شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

‼️ اگر می‌گویید امام گفت: « روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت‏ تشنه است و هر گز با آنان سر آشتى نداشته و نخواهد داشت.»

 

ماجرایش را کامل بدانید یا نه، اصلا جمله‌اش را کامل بخوانید: « این ظلم فاحشى است که کسى بگوید دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدى با سرمایه داران در یک کاسه است. و خداوند کسانى را که این گونه تبلیغ کرده و یا چنین فکر مى‏‌کنند، نمى‏‌بخشد. روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت‏ تشنه است و هر گز با آنان سر آشتى نداشته و نخواهد داشت.» [۱]

 

همان‌ها که آن روز روحانیت را متهم می‌کردند به دست داشتن در کاسه سرمایه‌داران زالو صفت، این روزها که به واسطه کثافت‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌هایشان ملت غضبناک و در فشار اقتصادی است، باز طلبکار روحانیت شده‌اند و انگشت اتهام را به سوی روحانیت مظلوم گرفته‌اند و ظلم فاحش خود را تکرار می‌کنند.

 

و چه خوب که با یک طعمه چند ماهی به قلاب خود بیاندازند؛ از یک سو چشم‌های غضبناک را متوجه روحانیت کنند و از سوی دیگر کینه‌های سابق خود را هم با طعمه «بی‌پناه» خود تسویه کنند!

 

این وسط جماعتی به اسم سربازی امام! به اسم عدالت‌خواهی و... کامل کننده این پروژه شدند! شراکت با یک بازاری یا سرمایه‌دار را کردند جرم و فساد! و آن را جار زدند! در حالی که نه سرمایه‌دار بودن جرم بود و نه شراکت با سرمایه‌دار « إنّ من عبادى المؤمنین من لا یصلحه‏ الا الغنى؛ و لو صرفته الى غیر ذلک لهلک و ان من عبادى المؤمنین من لا یصلحه‏ الا الفقر؛ و لو صرفته الى غیر ذلک لهلک»

 

توجه نداشتند که "زالوصفتی" که امام سرمایه‌داران را مقید به آن می‌کند، قید تفسیری نیست بلکه قید احترازی است، یعنی آن سرمایه‌داری که زالو صفتانه خون مردم را می‌مکد و نه آن سرمایه‌دار و بازاری‌های مؤمنی که «استوانه فعال جمهورى اسلامى مى‏‌باشند.» [۲] نه آنان که «همیشه از احترام خاصى در جامعه ایرانى برخوردارند و تصمیمات آنان در مبارزات سیاسى نقش بسیار مؤثر و گاهى تعیین‏‌کننده‏‌اى داشته است. و نیز همیشه منشأ خدمات اجتماعى فراوان بوده است و در حوادث همیشه از بهترین کمک‏ کنندگان مردم ضعیف و محروم بوده‏‌اند.» [۳].

 

📌ای کاش این دوستان که دلسوزانه متأسفانه پازل جماعتی خبیث را کامل می‌کنند، در کنار پیام قطع‌نامه و منشور روحانیت، دیگر سخنان حضرت امام(ره) منجمله سخنان مفصل ایشان با بازاریان و اصناف مختلف را نیز مطالعه می‌کردند تا در دام چنین مغالطات و تحریف‌هایی نیافتند.

....................

📝 ارجاعات:

[۱] ۳ اسفند ۱۳۶۷ منشور روحانیت- صحیفه امام ؛ ج‏ ۲۱؛ ص: ۲۷۶.

[۲] ۱۲ فروردن ۱۳۶۲ صحیفه امام، ج ۱۷، ص: ۳۹۱-۳۹۲.

[۳] ۲۰ دی ۵۷ صحیفه امام؛ ج ۵، صص: ۴۲۱-۴۲۲.

....................

📌 مطالب مرتبط:

🎙قسمت اول و دوم از مناظره جواد موگویی و میلاد دخانچی با موضوع عدالت‌خواهی و نقد روش‌های عدالت خواهی موجود.

...........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی