شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

مستند فالکن

🔻 در مستند فالکون که آن را پیش از این معرفی کردم اینکه چطور بعد از خارج شدن صدام و حضور آمریکایی‌ها گروه‌های مقاومت مرحله به مرحله به خصوص با هدایت و کمک ایران رشد می‌کنند و از مین‌های کوچک به مین‌های بزرگ و تله‌های انفجاری و خمپاره و موشک و زدن نیروهای آمریکایی با سلاح‌های دوربرد می‌رسند.
اینکه چطور می‌شود دیگر فضای برای جولان دادن نیروهای آمریکایی تنگ و تنگ‌تر می‌شود و جایی برای باقی ماندن آنها در عراق نمی‌ماند، نشان داده می‌شود.
و قضیه بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق در آن زمان که پایگاه فالکون باشد و با همین موشک‌های گروه‌های مقاومت زاغه مهمات آن مورد اصابت موشک‌های گردان‌های حزب‌الله عراق قرار می‌گیرد، مثال خوبی از این مطلب است که مستند حول آن توضیحات خوبی می‌دهد.
لنیک دیدن و دانلود مستند از برنامه تلوبیون

🔻 اگر با مراحل استعمار کهن، نو و فرانو آشنا باشیم و بدانیم که چطور می‌شود استعمارگران مجبور می‌شوند از کشورهای استعمار شده خارج شوند و کار را به دست‌نشانده‌هایی از خود بسپارند و بعد از مدتی نیز با قیام‌های ملی مواجه می‌شوند و شیوه جدید استعمار فرانو را پیش می‌گیرند، نمونه‌ی کوچکی از آن را در همین مستند و قضایای عراق مشاهده می‌کنیم.
فی‌الجمله اینکه نظیر همان سیر تاریخی را بعد از خروج آمریکا از عراق و افغانستان باید انتظار داشته باشیم و نباید فکر کنیم آمریکا این هزینه‌های بسیار زیاد خود را بی‌خیال می‌شود و به راحتی میدان را برای حضور نیروهای حزب‌الله خالی می‌کند.
بلکه مرحله به مرحله‌ شکل سخت و هزینه‌های کشت و کشتار و مادی آن به ظاهر کم می‌شود و درگیری پیچیده‌تر می‌شود.
 بعد از خروج آمریکا از عراق که با توجه به رشد گروه‌های مقاومت بعد از مدت زمانی طبیعی به نظر می‌رسد باید به انتظار نوع جدیدی از نفوذ و درگیری باشیم. ظاهرا در قضیه عراق آمریکا تلاش دارد در مرحله دوم استعمار یعنی استعمار نو شرایط را به نفع خود حفظ کند.
البته مرحله استعمار نو پلی موقت برای رسیدن به استعمار فرانو است و چیزهایی مثل اعتراضات عراق و جوکرهای نوجوان عراقی که در سال ۹۶ شاهد بودیم هم نوک کوه یخ آن است.

البته در افغانستان قضیه کمی فرق می‌کند و ظاهرا آمریکا وقتی از استعمار نو در افغانستان نتیجه نگرفت و با توجه به وضعیت فرهنگی افغانستان از ورود به مرحله استعمارفرانو ناامید شد، صحنه جدیدی را طرح ریزی کرده است که هدف اصلی آن ناامن کردن منطقه است و این طرح را از مدت‌ها قبل داشته‌اند.
پیشنهاد می‌کنم دو صحبت حضرت آقا در مورد طالبان هم در همین رابطه مطالعه کنید.

در صحنه جدید یا خود طالبان بعد از مدتی دست به افراط و کشتار می‌زند و منطقه را ناامن می‌کند و موجبات واکنش ایران را فراهم می‌کند که مطلوب آمریکا است یا اینکه طالبان بر مشی ظاهری فعلی خودش باقی می‌ماند که آنگاه با کمک رسانه به دنبال قیام‌های مردمی و درگیری‌های منطقه‌ای و حضور دیگر همسایگان در افغانستان و چندپارچه کردن افغانستان می‌رود و باز هم منطقه ناامن می‌شود.

  • ۰۰/۰۸/۰۷
  • حمید رضا باقری

مستند فالکن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی