شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

آب و برق امام

قبض برق ما در ماه گذشته که اوج مصرف ما بوده و مسافرتی چیزی هم نرفتیم و همه‌اش خانه بوده‌ایم ۵۶ هزار تومان شده است.

پول آب‌ مان هم از یک سال و اندی گذشته که دو تابستان را پشت سر گذاشته‌ایم و کولرمان هم آبی است، مجموعا ۵۴ هزار تومان شده.

قبض گازمان هم آخرین باری که دادم تقریبا ۲۰ هزار تومان شده بود.

یعنی یک خانواده ۴ نفره مجموع پول قبض آب و برق و گازشان از پول یک همبرگر که بخواهی بیرون بخوری بیشتر نمی‌شود.

 


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 2 ثانیه

حالا کار ندارم که امام به مسئولین دولت موقت گفته بود «دل خوش به این نباشید که آب و برق را مجانی می‌کنیم» ما هدفمان این نیست که یک آخور پیشرفته درست کنیم، هدف اصلی ما زندگی معنوی انسان‌ها است.

اگرچه منظور امام این نبود که وعده مجانی کردن آب و برق را بدهند و در مقام نقد صحبت سخنگوی دولت موقت بودند و این حرف امام را تحریف کردند و اسم برق دزدی و آب دزدی را گذاشتند استفاده از برق و آب امام! در ذهن مردم فرو کردند امام وعده بی‌حساب داده‌اند!

اما با همه این وجود عملا در وضعیت کنونی هزینه مصرف آب و انرژی برای کسانی که درست مصرف کنند تقریبا رایگان است، چون منطقی نیست که همه چیز کاملا رایگان شود و این تشویق به اسراف‌کاری است.

منطقی‌ترین شکل ممکن این است که کسانی که کم مصرف هستند حداقل هزینه را بدهند و پر مصرف‌ها حداکثر هزینه را پرداخت کنند‌ و حتی جریمه شوند.

........

دوتا از همسایه‌هایم را که خودشان گفتند و بقیه را خبر ندارم، موقعی که در خانه نیستند هم کولر گازی را روشن می‌گذارند! یکی‌شان می‌گفت چون وقتی برمی‌گردیم خانه خنک باشد! یکی هم به خاطر گل‌هایشان که می‌خواستند گرمشان نشود! به آنها می‌گویم حالا هزینه انرژی پایین است هیچ! دولت این همه می‌گوید برق صنعت را تعطیل کرده‌ایم چون مصرف زیاد است شما برایت مهم نیست!
یکی دیگر از دوستان گلایه داشت از هزینه مصرف برقش که در ماه گذشته یک میلیون و اندی شده است! ولی نمی‌گویند اسراف می‌کنیم!
ما با اینکه بچه کوچک داریم و دائم در خانه هستند و شستشو برای لباس و خودشان زیاد دارند و دوستان بچه بزرگ دارند و جمعیتشان هم از ما کمتر است و کولرشان هم مثل ما آبی نیست، باز مصرف آب ما از این عزیزان کم‌تر است. خب معلوم است در مصرف غیر عادی عمل می‌کنند دیگر!

👈به شرح حال بپیوندید.

  • ۰۲/۰۶/۱۳
  • حمید رضا باقری

آب و برق امام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی