شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰 بعد از منتشر شدن ویروس کرونا برخی اولین پیشنهادشان برای تعطیلی، حرم‌های مطهر و مساجد بود و کاری به فروشگاه‌های بزرگ و بانک‌ها و دیگر مراکز اجتماع نداشتند...

 

🔰 در جواب آنها کسانی چون بنده، پست‌های مختلفی گذاشتیم و گفتیم اینجا دارالشفاء است و سال‌ها ما از این حرم‌ها، شفای خود را طلب می‌کرده‌ایم، امام رضا(علیه اسلام) و حضرت معصومه(س) واسطه‌های فیض و روزی ما هستند و به واسطه آنهاست که رحمت بر ما نازل می‌شود، حرم‌های مطهر محل نزول ملائک هستند و نزول ملائک سِلم و سلامتی را به دنبال دارد، پس اگر قرار بر تعطیلی است، آخرین گزینه این مکان‌های مقدس هستند و اگر خطر به حدی است که بنای بر تعطیلی باید گذاشت باید اول دیگر مراکز اجتماع را محدود کرد.

 

🔰حرم‌های مطهر را با رعایت نکات بهداشتی  و محدود کردن اجتماعات بایست باز نگه‌داشت چرا که در این وضعیت اضطراب و تشویش اذهان مردم، حرم‌های مطهر پناه‌گاه و محل آرامش و سکون است و بستن آن ضرر بسیار بزرگی دارد.

 

⁉️ برخی به ما اشکال کردند که صدر و ذیل حرف‌های شما با هم نمی‌سازد، اگر می‌گویید حرم‌ها محل شفا و نزول ملائک است پس چرا بایست نکات بهداشتی را در حرم‌های مطهر رعایت کنید؟ و اجتماعات را محدود؟

 

🔰پاسخ این بود که ما دو پیامبر داریم پیامبر بیرون به ما می‌گوید: رحمت از باب این‌ها بر شما نازل می‌شود و حرم‌های آنها محل نزول ملائک است، پیامبر درون که عقل باشد می‌گوید شما مکلف هستید اسباب گشترش مریضی را محدود کنید اما بدانید اسباب عالم محدود به اسباب مادی نیست، همانطور که اسباب مادی را خداوند قرار داده است اسباب غیر مادی را نیز خداوند قرار داده است و از ما خواسته‌ است که به اسباب مادی تمسک کنیم اما نه اثر را از آن ببینیم و نه خود را به این اسباب مادی محدود کنیم.

همانطور که خداوند به پیامبرش می‌گوید بجنگ و تیر بیانداز ولی بدان! این تو نیستی که تیر می‌اندازی، من هستم.

 

⁉️ اشکال دیگری که برخی کرده بودند این بود که چرا اهل بیت یا علماء کرامتی نشان نمی‌دهند تا عذاب از قم برداشته شود یا لااقل از آنجا شروع نشود!

 

🔰 پاسخ این بود که:

🔹 اولا این مشکلات برای مؤمنین عذاب نیست بلکه ابتلاء برای رشد دادن و توجه آنها به خداوند است چرا که هرچیزی اتصال و اتکای مؤمن به خداوند را بیشتر کند، رحمتی از سوی خداست، مؤمن اگر به خدا اتکا داشته باشد، در مشکلات آرامشش را که از دست نمی‌دهد بلکه از اتکای به خدایش لذت نیز می‌برد.

اما این مشکلات برای کسانی که اهل توحید نیستند چه؟ برای آنها عذاب است چرا که آنان را به انتهای هستی‌شان نزدیک می‌کند.

 

🔹و ثانیا اینکه در تاریخ هزاران اعجاز و کرامت از اهل بیت و حتی علما ثابت شده است و بحثی در قدرت اعجاز آنها نیست، اما چرا مثلا با قدرت اعجاز، قم استثناء از بلا نمی‌شود؟ چون خود عدم اعجاز رحمتی از سوی خداوند است. (به طور مثال بنگرید به آیات: ۸  و ۵۸ انعام)

اعجاز حجت را بر همه تمام و مهلت برای تأمل و حتی لجاجت را تمام می‌کند و مهم‌تر از آن هم اینکه معجزه اصلی دین خاتم از جنس تعقل و حکمت است و نه مرده زنده کردن و دریا شکافتن و تجربه نشان داده است که آنان که با شکافتن دریا ایمان آوردند با گوساله سامری هم از دین خارج شدند اما آنان که با تعقل ایمان آوردند با این چیزها از دین خارج نمی‌شوند.

 

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۸/۱۲/۱۴
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی