شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰سید روح‌الله موسوی خمینی:

🔻فرا رسیدن عید بزرگ اسلامى قربان را به همه مسلمین تبریک عرض مى‏‌کنم. عیدى که انسان‌هاى آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمى مى‌‏اندازد؛ قربانگاهى که درس فداکارى و جهاد را در راه خداى بزرگ به فرزندان آدم و اصفیا و اولیاى خدا مى‌‏دهد.

🔻عمق جنبه‌‏هاى توحیدى و سیاسى این عمل را جز انبیاى عظام و اولیاى کرام- علیهم الصلوة و السلام- و خاصّه عباداللَّه کس دیگرى نمى‌‏تواند ادراک کند. این پدرِ توحید و بت شکنِ جهان به ما و همه انسان‌ها آموخت که قربانى در راه خدا، پیش از آنکه جنبه توحیدى و عبادى داشته باشد، جنبه‏‌هاى سیاسى و ارزش‌هاى اجتماعى دارد.

🔻به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و عدل الهى را برپا نمایید. به همه ما، ذریّه آدم، فهماند که «مکّه» و «منى‏» قربانگاه عاشقان است. و اینجا محل نشر توحید و نفى شرک؛ که دلبستگى به جان و عزیزان نیز شرک است.

🔻به فرزندان آدم درس آموزنده جهاد در راه حق را داد که از این مکان عظیم نیز فداکارى و از خودگذشتن را به جهانیان ابلاغ کنید. به جهانیان بگویید در راه حق و اقامه عدل الهى و کوتاه کردن دست مشرکان زمان باید سر از پا نشناخت، و از هر چیزى حتى مثل اسماعیل ذبیح‌‏اللَّه، گذشت. که حق جاودانه شود.

🔻این بت‏‌شکن و فرزند عزیزش، بت شکن دیگر، سید انبیا، محمد مصطفى- صلى‌‏اللَّه علیه و آله و سلم- به بشریت آموختند که بت‌ها هرچه هست باید شکسته شود؛ و کعبه، که ام‌ّ‏القُرى است، و آنچه از آن بسط پیدا کرده تا آخرین نقطه زمین، تا آخرین روز جهان، باید از لوث بت‌ها تطهیر شود.

🔻بت هرچه باشد، چه هیاکل، چه خورشید، چه ماه، و چه حیوان، و انسان. و چه بتى بدتر و خطرناکتر از طاغوت‌هاى در طول تاریخ از زمان آدم صفى‏‌اللَّه، تا ابراهیم خلیل‏‌اللَّه، تا محمد حبیب‌‏اللَّه- صلى‏‌اللَّه علیهم و آلهم اجمعین- تا آخرالزمان که بت‏‌شکن آخر از کعبه نداى توحید سر دهد.

🔻مگر ابرقدرت‌هاى زمان ما بت‌هاى بزرگى نیستند که جهانیان را به اطاعت و کرنش و پرستش خود مى‏‌‌خوانند، و با زور و زر و تزویر خود را به آنان‏ تحمیل مى‏‌نمایند؟

کعبه معظّمه یکتا مرکز شکستن این بتهاست. ابراهیم خلیل، در اول زمان، و حبیب خدا و فرزند عزیزش مهدى موعود- روحى فداه- در آخر زمان، از کعبه نداى توحید سردادند و مى‏‌دهند.

📝پیام امام خمینی(ره) به مسلمانان ایران و جهان- صحیفه امام ج ۱۸ صص: ۸۶-۸۸؛ ۱۲شهریور ۱۳۶۲.

...........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۹/۰۵/۲۳
  • حمید رضا باقری

عید قربان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی