شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰 تلویزیون نمایشگاه ماشینی را در تهران نشان می‌داد، ماشین‌های با رنگ‌های مختلف و تزئین شده که کنار هر کدام یک خانم ست شده با رنگ ماشین و آرایش غلیظ ایستاده بود.

 

⁉️ مجری سراغ یکی از این خانم‌ها رفت و از او چند سوال در مورد ماشین کرد و این خانم هیچ کدام را نمی‌دانست، بعد مجری کناری رفت و این سوال را پرسید که فلسفه حضور خانم‌ها کنار این ماشین‌ها چیست؟

 

🔰 همین ماجرا را در مورد محصولات غذایی مختلف نیز دیده‌ایم که در تبلیغات آنها مسائل شهوانی را ولو بی‌هیچ ارتباطی ربط می‌دهند و از خانم‌ها در آن استفاده می‌کنند، اما چرا؟ فلسفه آن چیست؟

 

🔰 گاهی که ما می‌خواهیم این ماجرا را نقد کنیم از منظر سوء استفاده از نجابت آن خانم درون تبلیغ به این مسأله می‌پردازیم که آن هم درست و جای خود را دارد اما هدف کسی که از این خانم اینگونه استفاده می‌کند واقعا سوء استفاده از او نیست، برای او این خانم با یک مجسمه هیچ فرقی نمی‌کند، هدف اصلی او سوء استفاده از ماست.

 

🔰 این نوع از تبلیغات، قدرت فکر کردن و انتخاب صحیح را از مخاطبان خود سلب می‌کند اما چطور؟

 

انسان برای اراده کردن چیزی، باید نسبت به آن شوق و میل پیدا کند یعنی مرحله قبل از اراده، شوق و میل است، برای شوق پیدا کردن نیز ذهن ابتدا آن امر را تصور می‌کند بعد از تصور قوه شهویة در نفس انسان به کار می‌افتد شهوت نسبت به غذا، شهوت نسبت به جاذبه‌های جنسی و...؛ کار قوه شهوانی این است که پس از تصور امری که ملائم با طبع انسان است، موجب شوق و حرکت انسان به سمت آن امر می‌شود، اما علاوه بر این قوه، قوه عاقله نیز در مورد این امر تصور شده فکر می‌کند، مصلحت و منفعت آن یا مفسده و مضرات آن را بررسی می‌کند و اگر تشخیص داد که آن امر به مصلحت است به شوق می‌افزاید و اگر مضر است مانع اراده و حرکت به سمت آن امر می‌شود.

 

اما قدرت کدام قوه و میل حاصل از کدام قوه بیشتر باشد نتیجه آخر را مشخص می‌کند، نقش حضور این زنان و مسائل شهوانی در تبلیغات، چرباندن کفه قوه شهوانی و میل به سمت ماشین یا غذا و... است.

 

📌وقتی به فرهنگ غرب نگاه می‌کنیم یک روح در تمام تار و پودش دمیده شده است و آن دور شدن از تعقل است، حال با استفاده‌ زیاد از موسیقی باشد یا شهوت یا ورزش و...

..........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۹/۰۷/۳۰
  • حمید رضا باقری

غرب شناسی

غرب‌زده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی