شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰روزی بنده خدایی از روی سادگی‌اش جهنم و بهشت را انکار می‌کرد و می‌گفت هرکس در این دنیا ظلمی کند خدا در همین دنیا ظلم او را جبران می‌کند، هرکس هم خوبی کند خدا در همین دنیا جبرانش می‌کند، تحدی می‌کرد و می‌گفت یک مورد را سراغ بیاورید که ظلم کرده‌اند و در همین دنیا خودش یا بچه‌اش نتیجه ظلمش را نگرفته است و یک مورد را بیاورید که نتیجه خوبی‌اش را ندیده است.

 

🔰 آن زمان سال دوم طلبگی بودم، برای اینکه او را قانع کنم هرچه از جواب‌های کتاب عقاید را داشتم جمع کردم و نامه‌ای بلند بالا برایش نوشتم از اینکه روح بعد از مرگ باقی است و از اینکه نتیجه ظلم‌ها به تمامه در همین دنیا قابل جبران نیست و لازمه عدالت خدا وجود عقاب و پاداش اخروی است.

 

🔰 اما زمان گذشت و فهمیدم پاسخ آن بنده خدا را اشتباه داده‌ام، پاسخش این بود که بله جهنم و بهشت در همین دنیا است شما درست فهمیده‌ای، جهنم و بهشت از همین دنیا شروع می‌شود و الی الابد ادامه دارد. حال من هم تحدی می‌کنم هرکه را که ظلم کرده است ببینید و هرکه را خوبی کرده است ببینید بهشت و جهنمشان از همین دنیا آغاز می‌شود فقط کمی صبر داشته باشیم.

 

🔻للَّذینَ أَحْسَنُوا فی‏ هذِهِ الدُّنْیا حَسَنَةٌ وَ لَدارُ الْآخِرَةِ خَیْرٌ وَ لَنِعْمَ دارُ الْمُتَّقینَ  (النحل-۳۰)

🔹برای آنان که خوبی کرده‌اند در همین دنیا حسنه است و البته در آخرت قطعا بهتر است و چه خوب محلی است سرای پرهیزکاران.

 

🔻در دو روایت در کتاب شریف کافی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است:

🔹هیچ کسی نیست که ظلمی کند الا اینکه خداوند در جانش یا مالش آن را جبران می‌کند اما ظلمی که بین او خداوند است اگر توبه کند خداوند می‌بخشد.

🔹هرکس ظلم کند خداوند آن کس که به او ظلم کرده است را بر خودش یا نسل‌های بعدش مسلط می‌کند.

 

🔺ما مِنْ أَحَدٍ یَظْلِمُ بِمَظْلِمَةٍ إِلَّا أَخَذَهُ اللَّهُ بِهَا فِی نَفْسِهِ وَ مَالِهِ وَ أَمَّا الظُّلْمُ الَّذِی بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ فَإِذَا تَابَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ.

🔺‏مَنْ ظَلَمَ سَلَّطَ اللَّهُ عَلَیْهِ مَنْ یَظْلِمُهُ [أَوْ عَلَى عَقِبِهِ‏] أَوْ عَلَى عَقِبِ عَقِبِهِ قُلْتُ هُوَ یَظْلِمُ فَیُسَلِّطُ اللَّهُ عَلَى عَقِبِهِ أَوْ عَلَى عَقِبِ عَقِبِهِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ- وَ لْیَخْشَ الَّذِینَ لَوْ تَرَکُوا مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّیَّةً ضِعافاً خافُوا عَلَیْهِمْ فَلْیَتَّقُوا اللَّهَ وَ لْیَقُولُوا قَوْلًا سَدِیداً. الکافی (ط - الإسلامیة)؛ ج ‏۲؛ ص: ۳۳۲.

............................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

 

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • حمید رضا باقری

آخرت

بهشت

جهنم

ظلم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی