شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰 در ایام نوجوانی که به کانون زبان می‌رفتم استاد زبانی داشتیم که تازه از آمریکا به ایران آمده بود و ظاهرش هم چندان مذهبی نبود، نکته‌ای به ما آموخت که سال‌ها برایمان ماند و ان شاء الله باقیات الصالحات خودش نیز باشد. در مورد اینکه صلوات علاوه بر ذکر خدا و درود فرستادن بر پیامبر(ص)، پرچم دین‌داری ما است برایمان سخن گفت، به ما گفت چیزی به شما یاد می‌دهم که با آن هم اهل توحید می‌شوید، هم مسلمان و هم شیعه و محب امیرالمؤمنین(ع)، با صلوات فرستادن از خداوند درخواست می‌کنیم و نشان می‌دهیم اهل توحید هستیم و با درود فرستادن بر پیامبر و آل او (صلی الله علیهم اجمعین) نشان می‌دهیم که پیرو و محب محمد(ص) و آل او هستیم، پس صلوات را پرچم دین‌داری خود بدانید نه یک ذکر عادی.

🔰 در اوایل طلبگی‌ام بود که روزی بعد از نماز ظهر و عصر که از مسجد مدرسه برمی‌گشتم، تسبیح در دستم بود و صلوات می‌فرستادم، ناگهان متوجه شدم که یکی از دوستان بسیار با تقوا و با اخلاق طلبه‌ام، چشمانش گرد شده و بدون پلک زدن خیره به من نگاه می‌کند، هرچه نزدیک‌تر می‌رفتم، نگاهش را برنمی‌داشت، وقتی به او رسیدم مثل اینکه یک عالم بزرگ را دیده باشد، به شکل خیلی عجیبی شروع کرد به اظهار تواضع، احترام و عرض ادب کردن، مانده بودم ماجرا چیست؟ ما که هر روز یکدیگر را می‌بینیم، این دیگر چه شوخی است، اما متوجه شدم نه انگار واقعا ابراز ارادت می‌کند! بعدا متوجه شدم مثل اینکه ایشان چشمانش باز شده بوده و نورانیت مربوط به صلوات در آن لحظه را متوجه شده بوده اما چون تازه کار بود، متوجه نشده بوده که این نورانیت از من نیست و مربوط به صلوات است، بعد از مدتی هم تب بنده خدا خوابید و رفتارش عادی شد.

🔰 در روایات داریم که صلوات را بلند بفرستید که نفاق را از دل بیرون می‌برد و اگر دقت کنیم نفاق مگر چیست؟ جز ناخالصی در محبت به پیامبر(ص) و آلش؟ منافق چقدر برایش سخت است بلند و همراه با دیگران جلوه محبت خالص به پیامبر و آلش را ببیند.

🔰 در نمازهای جماعتمان رسم خوبی داریم و بعد از نماز این آیه نورانی را می‌خوانیم که: «ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنو صلوا علیه و سلموا تسلیما » چه آیه زیبایی که به ما تذکر می‌دهد صلوات فرستادن بر نبی و آل او کار خدا و ملائکه او است، همه عالم کون و مکان بر محمد(ص) صلوات می‌فرستند، پس شما نیز بیایید با همه عالم هم‌صدا و هماهنگ شوید و این ترنم زیبا را به دهان بیاورید «و سلموا تسلیما» و در مقابل محمد(ص) تسلیم مطلق باشید.

🔰 در روایات است که هر بار صلوات می‌فرستیم دو باب رحمت الهی بر ما گشوده می‌شود و همچنین در ذیل آیه  ۸۹ بقره «کانُوا مِنْ قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ‏ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُوا» گفته شده است یهودیان تا پیش از ظهور پیامبر(صلی الله علیه و آله) در هنگام جنگ‌های خود با کفار با صلوات فرستادن از خداوند طلب فتح و پیروزی می‌کردند و خداوند نیز موجبات فتح و پیروزی آنان را فراهم می‌کرد.

👈 «وَ کانُوا یَعْنِی هَؤُلَاءِ الْیَهُودَ مِنْ قَبْلُ‏ ظُهُورِ مُحَمَّدٍ ص بِالرِّسَالَةِ یَسْتَفْتِحُونَ یَسْأَلُونَ اللَّهَ الْفَتْحَ وَ الظَّفَرَ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَعْدَائِهِمْ وَ الْمُنَاوِینَ لَهُمْ، فَکَانَ اللَّهُ یَفْتَحُ لَهُمْ وَ یَنْصُرُهُمْ»

📌 پس دنبال بهانه باشیم برای صلوات فرستادن و طلب صلوات کردن، چه رسم‌های زیبایی داریم که هر وقت جماعتی در جایی معطلیم، طلب صلوات می‌کنیم و صلوات می‌فرستیم، هر وقت برقی روشن می‌شود صلوات می‌فرستیم، هر وقت استاد و بزرگی در مجلسی حاضر می‌شود صلوات می‌فرستیم و...

برخی از عزیزان اعتراض می‌کنند که برای حضور بنده صلوات نفرستید اما این اعتراض از باب تواضع خوب است اما واقع ماجرا این است که ما دنبال بهانه‌ایم برای صلوات فرستادن و طلب صلوات حضور شخصی باشد یا روشن شدن برق یا هر بهانه دیگری، اینها همه بهانه‌ایست برای مقصود دیگر.

...........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۹/۰۵/۲۳
  • حمید رضا باقری

اهل بیت

صلوات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی