شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔻بنده خدایی این جمله را برایم فرستاده بود:

دموکراسی از نظر خمینی یعنی مردم حق دارند برای خودشان تصمیم بگیرند و شاه را عوض کنند اما حق ندارند برای خودشان تصمیم بگیرند و ولی فقیه را عوض کنند!

 

🔰 پاسخ دادم:

🔻 واقعیت این است که آن دموکراسی که خمینی می‌گوید و دموکراسی که غرب می‌گوید کاملا متفاوت هستند و اتفاقا چیزی که معمول مردم ما از دموکراسی تصور می‌کنند هم با آنچه هرکدام از آن دو می‌گویند، بسیار متفاوت است.

 

🔻 آن دموکراسی‌ که معمولا مردم ما تصور می‌کنند در عالم در جریان است این است که توده مردم به نحو مطلق حق تعیین سرنوشت خود را دارند، هر تصمیمی که آنها گرفتند، باید اجرا شود.

اما مثلا در انگلستان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی دموکراسیشان ذیل پادشاهی و ملکه است و مردم تا جایی حق تعیین سرونشت خود را دارند که به اختیارات گسترده ملکه و خاندان پادشاهی و دارایی‌های آنها مربوط نباشد!

 

🔻 لابد فکر می‌کنید پادشاهی در انگلستان یک مقام تشریفاتی است؟! برای اینکه معلوم شود، چه اختیارات گسترده و اموال گسترده‌ای در دست ملکه انگلستان است، پیشنهاد می‌کنم، مستند «رمز و راز ملکه» را ببینید.

 

🔻و باز لابد فکر می‌کنید انگلستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فقط یک استثناء در جهان دموکراسی امروز هستند اما خوب است بدانید کشورهایی مثل سوئد، بلژیک، هلند، نروژ، ژاپن، استرالیا، کانادا، نیوزلند، اسپانیا نیز نمونه‌های دیگری از کشورهایی هستند که دموکراسی آن‌ها ذیل حکومت پادشاهی است!

 

🔻 اما این آخر قصه نیست در کشورهایی هم که پادشاه ندارند، اینطور نیست که باز توده مردم حق تعیین سرنوشت خود را به نحو مطلق داشته باشند. مثلا دموکراسی در آمریکا حتی در ظاهر هم حق تعیین سرنوشت را به توده مردم نمی‌دهد و بلکه یک افراد خاصی در دو مجلس که یکی ترکیب آن براساس جمعیت ایالت‌ها و یکی بر اساس تعداد ایالت‌ها مشخص شده است، به عنوان نخبگان سیاسی اجتماعی انتخاب می‌شوند و بعد این افراد رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند، ولو نظر اکثریت از توده مردم با فرد دیگری باشد اما آنچه قانونی است رای اعضای این دو مجلس است.

 برای آشنایی بیشتر با ساختار حکومت آمریکا و مدل انتخاب رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم مستند «قصه فیل و الاغ» را ببینید.

 

اما واقعش! این حداقل از نمایش دموکراسی غربی هم فقط در ظاهر است و در واقع این لابی‌های ثروتمند صهیونیستی هستند که با ابزار رسانه و پول مشخص می‌کنند که قدرت سیاسی در دست چه اشخاصی باشد و چه قانون‌هایی مصوب شود ولو مثلا جنبش ۹۹ درصدی مردم آمریکا شکل بگیرد باز محکوم به شکست است.

برای آشنایی بیشتر با این دست‌های پشت صحنه نیز پیشنهاد می‌کنم مستند «لابی صهیونیستی در آمریکا» یا «روزی روزگاری ترامپ» را ببینید.

 

🔻 نکته جالب توجه دیگر در مورد دموکراسی غربی هم احترام آنها به دموکراسی و رای مردم در دیگر کشورها است که توهمی بیش نیست و آمریکا در هر کجای دنیا از اوکراین تا شیلی و ونوزوئلا و آرژانتین و مصر و الجزایر و ایران و... هرجا که باشد هر مردمی علیه رژیم‌های متمایل به آمریکا و دیگر همدستانش قیام کنند، آنها به خود اجازه می‌دهند در این کشورها با کودتا یا حمله نظامی فرق نمی‌کند به هر حال حکومت متمایل به خود را به قدرت بازگردانند.

 

📌 راستی مسخره‌ترین مجلس و دموکراسی دنیا نیز در سازمان ملل متحد وجود دارد، سازمان مللی که قانونا اگر همه کشورها یک رای داشتند، یک ابرقدرت می‌تواند آن را وتو کند! اکثریت دنیا مقابل چندابرقدرت پیروز جنگ جهانی دوم پشم هم حساب نمی‌شوند!

🔻 و اما آن دموکراسی که خمینی و شاگرد مکتبش خامنه‌ای می‌گویند: در این دموکراسی، میزان رای مردم و قانون خداست، حتی خمینی نیز یک رأی بیشتر ندارد و او مهم‌ترین محافظ جمهوریت است. اگر او نباشد:

👈 «دیکتاتورى مى‏‌شود. آن که جلو مى‏‌گیرد از اینکه رئیس جمهور دیکتاتورى نکند، آن که جلو مى‏‌گیرد از اینکه رئیس ارتش دیکتاتورى نکند، رئیس ژاندارمرى دیکتاتورى نکند، رئیس شهربانى دیکتاتورى نکند، نخست وزیر دیکتاتورى نکند؛ آن فقیه است. آن فقیهى که براى امّت تعیین شده است، و امام امّت قرار داده شده است، آن است که مى‏خواهد این دیکتاتوری‌ها را بشکند و همه را به زیر بیْرَق اسلام و حکومت قانون بیاورد. اسلام، حکومتش حکومت قانون است؛ یعنى قانون الهى، قانون قرآن و سُنَّت است. و حکومت، حکومتِ تابع قانون است؛ یعنى خود پیغمبر هم تابع قانون، خود امیر المؤمنین هم تابع قانون، تخلّف از قانون یک قدم نمى‏‌کردند و نمى‏‌توانستند بکنند. خداى تبارک و تعالى مى‏‌فرماید که اگر چنانچه یک تخلُّفى بکنى، یک چیزى را به من نسبت بدهى، تو را اخذ مى‏‌کنم، و وَتینَت‏ را قطع مى‏‌کنم. « صحیفه امام ؛ ج‏ ۱۱؛ ص: ۲۲.»

 

🔻 در دموکراسی خمینی، مردم مقابل هیچ کس جز قوانین الهی خاضع نیستند. حتی وقتی در سال ۶۲ برخی ادعا می‌کنند چرا مردم رای دهند و ولی فقیه یا جمعی از فقها عوض نمایندگان مردم سرنوشت مردم را مشخص کنند.

در ۹ اسفند ۱۳۶۲ می‌گوید:

👈 «انتخابات‏ در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه‌هاست. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است. و انتخابات براى تأثیر سرنوشت شما ملت است. از قرارى که من شنیده‏ام در دانشگاه بعض از اشخاص رفته‏اند گفته‏‌اند که دخالت در انتخابات، دخالت در سیاست است و این حق مجتهدین است. تا حالا مى‏‌گفتند که مجتهدین در سیاست نباید دخالت بکنند، این منافى با حق مجتهدین است، آنجا شکست خورده‏‌اند حالا عکسش را دارند مى‏‌گویند. این هم روى همین زمینه است، [...] این طور نیست که انتخابات را باید چند تا مجتهد عمل کنند.»

 

📌 برای اینکه تفاوت واقعی دموکراسی از منظر خمینی و غربی‌ها را معلوم کنیم به گذشته خمینی‌ها که همیشه دوشادوش مردم برای اقامه عدالت جنگیدند بنگریم و گذشته غربی‌ها یک تاریخ را جنایت و خون‌ریزی کردند و حال، همان‌کارها را با کت و شلوار اتوکشیده و ظاهر دموکراسی می‌کنند.

.......

باز کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

  • ۰۰/۰۸/۰۷
  • حمید رضا باقری

خمینی

دموکراسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی