شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

اسلامی که روی کاغذ بود و نه کف میدان، اطلاق‌هایی که هنوز به الاها و استثناء‌هایش نرسیده بود.👇
دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 1 ثانیه

🔰 شهید بهشتی صدها سخنرانی دارند اما یک سخنرانی ایشان را که در مرکز اسلامی هامبورگ است شاید زیاد شنیده‌ باشید:

👈«این در اسلام دگم است، هیچ حکومتی تحت هیچ شرایطی تحت شرایط فوق‌العاده  و غیر عادی حق ندارد آزادی انتقاد از رهبران را بگیرد از مردم.

یک مطالبی هست که فقها می‌گویند به عنوان اولی واجب است ولی به عنوان ثانوی حرام می‌شود ولی این مطلب از اموری است که اصلا عنوان ثانوی برنمی‌دارد!

بر طبق آنچه ما از اسلام می‌شناسیم هیچ حکومتی تحت هیچ شرایطی حق ندارد آزادی انتقاد از رهبران را بگیرد! ما در شرایط فوق العاده هستیم با دشمن‌های مختلف روبرو هستیم حکومت نظامی اعلام می‌کنیم این در اسلام نیست، برای اینکه می‌دانیم علی (علیه السلام) با دشمنان گوناگون روبرو بود در حال جنگ با معاویه هم بود، هیچ وقت هم حکومت نظامی اعلام نمی‌کرد، نه تنها حکومت نظامی اعلام نمی‌کرد حتی برای خودش پاسبان هم نگذاشته بود.

آزاد میان مردم می‌آمد و صریحا می‌گفت: روزی فساد در جامعه رخنه می‌کند و زمام‌داران به صورت بت در می‌آیند که رابطه مستقیم میان مردم و زمام‌داران بریده شود. از نظر فقه اسلامی حرام مطلق است حجاب، یعنی اینکه زمام‌دار طوری زندگی کند که هرکس بخواهد پیش او رود باید از دربانی ریس دفتری اجازه بگیرد.»

⁉️ اما آیا تا کنون از خودتان یا کسانی که به این دست سخنرانی‌های شهید بهشتی یا شهید مطهری زیاد استناد می‌کنند نپرسیده‌اید؟ مثلا این حرام مطلقی که شهید بزرگوار فرمودند چرا بعد از انقلاب برای حضرت امام و حتی خود ایشان چندان رعایت نشد؟

چرا کم کم به این نتیجه رسیدیم که مسئولان انقلاب نیازمند حفاظت هستند؟ ترورها و مزاحمت‌ها منجر نشد که دست از اطلاق آن اسلام روی کاغذ و آرمانی برداریم؟!

آیا در زمان دادستانی خود شهید بهشتی روزنامه‏‌هاى انقلاب اسلامى، میزان، آرمان ملت، مردم و جبهه ملى، تعطیل نشدند؟ و اتفاقا شهید بهشتی نیز از این مسأله حمایت نکردند؟!

بله ظاهرا پس از انقلاب مجبور شدیم دست از این اطلاق‌های اسلام روی کاغذ برداریم و تازه با إلاها و استثناء‌ها آشنا شدیم. متوجه شدیم برخی‌هستند که به بهانه آزادی انتقاد هر روز یک دروغی و تهمتی و یک جریان روانی علیه انقلاب راه می‌انداختند و چاره‌ای نیست جز بستن دهان آنها!

بله حکایت این اسلام‌هایی که هنوز روی کاغذ است و به عرصه عمل نرسیده‌اند ولو قائلان آنان نیز بسیار بزرگ باشند، همین است.

اگر حضرت امام هم می‌فرمودند ما روحانیون را در پست‌های اجرایی بکار نمی‌گیریم بعدا معلوم شد که چاره‌ای نیست! و همینطور برخی موارد دیگر و خلاصه اینجاست که معلوم می‌شود: «تَمَامُ الْعِلْمِ اسْتِعْمَالُهُ» یعنی چه؟ «تَمَامُ الْعِلْمِ الْعَمَلُ بِمُوجِبِهِ» یعنی چه؟ «عِلْمُ الْمُؤْمِنِ فِی عَمَلِهِ» و خلاصه احادیثی که علم واقعی و کامل را علم به میدان عمل آمده می‌دانند، یعنی چه؟!

📌 اگر قرار است به اسلام ایمان بیاوریم به اسلام کف میدان است، نه اسلام صرفا روی کاغذ، اگر قرار است به بهشتی، مطهری و خمینی مؤمن باشیم، بهشتی و خمینی در میدان عمل است، نه روی کاغذ.

........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

نظرات (۱)

من بطور کامل مخالف حرف های شما هستم . شهید بهشتی تا آخرش رو حرف خود پافشاری کرد حتی به قیمت شهادتش . و امام هم با آمدن روحانیون در عرصه و وسط گود قرار گرفتن مخالف بود ( همانند دکتر بهشتی ). با پا فشاری خود آخوندهایی که تشنه قدرت و جاه و مقام بودند امام را مجبور به پدیرش کردند مثل پذیرش قطع نامه 598 صلح میان ایران و عراقی های عوضی که الآن دارند خوب میتازونند .

پاسخ:

اگر مقصود از اینکه نقش داشته باشد روحانیت‏، بله روحانیت نقش دارد. در حکومت هم نقش دارد. نمى‏‌خواهد حاکم بشود، لکن مى‏‌خواهد نقش داشته باشد. شما در همین قضیه رئیس‏ جمهورى به ما پیشنهاد مى‏‌کردند که، پیشنهاد کردند از اشخاص، حتى از دانشگاه به‏ اینکه ما حالا بعد از مدت‌ها فهمیدیم که اطمینان به دیگران نیست. روحانى باشد من مى‏‌گفتم نه، روحانى نقش باید داشته باشد، خودش رئیس جمهور نشود. لکن در ریاست جمهور نقش باید داشته باشد. کنترل باید بکند. آن به منزله کنترل یک ملتى است. یک مملکتى است. نمى‏‌خواهد روحانى رئیس- مثلًا فرض کنید که- رئیس دولت باشد. لکن نقش دارد در آن. اگر رئیس دولت بخواهد باشد کذا، پا را کج بگذارد این جلویش را مى‌‏خواهد بگیرد.

7/ 10/ 58

امام خمینی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی