شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 🔰 بیش از چهل و اندی سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما همچنان ابعاد بسیاری از زندگی حضرت امام(ره) این شخصیت والا و الگو، این مؤمن، عالم، روحانی و انقلابی کامل را نشناخته‌ایم.

خیلی که به ایشان ارادت داشته باشیم اندکی از صحیفه و سخنان ایشان را خوانده‌ایم آن هم بدون حواشی تاریخی که بستر آن سخنان را شکل می‌دهد.

 

🔰 سال‌ها الگویی کامل و نقد در مقابل نسل جوان ما بوده است و بودجه‌های کلان برای شناخت آن صرف شده است! اما هنوز که هنوز است این همت برای تحصیل و انعکاس حیات این الگو در ما بوجود نیامده است.

با وجود انذار حضرت آقا که اگر راه امام را نشناسیم، اگر این الگو فراموش شود "ما سیلی خواهیم خورد" اما انگار نه انگار؟!

 

🔰 بخش عمده زندگی حضرت امام(ره) مربوط به پیش از پیروزی انقلاب است، ایشان متولد ۱۲۸۱ش هستند و در سال ۱۳۵۷ بیش از ۷۶ سال داشته‌اند و عمده زندگی با برکت و اثر گذار ‌ایشان مربوط به قبل از پیروزی انقلاب است، اما شناخت ما از زندگی ایشان مربوط به بعد از پیروزی انقلاب و حداکثر مربوط به بعد از قیام ایشان در سال ۱۳۴۳ در سن ۶۲ سالگیشان است، و دوره ماقبل از آن برایمان مغفول مانده است.

 

🔰 چه بسا اقتباس از حیات حضرت امام آنگاه که در مصدر رهبری نیستند بلکه به عنوان یکی از خواص جامعه در ذیل زعیم زمان به کنش سیاسی و اجتماعی می‌پردازند برای ما بسیار لازم‌تر نیز خواهد بود.

 

🔰 عمدتا برای طلاب ما از شخصیت حضرت امام چنین انعکاس داده می‌شود که ایشان تا پیش از مرجعیت فعالیت خاص سیاسی نداشته‌اند! درحالی که برای طلاب زمان خودشان از جاذبه‌های اصلی ایشان در عین داشتن چهره‌ای کاملا علمی و استاد تمام حوزه، شهرتشان به سیاسی بودنشان بوده است.

 

🔰 از جمله اقدامات حضرت امام(ره) در ایام تدریس در حوزه، نامه‌نگاری‌های بین‌المللی ایشان است و منجمله این نامه‌نگاری‌ها مربوط به بعد از کودتای ۲۸ مرداد می‌باشد.

🔻آیت‌الله پسندیده برادر ایشان در این رابطه نقل می‌کنند:

 

🔻‏‏موقعی که محمدرضا پهلوی از اروپا باز می‌گشت و چند نفری در جریان بازگردانیدن‏ شاه بر تخت طاووس[حکومت] کشته شدند؛ حضرت امام خمینی طاب ثراه نامه‌هایی به عنوان‏ ‏قساوت نامه شاه برای رهبران کشورهای عرب فرستادند و برای قربانیان یاری طلبیدند و‏ ‏فقط یک نفر به نام جمال عبدالناصر که سرهنگ ارتش مصر بود، جواب داد و دیگران‏ ‏جواب ندادند. متأسفانه رونوشت نامه‌ها و جواب جمال عبدالناصر را پیدا نکردم و لذا به‏ ‏همین مختصر اکتفا می‌کنم.‏

 

📝 منبع: پسندیده، مرتضی، خاطرات آیت‌الله پسندیده (گفته‌ها و نوشته‌ها)، چاپ سوم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۹۲. ص: ۲۲۳.

...........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۹/۰۵/۲۸
  • حمید رضا باقری

امام خمینی

کودتای ۲۸ مرداد

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی