شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

حافظ ما...

✍️

🔻 پزشکی ماجرایی را برایم گفت که ذهنم را خیلی درگیر کرد.

یک خانم بعد از ده روز از زایمان، به یکباره بدون هیچ علایم قبلی می‌میرد و علت مرگ او معلوم نمی‌شود!

بعد از ۱۰ روز از زایمان میهمانی مختصری با حضور نزدیکان خانواده در خانه می‌دهند و یک دفعه مادر بعد از غذا خوردن می‌افتد و می‌میرد.

🔻هرچه کالبد شکافی می‌کنند علت مرگ معلوم نمی‌شود! قاضی دستور دفن می‌دهد اما پزشک گواهی فوت را نمی‌دهد و مقاومت می‌کند، شماره قاضی را گیر می‌آورد و می‌گوید لطفا صبر کنید تا ما بیشتر تحقیق کنیم این مرگ خیلی مشکوک است!

خلاصه قاضی راضی می‌شود و حکم دفن را لغو می‌کند.

پزشک‌ها هیچ گزینه‌ای برای چک کردن به ذهنشان نمی‌رسد تا اینکه بالاخره یکی پیشنهاد می‌دهد ما که همه چیز را امتحان کردیم، بیا و تست سیانور رو هم امتحان کنیم! متاسفانه بله تست در کمال ناباوری مثبت می‌شود!

🔻معلوم می‌شود یکی از افراد از نزدیکان خانواده در غذای مادر سیانور ریخته بوده است، کسی که حتما اینقدر نزدیک بوده است که توانسته به پخت و پز و ظرف غذایی که برای مادر می‌رود دسترسی داشته باشد!

🔻ممکن است برخی این ماجرا را که می‌خوانند از اطرافیانشان بترسند و بیشتر احتیاط کنند اما واقعا چنین احتیاط‌هایی عملی است؟! راهکار جلوگیری از آسیب‌ها خیلی به این جنس احتیاط‌ها نیست و زندگی را سخت می‌کند و آخرش هم از جایی که فکرش را نمی‌کنیم، خطر متوجه ما می‌شود.

🔻 راهکار درست، پناه بردن به خدا و عمل به توصیه‌های دین است.

چیزهای مختلفی دشمنی شخصی انسان‌ها را علیه ما رفع می‌کند مثلا محبت کردن ما به افراد، تواضع کردن ما مقابل افراد، تفاخر نکردن ما به نعمت‌ها و...

(البته همه اینها را باید لله انجام دهیم تا حقیقت آنها مؤثر شود.)

ما هیچ لحظه‌ای در هیچ شرایطی از مکر شیاطین جن و انس در امان نیستیم الا اینکه دائما به خداوند و اهل بیت علیهم السلام پناه ببریم و به توصیه‌های دین عمل کنیم.

🔻چه خطراتی که دائما خداوند ما و اهل ما را از آنها حفظ می‌کند و بی‌خبریم! می‌شد همان روز آن مادر به دلایل مختلف نتواند از آن غذا بخورد اما به هر حال تقدیر او چنین می‌شود که دشمن نزدیک او بتواند به او آسیبی بزند.

می‌شود تقدیر ما طوری رقم بخورد که از شر دشمنی‌های مختلف حفظ شویم. صدقه و دعای دائمی و هر روزه از مهم‌ترین چیزهایی است که تقدیرها را لحظه به لحظه تغییر می‌دهد.

👈«وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُٓ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا»

کسی که بر خدا توکل کند، خدا برایش بس است، یقیناً خدا فرمان و خواسته‌اش را [به هر کس که بخواهد] می‌رساند؛ قطعاً برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است. (۳ - طلاق)

👈به شرح حال بپیوندید.

  • ۰۲/۰۶/۱۳
  • حمید رضا باقری

حفظ شدن از شرور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی