینی ندارند! مثلا خلبان‌های کامی‌کازه ژاپنی که در جنگ جهانی دوم هواپیماهای خود را مستقیما به ناوهای متجاوز آمریکایی می‌کوبیدند. آیا کسی در مورد آنها می‌گوید چه کار ابلهانه‌ای ‌کردند؟! یا هنوز که هنوز است مردم همه کشورها آنها را تحسین می‌کنند که چگونه خود را در راه دفاع از مردم و سرزمینشان فدا کرده‌اند؟

کسی آنها را فرقه‌ای نمی‌داند و همه اهدافشان را مقدس می‌دانند؛ اما چرا؟

🔰 یک تمایز اصلی گروهک‌ها و فرقه‌ها با اهداف نامقدسشان با حرکت‌های اصیل و انسانی با اهداف مقدس این است که گروهک‌ها ابتدا به اشکال مختلف رشته‌های محبتت به پدر و مادر، همسر و فرزند، برادر و... را قطع می‌کنند بعد تو را در راه اهدافشان بکار می‌گیرند!

اما مثلا اسلام برعکس دائما این رشته‌ها را تقویت می‌کند و هنگامی که محکم‌ترین رشته‌های محبت برقرار است تو را دعوت می‌کند که اگر لازم است در راه اهداف مقدست از این رشته‌ها بگذر.

🔰 اما این هم تمایز اصلی فرقه‌ها با اسلام و حرکت‌های اصیل انسانی نیست این هم ملاک اصلی که اهداف مقدس و نامقدس را متمایز نماید نیست؛ تمایز اصلی آنها به عقل و آزادی است، اسلام دائما شما را دعوت به تعقل می‌کند شما را آزاد می‌گذارد می‌گوید سفر کنید، گفتگو کنید، حرف‌های دیگران را بشنوید و آزادانه با تعقل خود تصمیم بگیرید اما فرقه‌ها آزادی‌های شما را محدود می‌کنند، راه‌های تعقل شما را می‌بندند، اهداف فرقه‌ها در خلاء و بی‌رقیب مقدس می‌شوند اما اهداف اسلام و حرکت‌های اصیل انسانی در کمال آزادی و با تعقل مقدس می‌شوند.

📌آن خلبان ژاپنی در عین اینکه خانواده داشت و آنها را هم بسیار دوست می‌داشت برای هدف مقدسی که آزادانه و با تعقل یافته بود جان خود را فدا می‌کرد و نیز آن مرد و زن نیز که فرزند خود را به نیروهای کمیته لو می‌دادند.

........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۹/۱۰/۰۵
  • حمید رضا باقری

خانه امن

داعش

فرقه

مجاهدین خلق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی