شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

ملت ایران باید خود را قوی کند

🔰 یک درس قرآن به ما نوع تعامل با طاغوت‌های زمانه است.

حضرت سلیمان(ع) در ابتدا وارد مذاکره البته از موضع قدرت و رحمت، با ملکه سبا شد و نامه‌ای برای آنها فرستاد.

👈«اذْهَبْ بِکِتَابِی هَٰذَا فَأَلْقِهْ إِلَیْهِمْ ثُمَّ تَوَلَّ عَنْهُمْ فَانْظُرْ مَاذَا یَرْجِعُونَ»

👈«قَالَتْ یَآ أَیُّهَا الْمَلَأُ إِنِّیٓ أُلْقِیَ إِلَیَّ کِتَابٌ کَرِیمٌ»

 

🔰مشاوران ملکه سبا به او پیشنهاد جنگ دادند اما او نپذیرفت و تصمیم گرفت برای سلیمان هدیه‌ای بفرستد تا بدون جنگ ماجرا را حل و فصل کند.

👈«وَإِنِّی مُرْسِلَةٌ إِلَیْهِمْ بِهَدِیَّةٍ فَنَاظِرَةٌ بِمَ یَرْجِعُ الْمُرْسَلُونَ»

 

🔰اگرچه اگر به جریان اعتدالی باشد که با رفتار مقتدرانه جز در برابر خودی‌ها آشنایی ندارند! سلیمان تندرو می‌شود، اما سلیمان پاسخ هدیه آنان را با ارسال سپاهش داد.

👈«فَلَمَّا جَآءَ سُلَیْمَانَ قَالَ أَتُمِدُّونَنِ بِمَالٍ فَمَآ آتَانِیَ اللَّهُ خَیْرٌ مِمَّآ آتَاکُمْ بَلْ أَنْتُمْ بِهَدِیَّتِکُمْ تَفْرَحُونَ»

👈«ارْجِعْ إِلَیْهِمْ فَلَنَأْتِیَنَّهُمْ بِجُنُودٍ لَا قِبَلَ لَهُمْ بِهَا وَلَنُخْرِجَنَّهُمْ مِنْهَآ أَذِلَّةً وَهُمْ صَاغِرُونَ»

 

🔰البته سلیمان در عین نشان دادن اقتدار برای تسلیم کردن آنان، راهی برای دعوت اصلی خود که تسلیم کردن قلب آنان در مقابل خداوند بود نیز پیش‌گرفت.

 

🔰 او در عین اینکه تخت با عظمت ملکه را نزد خود آورد جلوه‌هایی از هنرمندی و عظمت فناوری و سازه‌های خود را نیز به او نشان داد و اینجا بود که ملکه سبا اعتراف کرد که او به خود ظلم کرده است و همراه سلیمان به خداوند ایمان آورد:

👈 «قِیلَ لَهَا ادْخُلِی الصَّرْحَ ۖ فَلَمَّا رَأَتْهُ حَسِبَتْهُ لُجَّةً وَکَشَفَتْ عَنْ سَاقَیْهَا ۚ قَالَ إِنَّهُ صَرْحٌ مُمَرَّدٌ مِنْ قَوَارِیرَ ۗ قَالَتْ رَبِّ إِنِّی ظَلَمْتُ نَفْسِی وَأَسْلَمْتُ مَعَ سُلَیْمَانَ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ»

به او گفتند: وارد قصر شو. هنگامی که آن را دید، پنداشت رودی است، پس دامنش را تا ساق‌های پایش بالا گرفت، سلیمان گفت: این قصری سیقل داده شده از بلور است. [که آب از زیرش حرکت می‌کند.] اینجا بود که ملکه سبا گفت: ای پروردگار قطعاً من به خود ستم کردم، اینک در معیت سلیمان تسلیم پروردگار جهانیان شدم. (۴۴ - نمل)

 

📌 در مقابل طاغوت‌های زمانه تا وقتی اقتدار نشان ندهی آنان دست از ظلم خود برنمی‌دارند، اما خواسته اصلی ما خاضع کردن آنان در مقابل پذیرش خودمان نیست، خواسته اصلی ما تسلیم شدن قلوب انسان‌ها در مقابل عظمت و قدرت خداوند است و قلب‌های آنان که معادلات دنیا فقط آنان را خاضع می‌کند جز با نمایش دادن جلوه توحید در دنیای ما خاضع نخواهد شد.

پس باید قوی شویم و بهترین دعوت ما قوی شدن خودمان برای به نمایش درآوردن جلوه توحید در دنیا است.

........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی