شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

تصویری از وضعیت فقر و درآمد متوسط مردم نسبت به هزینه‌هایشان در استان‌های مختلف؛ به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

نکته جالب توجه این است که برخی استان‌ها مثل خوزستان و حتی برخی استان‌های غربی که بخش زیادی از محرومیت‌ها از آنها گزارش می‌شود، از نظر متوسط وضع بسیار خوبی دارند و این حاکی از اختلاف طبقاتی زیاد مردم و فضای نابرابر اقتصادی داخل این استان‌ها است.
نکته قابل توجه دیگر وضعیت شهر قم است، همان شهری که مرکز زندگی طلاب است و بر خلاف تصور برخی از مردم شیرهای نفت که در آن نیست هیچ بلکه از فقیرترین استان‌های کشور از نظر متوسط وضع مردم است.
نکته قابل توجه دیگر عدم ارتباط توزیع فقر با مذهب شیعه و‌ سنی است، برخلاف آنچه رسانه‌های مختلف وهابی تبلیغ می‌کنند به هیچ وجه ارتباطی بین وضعیت فقر و مذهب در این نقشه دیده نمی‌شود، مثلا وضعیت قم و سیستان در فقر مشابه هم است و وضعیت کردستان و خوزستان در درآمد مشابه هم است.
البته توجه به این نکته نیز لازم است که خط فقر در هر استان متفاوت است مثلا کسی که در تهران فقیر حساب می‌شود چون مخارجش زیاد است شاید با همان درآمد در کردستان فقیر حساب نشود چون مخارجش کم‌تر است اما این نکته در مطالبی که ذکر شد تاثیری ندارد.

............................

متن کامل گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛
با عنوان تصویری از وضعیت اقتصادی کشور؛ چالش ها و راهکارها.

معاونت پژوهش‌های اقتصادی
خرداد ماه ۱۳۹۹.

دریافت
حجم: 1.54 مگابایت
...........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۹/۰۳/۲۴
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی