🔰روزی بنده خدایی از روی سادگیاش جهنم و بهشت را انکار میکرد و میگفت هرکس در این دنیا ظلمی کند خدا در همین دنیا ظلم او را جبران میکند، هرکس هم خوبی کند خدا در همین دنیا جبرانش میکند، تحدی میکرد و میگفت یک مورد را سراغ بیاورید که ظلم کردهاند و در همین دنیا خودش یا بچهاش نتیجه ظلمش را نگرفته است و یک مورد را بیاورید که نتیجه خوبیاش را ندیده است.
🔰 آن زمان سال دوم طلبگی بودم، برای اینکه او را قانع کنم هرچه از جوابهای کتاب عقاید را داشتم جمع کردم و نامهای بلند بالا برایش نوشتم از اینکه روح بعد از مرگ باقی است و از اینکه نتیجه ظلمها به تمامه در همین دنیا قابل جبران نیست و لازمه عدالت خدا وجود عقاب و پاداش اخروی است.
🔰 اما زمان گذشت و فهمیدم پاسخ آن بنده خدا را اشتباه دادهام، پاسخش این بود که بله جهنم و بهشت در همین دنیا است شما درست فهمیدهای، جهنم و بهشت از همین دنیا شروع میشود و الی الابد ادامه دارد. حال من هم تحدی میکنم هرکه را که ظلم کرده است ببینید و هرکه را خوبی کرده است ببینید بهشت و جهنمشان از همین دنیا آغاز میشود فقط کمی صبر داشته باشیم.
🔻للَّذینَ أَحْسَنُوا فی هذِهِ الدُّنْیا حَسَنَةٌ وَ لَدارُ الْآخِرَةِ خَیْرٌ وَ لَنِعْمَ دارُ الْمُتَّقینَ (النحل-۳۰)
🔹برای آنان که خوبی کردهاند در همین دنیا حسنه است و البته در آخرت قطعا بهتر است و چه خوب محلی است سرای پرهیزکاران.
🔻در دو روایت در کتاب شریف کافی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است:
🔹هیچ کسی نیست که ظلمی کند الا اینکه خداوند در جانش یا مالش آن را جبران میکند اما ظلمی که بین او خداوند است اگر توبه کند خداوند میبخشد.
🔹هرکس ظلم کند خداوند آن کس که به او ظلم کرده است را بر خودش یا نسلهای بعدش مسلط میکند.
🔺ما مِنْ أَحَدٍ یَظْلِمُ بِمَظْلِمَةٍ إِلَّا أَخَذَهُ اللَّهُ بِهَا فِی نَفْسِهِ وَ مَالِهِ وَ أَمَّا الظُّلْمُ الَّذِی بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ فَإِذَا تَابَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ.
🔺مَنْ ظَلَمَ سَلَّطَ اللَّهُ عَلَیْهِ مَنْ یَظْلِمُهُ [أَوْ عَلَى عَقِبِهِ] أَوْ عَلَى عَقِبِ عَقِبِهِ قُلْتُ هُوَ یَظْلِمُ فَیُسَلِّطُ اللَّهُ عَلَى عَقِبِهِ أَوْ عَلَى عَقِبِ عَقِبِهِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ- وَ لْیَخْشَ الَّذِینَ لَوْ تَرَکُوا مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّیَّةً ضِعافاً خافُوا عَلَیْهِمْ فَلْیَتَّقُوا اللَّهَ وَ لْیَقُولُوا قَوْلًا سَدِیداً. الکافی (ط - الإسلامیة)؛ ج ۲؛ ص: ۳۳۲.
............................
📌به شرح حال بپیوندید👇