شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰صادق زیبا کلام در پست‌هایش نوشته بود:

👈«ماکان نوه یک‌ساله‌ام سرماخورده بود و ناآرامی می‌کرد. غروب به‌اتفاق دخترم مریم بردیمش پارک کوچک سعادت‌آباد نزدیک منزلمان. خیلی شلوغ بود صدها نفر آنجا بودند. پایین پارک مسجدی هست رفتم آنجا برای نماز. خشکم زد.۲۰نفر هم نیامده بودند که ۱۰،۱۵نفرشان به‌واسطه کهولت سن پشت صندلی نماز می‌خواندند. چه کرده‌ایم؟»  برخی دوستان حزب‌اللهی در واکنش به این مطلب، مسئولیت یا در حقیقت قصور را متوجه عملکرد مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، لیبرال‌ها،خاتمی، روحانی و حتی احمدی‌نژاد دانسته بودند و مرقوم فرموده بودند که حزب‌اللهی‌ها نقشی در اداره کشور نداشته‌اند.

 

و جواب داده بود که:

👈جریان فکری و اجرایی که قدرت اصلی را ظرف ۴۰ سال گذشته برعهده داشته است هیچ وقت نمی‌خواهد کوچکترین مسئولیتی را در قبال عملکرد خود بپذیرد.

بعد هم نام مجموعه نهادهاییمختلفی که به ادعای او در دست حزب‌الهی‌ها است را یادآور شده بود.

................

🔰 زیبا کلام یک ادعای غلطی دارد و از میان پاسخ‌هایی که به او داده شده برخی را گزینش می‌کند و یک جواب اشتباه حواله می‌کند.

 

در واقع اگر مطالب زیبا کلام را دنبال کنید ادعای کامل او این است که در سعادت آباد نزدیک یک پارک شلوغ، یک مسجد خلوت بوده است و این شاهدی بر این است که دین‌داری در این کشور تضعیف شده است پارک‌ها شلوغ و مسجدها خلوت شده است و علت این تضعیف دین‌داری هم حکومتی شدن دین و حاکم شدن رجال مذهبی است.

 

⁉️ اما سوال اول اینکه مثلا در آذربایجان یا عراق یا ترکیه کشورهای عربی خلیج که حکومت در دست رجال مذهبی نیست، وضعیت ۴۰ الی ۵۰ سال گذشته چطور بوده است؟ روند دین‌داری با این شاخصه‌هایی که معمولا شما ارائه می‌کنید چطور است؟ الان در آذربایجانی که بیش از ۸۰ درصد شیعه هستند و هم‌جنس‌گرایان آزادانه در خیابان رژه تدارک می‌بینند، مقصر حاکمیت دینی است؟!

 

⁉️ اصلا اروپا و آمریکا چه؟ پیشنهاد می‌کنم فیلم‌ها و عکس‌های ۸۰ تا ۹۰ سال پیش از این اروپا و آمریکا را در کنار سواحل و خیابان‌ها ببینید که چه پوشش کاملی داشته‌اند! و لابد در زمان حال از شهرک‌های متعدد کاملا برهنه آنها که با فروشگاه، جنگل، ساحل، هتل و ... همه لخت مادرزاد هستند، هم خبر دارید! آنجا هم لابد حاکمیت دینی موجب تضعیف دین‌داری مردم شده است؟!

 

🤔 اگر بنا به قضاوت روند وضعیت دین‌داری مردم ایران است، باید سیل عظیم فساد اخلاقی و بی‌بند و باری که تمام دنیا را دارد با خود می‌برد دید، باید تقویت شدن این سیل با متصل شدن شبکه‌های مجازی و راحت شدن نفوذ آن به خانه‌ها را هم دید، باید کوچک شدن دنیا و افزایش سرسام آور شبکه‌های مروج انواع فیلم‌های مستهجن و وارد شدن سیل عظیم آن به دهکده کوچک جهانی را هم دید! تا متوجه شویم این روند بی‌حجابی یا خلوت شدن برخی مساجد خصوصا در مناطق مرفه نشین شهرها متاثر از فضای جاری در عالم است نه متاثر از حاکمیت دینی! و کشورهایی که هیچ حاکمیت دینی در آنها نیست، به مراتب وضعیت بدتری را نسبت به ما دارند.

 

⁉️ و اما سوال دوم؟!

در این سیل عظیم، شما وضعیت کنونی ما را با وضعیت چه زمانی می‌خواهید مقایسه کنید؟ چرا ابتدای انقلابی که به یک باره به علت یک شور و هیجان فضای انقلاب، بخش زیادی از مردم حزب‌الهی چادری و انقلابی در متن اجتماع حاضر شدند و طیف‌های خاکستری را نیز با خود همراه کردند را ملاک قرار می‌دهید؟! خوب است بدانید در همان موقع مساجد مناطق مرفه نشین وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها و پرستاران و زنان بالاشهری یا سواحل شمال و... چندان تعریفی هم ندارد! تا جایی که در همان زمان راه‌پیمایی‌های چندین روزه علیه حجاب داریم.

شما در امروز پارک شلوغ کنار مسجد خلوت در یک منطقه مرفه نشین و خوش آب و هوا را مثال می‌زنید، من سینما و کاواره شلوغ در کنار مسجد خلوت در یک منطقه متوسط شهر را در پیش از انقلاب برای شما مثال می‌زنم. چرا شما وضعیت کنونی ما را با پیش از نقلاب مقایسه نمی‌کنید؟!

 

⁉️ و سوال سوم اینکه اگرچه ما عقب‌رفتن در ملاک‌هایی مثل نماز و شلوغی مساجد و حجاب را قبول نداریم و می‌گوییم بنا به شواهد و برخی آمار در مقیاس جمعیت، تعداد نمازخوان و مساجد و مسجدی‌ها نسبت به پیش انقلاب افزایش پیدا کرده است اما از شما می‌پرسیم حتی اگر هم در این ملاک‌ها عقب رفته باشیم، مگر ملاک برای دین‌داری فقط شعائر مذهبی مثل حجاب و مسجد است؟ شعائری چون زیارت و مراسمات اعتکاف و عزاداری، شرکت در امور خیریه و اردوهای جهادی و... که کثرت آن با حتی دو دهه قبل هم قابل مقایسه نیست را هم ببینید! در نظام اولیت‌های دین کدام مورد اهمیتش بیشتر است؟

 

📌 با توجه به این‌ها باید به جمهوری اسلامی یک آفرین و خسته نباشید حسابی گفت که در این دنیای رو به فساد و سیل بنیان‌کن اینطور مقاوم ایستاده است و پیشرفت کرده است.

🔰 اما تذکری هم در باب آن جواب گزینشی و پاسخی که به آن داده بودید: قبول داریم که بخش کوچکی از مجموعه‌هایی نظارتی و اجرایی در دست مجموعه‌های حزب‌الهی بوده و هست اما کارنامه آنها چطور است؟ هرجا سیل و زلزله و کرونا و سازندگی و محرومیت است، این مجموعه‌ها حاضر هستند، هرجا مردم به کمک و حمایت نیاز دارند این مجموعه‌ها اولین نفر هستند، گزارش عملکرد خود را هم می‌دهند نه اینکه مثل شما میلیاردها از مردم پول بگیرند که برای مردم مستضعف خانه بسازند و معلوم نشود چه شد و چه نشد؟ هرجا دست رد شده و درمانده آقایان مقابل غرب است این حزب‌الهی‌ها و مجموعه‌هایشان حاضر هستند، هرجا پرچم افتخار بلند است، واکسن باشد یا امنیت یا هسته‌ای، این حزب‌الهی‌ها و مجموعه‌هایشان حاضر هستند.

 

📌کارنامه عملکرد آقایانی که شما برایشان سینه چاک می‌دهید با اینکه بیش از ۹۵ درصد بودجه کشور در دستشان بوده است، در کنار کارنامه همه مجموعه‌های مذهبی (با کم‌تر از نیم‌درصد بودجه) و نظامی (با نزدیک فقط ۳ درصد بودجه)  که ذکر کردید، برای هر منصفی واضح است.

.......

باز کردن شرح حال در ایتا

دنبال کردن شرح حال در سروش

دنبال کردن شرح حال در تلگرام

 

  • ۰۰/۰۸/۰۷
  • حمید رضا باقری

افول مذهب

صادق زیبا کلام

نمادهای مذهب

نظرات (۱)

احسنت ...

و چه زیبا تر می شود که مطالبتان را در قالب زیبا تری قرار دهید

پاسخ:
سلام ممنون
قالب دیگه فرصت نمی کنم متاسفانه
خدا ان شاء الله کمک کند و برکت دهد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی