شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

دوستان تا کنون چندبار مشورت خواسته‌اند که می‌خواهیم با مطالعه دو یا سه کتاب یک فضای کلی از تاریخ ایران و شیعه پیش از انقلاب بدست بیاوریم.

بنده عرض می‌کنم برای فهم درست تاریخ باید پازل تاریخ را کامل خواند، حتی اگر خلاصه و مختصر می‌خوانیم. به همین جهت تاریخ ایران و شیعه بدون شناخت تاریخ جهان، ناقص است. البته نه همه تاریخ جهان بلکه آن قسمت‌های موثر بر تاریخ شیعه و ایران که عملا می‌شود تاریخ استعمار.

به همین خاطر دو کتاب را معرفی می‌کنم یکی شناخت استعمار از آقای مصطفی اسکندری که یک دور خلاصه تاریخ استعمار را مرور می‌کند و دیگری چهارده قرن تلاش شیعه برای ماندن و توسعه از مرحوم روح الله حسینیان که یک دور تاریخ شیعه تا زمان تشکیل پهلوی را مرور می‌کند.

البته بعد از تشکیل پهلوی را معتقد هستم باید دقیق‌تر خواند و کتاب‌های مختلفی در این فضا هست، یکی از آن کتاب‌ها مجموعه حیات روح خدا است و سه جلد اول آن که بازه ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰ را پوشش می‌دهد تا کنون چاپ شده است. در این مجموعه سعی شده است تاریخ استعمار و استبداد پهلوی در بازه مربوط به هر جلد، زندگی و عملکرد حضرت امام و زعمای زمان (آیت‌الله حائری یزدی و آیت‌الله بروجردی) و تحولات اجتماعی و فرهنگی مردم ایران در کنار هم روایت شود.

👈به شرح حال بپیوندید.

  • ۰۲/۰۶/۱۳
  • حمید رضا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی