شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

راستی اگر ما "توهم توطئه" داریم و خبری از "دشمن و دشمنی" نیست، این آیات را چگونه باید ترجمه کنیم؟

 

🔹«إِنَّ الْکافِرینَ کانُوا لَکُمْ عَدُوًّا مُبیناً (101/النساء) » قطعا کافران دشمنان آشکار شمایند.

 

آیا ما مسلمان نیستیم؟! یا دیگر کافری نداریم؟! البته سریع به ما برچسپ تندروی و داعش نزنید! چرا که ما تکفیری نیستیم که همه را کافر بدانیم، اما مثل شما نیز صورت مسأله را ‌پاک و منکر هرگونه "کفر و دشمنی" نمی‌شویم. مختصرا اگر بخواهیم بگوییم کفر و دشمنی امروز چیست؟ می‌گوییم:

 

«دشمن، سرمایه‌داری آمریکا و استکبار جهانی است که امروز در رأس آن، آمریکا و صهیونیست‌هایند.»بیانات رهبری 1393/10/19 

ما اصل و جود "دشمن و دشمنی" را می‌پزیریم و کفر و دشمنی را به معنای عناد مقابل خداوند و مؤمنین می‌فهمیم. و در این بین ایادی دشمن خارجی را در داخل نیز می‌بینیم:

 

🔹« هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى یُؤْفَکُونَ (4/المنافقون) »  به حقیقت اینان (منافقان) دشمن هستند از ایشان بر حذر باش، خدایشان بکشد چقدر (به مکر و دروغ) از حق باز می‌گردند.

 

این سنت خداوند است که برای هر پیامبری و پیروانش دشمنانی از جن و انس قرار داده و می‌دهد و اگر ما مدعی پیروی از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) هستیم، دشمن نیز داریم؟

 

🔹«وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطِینَ الانْسِ وَ الْجِنِ (۱۱۲/انعام) »‏

و بدین گونه براى هر پیامبرى دشمنى از شیطانهاى انس و جن برگماشتیم.

 

لابد می‌گویند این آیات مربوط به آن زمان و جوامع قدیم بوده است. اما اگر اینطور است پس این آیه را چطور ترجمه می‌کنند؟

 

🔹«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیَّاکُم أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُم (۱ الممتحنّة)»

اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى نگیرید [به طورى‏] که با آن‌ها اظهار دوستى کنید، و حال آنکه قطعاً به آن حقیقت که براى شما آمده کافرند [و] پیامبر [خدا] و شما را [از مکّه‏] بیرون می‌‏کنند که [چرا] به خدا، پروردگارتان ایمان آورده‏‌اید.

 

دشمنی با خداوند چه؟ دشمنی با خدا تمام شده است؟

دشمن خدا همان دشمن مؤمنان است «عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ» و دشمنى او با مؤمنان نیز به خاطر ایمان آن‌هاست «أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ» تنها در عقیده هم با مؤمنان مخالف نیستند، بلکه کمر به حذف آن‌ها بسته‌‏اند. «یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیَّاکُمْ‏»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی