شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

صوت جلسه

بعد از دو نامه برخی از برادران جنبش عدالت‌خواه و انتقادهای صورت گرفته از این اقدام، محملی دست داد تا به گفتگویی عمیق‌تر از این کنش و واکنش جزئی، در باب عدالت‌خواهی و ضرورت‌های پیش‌روی آن بپردازیم.

این هم‌اندیشی و گفتگو بر محور ارائه حجت‌الاسلام نامخواه با عنوان "عدالت‌خواهی مجدد و استلزامات نظری آن" و اشکالات و نظرات سایر دوستان طلبه که عمدتا مسبوق به فعالیت در جنبش عدالت‌خواه بودند، شکل گرفت و در نهایت با صحبت‌های "حجت‌الاسلام فلاح" پایان یافت.

شاید اگر نگاهی امنیتی و محافظه‌ کارانه‌ می‌داشتیم از انتشار این صوت پرهیز می‌کردیم اما همانطور که از اسم این برنامه پیداست گفتگویی در باب عدالت‌خواهی است و نه نظر نهایی و اشتراک آن به معنای اشتراک سایر دوستان در این هم‌اندیشی است.

از جمله محورهای سخن حجت‌الاسلام نامخواه لزوم تفکر در عدالت‌خواهی صورت گرفته و استلزامات گام‌های بعدی این مسأله بود. همانطور که در آیه ۴۶ سبأ خداوند دستور به قیام برای خداوند و سپس تفکر می‌دهند. « قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ» وظیفه امروز ما تفکر در این قیام است که اگر این امر صورت نگیرد، اذهان رفتارهای ولی و صاحب را فهم نمی‌کند و رفتار ولی پوشیده می‌ماند یا دیوانگی تصور می‌شود.

................................................................................

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی