شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

📝بعد از درگذشت مرحوم حاج‌آقا مصطفی خیلی‌ها معتقد بودند که ساواک در این کار دست دارد؛ اما این قضیه چندان روشن نبود و نیاز به تحقیقات بیشتر داشت. آقای هاشمی نقل می‌کنند:

📻 «آن روزى که مرحوم حاج آقا مصطفى (ره) فوت مى‏‌کنند، از امام درباره او سوال مى‏‌شود که آیا ایشان شهید شدند و آیا کسى ایشان را کشته؟

شما خون ایشان را به گردن ساواک و یا شاه یا کسى دیگر مى‏‌اندازید یا نه؟ مى‏‌دانید که آن روزها جو طورى بود که اگر امام مى‏‌خواستند از این مسأله براى کوبیدن دشمن استفاده کنند، خیلى طبیعى بود که بگویند بله.

اما ایشان همان مقدار که درباره مرگ فرزندشان مى‏‌دانستند، همان را گفتند و نخواستند از حادثه‏‌اى که پیش آمده، مردم‏ را تهیج کرده به انتقام خون ایشان، عده زیادى از دشمنان را از پا در آورند.

ایشان در آن زمان به عنوان رهبر یک مکتب و نه یک رهبر سیاسى رفتار کردند تا به این وسیله تفاوت بین مکتب اصیل اسلام را که بر اساس اخلاق و عدالت استوار است با سایر مکاتب- که در آنها هدف، وسیله را توجیه مى‏‌کند- به همه نشان دهند.»

👈کارنامه و خاطرات، انقلاب‏‌ و پیروزى، ص : ۳۶۳.

  • ۹۹/۰۷/۳۰
  • حمید رضا باقری

سید مصطفی خمینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی