شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

📝خدمت یکی از مبلغان بین المللی بودم، در خاطراتش می‌گفت:

👈یکی از مبارزان انقلابی ضد آمریکا، در یکی از کشورها روزی یقه من را گرفته بود که شما چرا سهم ما را نمی‌دهید؟! 

به او گفتم: "کدام سهم؟" گفت: "سهم نفت!" گفتم: "سهم نفت دیگر چیست؟" گفت: شما مگر نمی‌گوئید: انقلاب ما جغرافیا و مرز نمی‌شناسد؛ مگر نمی‌گوئید: انقلاب ما انقلاب مستضعفین است؛ خب پس چرا سهم ما را از نفت نمی‌دهید؟!


📝فرصتی برای عمیق شدن در بحث‌ها نبود، از هر دری می‌گفتم خاطرات زیادی داشت که این کاش بستری برای ثبت و ضبط و انتقال این خاطرات و تجربیات فراهم شود.


✅شاید ماجرای واحد "نهضت‌های آزادی بخش" سپاه را شنیده باشید، ماجرای آن تشکیلات مهدی هاشمی نیز حاصل همین نوع نگاه به مقوله صدور انقلاب بود که به دستور امام خمینی(ره) تعطیل شد.

ماجرای حضور سپاه "محمدرسول‌الله" و دستور امام مبنی بر بازگشت این سپاه به ایران و این جمله که "مسیر قدس از کربلا می‌گذرد"، نیز به اختلاف در همین نوع نگاه به صدور انقلاب باز می‌گردد.


✅جنس صدور انقلاب اسلامی با تشکیل گروهک‌ها و یا انجام کودتا در کشورهای مختلف که سبک توسعه قدرت آمریکایی است تفاوت دارد.

جنس صدور انقلاب اسلامی از جنس دعوت انبیاء است، اگرچه به مستضعفین دینا کمک و یا از آنها حمایت می‌کند ولی کار آنها را عوض آنها انجام نمی‌دهد.


✅جنس صدور انقلاب اسلامی از جنس انقلاب مهدوی و بعثت نبوی است؛ از جنس بیداری مردم و حرکت‌های متاثر از این آن نیز حرکت‌هایی مردمی است و تمام قدرت‌ها نیز در آخر در مقابل قدرت مردم مجبور به خضوع هستند.


✅خداوند در آیه ۸۴ سوره مبارکه نساء به پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) می‌گوید: 

👈«فَقاتِلْ فی سَبیلِ اللَّهِ لا تُکَلَّفُ إِلاَّ نَفْسَکَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ عَسَى اللَّهُ أَنْ یَکُفَّ بَأْسَ الَّذینَ کَفَرُوا وَ اللَّهُ أَشَدُّ بَأْساً وَ أَشَدُّ تَنْکیلاً» 

ای پیامبر در راه خدا مقاتله کن. تو تنها مسئول و پاسخگوی خودت در مقابل خداوند هستی،البته مؤمنان را هم برای نبرد تشویق کن. امید است که خداوند سختی‌ و مشکلات دشمنان را برطرف کند و سختی و شدت کیفر خدا بیشتر است.


✅در طرح صدور انقلاب اسلامی، اگرچه ما وظیفه حمایت از سایر امت‌ها در مقابل جبهه طاغوت را داریم « وَ إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ» اما این نصرت مقید به قواعدی است که شاید مهم‌ترین آنها این باشد که هر ملتی، خود باید بار اصلی قیام بر علیه ظلم را بردوش بکشد و در این مبارزه نیز غلبه و پیروزی بیش از آنکه بر اساس عده، شمار و سایر امکانات مادی باشد، بر اساس ایمان است. 

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ عَلَى الْقِتالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَفْقَهُونَ (65) الانفال


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی